Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Lancia Voyager -americká originalita a italský styl

Skutečná legenda v kategorii MPV se sedmadvacetiletou tradicí a 13 milióny prodaných kusů ve 120 zemích světa se coby originální americký model spojila s italským stylem a stala se tak exkluzivním MPV, v němž jsou zkušenosti Chrysleru doplněny o požitek z jízdy typický pro automobily značky Lancia.

Lancia Voyager je 5,21 m dlouhá, 1,99 m široká a 1,75 m vysoká při rozvoru náprav 3,1 m. Z této impozantní velikosti vyplývá prostorný a rafinovaně uspořádaný prostor s kvalitními materiály a důrazem na detail. K dispozici je kvalitní kožené čalounění či vyhřívaný volant.
Nová přední maska, zaoblený přední a zadní nárazník, zadní koncová světla s LED technologií, velké přední světlomety a mlhová světla vestavěná do předního nárazníku představují základní stylistické rysy.
Interiér je univerzální, atraktivní a důmyslný. Například přední sedadla disponují elektrickým nastavením ve všech směrech. Funkce Easy Entry / Exit posune sedadlo řidiče do předem nastavené pozice. Vůz je koncipován jako sedmimístný. Druhou řadu sedadel tvoří samostatná křesla s integrovanými opěrkami hlavy. Jednou ze zvláštností je exkluzivní systém zadních sedadel Stow 'n Go®. Jeho pomocí lze prostor pro cestující bez námahy proměnit v nákladový prostor s rovnou ložnou plochu bez sedadel a objemem 4100 l. To vše bez nutnosti vyjmutí jediného sedadla z vozidla. Jednotlivá sedadla druhé a třetí řady lze nejen sklopit, ale snadno a lehce zasunout do podlahy. Při složení sedadel třetí řady má zavazadlový prostor objem 2400 l.
Další zvláštnosti je super konzole, která obsahuje dvě zásuvky 12V, praktické držáky nápojů a úložný prostor. vůz má také elektricky ovládané posuvné zadní dveře a výklopné páté dveře Vůz nabízí mj. také tempomat, vyhřívaný volant, nastavitelné pedály, ovládání rádia na volantu, digitální kompas atd. Automatická třízónová klimatizace umožňuje oddělené nastavení třech různých teplot a úrovní proudění vzduchu, pro pravou přední, levou přední a celou zadní část interiéru.
Přední kola využívají zavěšení McPherson s rameny konstruovanými na větší zatížení, vzadu je pak použita vlečená náprava s torzně poddajnou příčkou a stabilizátorem zaručujícím lepší stabilitu v zatáčkách. Zadní náprava je připravena na instalaci tlumičů s větším průměrem a tedy i lepší charakteristikou. Mimo to příplatkové tlumiče dovolují regulaci tuhosti odpružení i výšky, a sice v závislosti na zatížení a rozložení hmotnosti..
Voyager může být vybaven vznětovým přeplňovaným motorem 2.8 s přímým vstřikem paliva common rail o výkonu 160 k a točivém momentu 360 Nm při spotřebě paliva v kombinovaném provozu 7.9 l/100 km.
Mezi další charakteristiky motoru patří piezoelektrické vstřikovače, variabilní geometrie lopatek turbodmychadla, nové kompozitové sací potrubí, nový systém recirkulace výfukových plynů EGR, pístní kroužky se sníženým třením, elektronické řízení turbulence směsi ve spalovacím prostoru, senzory teploty oleje a výfukových plynů, filtr pevných částic DPF.
Druhým motorem v nabídce je zážehový vidlicový šestiválec 3.6 l s úhlem rozevření řad válců 60°, který dosahuje výkonu 279 k při 6600t/min a točivého momentu 344 Nm při 4400/min. Tyto parametry jej řadí na vrchol v daném segmentu, ovšem při spotřebě 10,8 l/100 km. Zmínku si zaslouží mimořádně plochá křivka točivého momentu a vysoký specifický výkon v rozpětí otáček od 1600 do 6600/min, kdy je k dispozici až 90 % maximální hodnoty.
Šestiválec pocházející z rodiny motorů Pentastar se může pochlubit přepracovanou konstrukcí s dvěma vačkovými hřídeli (DOHC), hliníkovým výfukovým potrubím, písty pokrytými vrstvou polymeru, kovanými ojnicemi a litou hliníkovou klikovou skříní.
Oba motory jsou spojené s šestistupňovou samočinnou převodovkou s měničem točivého momentu, který nabízí těsnější rozestup mezi jednotlivými převodovými stupni. Ve srovnání s klasickou čtyřstupňovou samočinnou převodovkou od Chrysleru, je šestistupňový automat vybaven dvěma novými hlavními převodovými poměry a sekundárním převodovým poměrem pro optimalizaci výkonu ve vysokých rychlostech.
Standardní výbava obsahuje více než 40 bezpečnostních prvků a zařízení. Některé se v segmentu velkých MPV objevují poprvé. Zmínku zaslouží nejnovější generace vícestupňových čelních airbagů, nové boční airbagy v předních sedadlech, boční okenní airbagy pokrývající všechny tři řady sedadel, ESP zahrnující také brzdový asistent a protiprokluzový systém, automatické rozsvícení a vyrovnávání předních světlometů, aktivní ochrana chodců, detekce mrtvého úhlu, aktivní hlavové opěrky, přední stěrače s dešťovým senzorem, parkovací asistent ParkSense® a couvací kamera Parkview®.
Lancia Voyager se pyšní vynikajícím brzdovým systémem s kotoučovými brzdami na všech kolech a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem.
Cestování zpříjemňuje multimediální systém Uconnect™ s rádiem a přehrávačem CD/DVD/MP3/WMA, vstupy USB a AUX, pevným diskem s kapacitou 30 GB, dotykovou obrazovkou, bezdrátovým rozhraním Bluetooth® umožňujícím hlasové ovládání a nakonec mikrofonem integrovaným ve zpětném zrcátku. Na přání je k dispozici satelitní navigace Uconnect™ GPS s 2D nebo 3D mapami a postupným naváděním.
V ČR se bude nabízet s výbavovým stupněm Gold, dvěma motory (3.6 a 2.8), čtyřmi barvami karoserie a dvěma provedeními interiéru. Standardní výbava bude zahrnovat: 17“ litá kola, černé střešní nosiče, sedadla čalouněná vysoce kvalitní kůží, ovládání rádia na volantu, ESP, šest airbagů, tempomat, mlhovky, automatické rozsvícení světlometů, aktivní ochranu chodců, automatickou třízónovou klimatizaci, rádio s šesti reproduktory a CD přehrávačem, hands-free systém Uconnect™ s možností přehrávání skladeb ve formátu MP3, vyhřívaná vnější zrcátka, boční posuvné a zadní výklopné dveře s elektrickým otevíráním.


JL, 14.2.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar