Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder

Huracán LP 610-4 Spyder je další kapitolou úspěšného příběhu atmosféricky plněného modelu Huracán V10 a pokračuje v tradici značky Lamborghini ve výrobě otevřených automobilů. Kombinuje inovace, výkony a vzhled karosářské verze kupé s novými technologiemi a jinou emoční dimenzí.

Nejcharakterističtějším prvkem je nová plátěná střecha. Ta je k dispozici ve třech různých barevných provedeních: černé, hnědé a červené. Dokonce i s nataženou střechou se tvary karosářské verze Spyder liší od tvarů kupé. Huracán Spyder měří na délku 4,46 metru, na šířku 1,92 metru a pouze 1,18 metru na výšku. Schované, automaticky aktivované ochranné oblouky proti převrácení nenarušují siluetu.

Nová, elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha se otevírá pomocí tlačítka umístěného na středovém tunelu během 17 sekund a lze ji ovládat do 50 km/h. Ať už je střecha natažená nebo složená, řidič může rovněž elektronicky ovládat zadní okno, které vytažené funguje jako větrná clona a stažené jako zesilovač unikátního zvuku atmosféricky plněného desetiválcového motoru.

Se staženou střechou vyniká design se dvěma pohyblivými aerodynamickými ploškami, které se objevují při procesu stahování střechy, vyjíždějí z krytu stahovací střechy. Tyto zadní odtrhové plochy, které se táhnou od opěradel sedadel, protahují střešní linii směrem dozadu, perfektním způsobem tvarují boční profil Spyderu a zároveň zdůrazňují jeho nízký a mohutný postoj.

Spyder je pro větší komfort vybaven dvěma odnímatelnými bočními deflektory větru, jež tlumí boční aerodynamické proudy vzduchu, a tím garantují vysoký akustický komfort. Dvě aerodynamické plochy na zádi v neposlední řadě přispívají k usměrňování toku vzduchu v motorovém prostoru, který je v modelu Spyder krytý typickým plastovým roštem, připomínajícím žaluzie.

Hybridní strukturu karoserie tvoří hliníkové komponenty vpředu a vzadu a rozsáhlé množství dílů z uhlíkových vláken v kabině pro cestující. Vnější plášť vozu je z hliníku. Tato odlehčená konstrukce se vyznačuje mimořádnou torzní tuhostí, která je o 40 % větší než u modelu Gallardo. Nabízí precizní ovladatelnost závodního vozu, zatímco současně tvoří základ konceptu lehké konstrukce. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 1542 kg, což znamená výkonovou hmotnost skvělých 3,43 kg/kW.
Mimořádné aerodynamické vlastnosti jsou důsledkem plochého zakrytování podvozku, zatímco velký zadní difuzor odvádí vzduch zpod zadní nápravy, na zádi je umístěn přítlačný spoiler.

Atmosféricky plněný desetiválec s dlouhým zdvihem reaguje extrémně pohotově, točí až 8700/min a vydává intenzivní melodickou a nezaměnitelnou symfonii zvuků. Ze zdvihového objemu 5,2 litru generuje výkon 449 kW/610 k při 8250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 560 Nm v 6500/min. Systém vstřikování paliva kombinuje přímé a nepřímé vstřikování.

Maximální rychlost činí 324 km/h a hodnoty zrychlení jsou: z 0 na 100 km/h za 3,4 s, z 0 na 200 km/h za 10,2 s. Díky nové technologii systému start/stop a technologii vypínání jednotlivých válců, tedy deaktivaci jedné řady válců při nízké zátěži, je standardizovaná kombinovaná spotřeba paliva ECE pouhých 12,3 l/100 km.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka „Lamborghini Doppia Frizione“ (LDF) řadí rychlostí světla. Srdcem vozu je pohon všech kol s hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou, která je aktivně chlazená a umožňuje podle libosti měnit rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. O výbornou trakci na zadní nápravě se stará samosvorný diferenciál. Rozložení hmotnosti v poměru 43 % vpředu a 57% vzadu je shodné s verzí kupé.
Stejně jako u kupé, lze i v tomto případě tlačítkem ANIMA na volantu volit různé jízdní režimy od sportovně dynamického po režim zaměřený na extrémní výkon a ovladatelnost. Tři různé jízdní režimy „Strada“, „Sport“ a „Corsa“ mají dopad na charakteristiku motoru, zvukového projevu, převodovky, pohonu všech kol a systému ESC. V pozadí pracuje systém LPI. Informace o pohybu vozu zaznamenává šestice senzorů, které LPI následně přeposílá všem systémům řízení vozu.

O silný a brzdný účinek se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy. Přední kotouče mají rozměr 380 mm a Lamborghini v rámci volitelné výbavy rovněž nabízí brzdové třmeny lakované v barvě podle výběru. Všechna kola jsou zavěšena lehkými dvojitými příčnými rameny vyrobenými z hliníku.

Lamborghini nabízí jako součást volitelné výbavy systém LDS, který upravuje převodový poměr řízení podle rychlosti vozu. Nechybějí ani aktivní magnetorheologické tlumiče, které podle požadavků řidiče a jeho jízdního stylu mění svou charakteristiku tlumení.

Interiéru vozu dominuje inovativní kokpit. 12,3palcový TFT displej, jejž lze konfigurovat v několika režimech, řidiči ve virtuálním znázornění zprostředkovává všechny klíčové informace, včetně volitelných navigačních map. Zobrazovaná znázornění jsou ostrá jako břitva, křišťálově jasná a neskutečně podrobná. Například pozice virtuální ručičky otáčkoměru je propočítávána 60krát za sekundu, což zaručuje, že její pohyb je naprosto plynulý i při maximálním zrychlení. TFT displej je součástí nového, standardně nabízeného infotainmentového systému Lamborghini Infotainment System II.

Mezi novinky patří přední a zadní LED světlomety, 20“ kola Giano a nový multimediální systém Lamborghini Infotainment System II s ovládacím terminálem na středovém panelu.
K elegantnímu pojetí interiéru přispívá útlá přístrojová deska a středová konzola. Překrásně zhotovený interiér, který je možné ve velké míře individualizovat, vyjadřuje vytříbenou kvalitu a vyznačuje se alcantarou a kůží Nappa.


Výroba a cena

Model Huracán Spyder LP 610-4, v jehož jméně číslo 610 znamená počet koňských sil a číslice 4 odkazuje na počet poháněných kol, je vyráběn v moderní továrně Automobili Lamborghini, jež se nachází v sídle společnosti ve městě Sant’Agata Bolognese, a to s nekompromisní kvalitou. Dodávky vozů prvním majitelům budou zahájeny na jaře roku 2016 a ceny začínají na 186 450 eurech + DPH.




PR 16.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar