Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia představila v Ženevě tři premiéry

Dva nové vysoce výkonné modely Kia pro_cee´d GT a cee´d GT představila ve světové premiéře KIA na 83. autosalonu v Ženevě. Svůj globální debut zažil také nový koncept Kia provo.

Novými modely Kia pro_cee’d GT a cee’d GT vstupuje Kia do jednoho z nejprestižnějších tržních segmentů v Evropě. Obohatí ho dosud nejsportovněji zaměřené sériově vyráběné vozy této značky. Obě novinky jsou poháněny motorem 1.6 GDI, vybaveným turbodmychadlem typu twin-scroll. Hodnoty výkonu a točivého momentu vzrostly (v porovnání s nepřeplňovaným motorem), nejvyšší výkon o 51 % na 150 kW (204 k) a točivý moment o 61 % na 265 N.m.
Oba modely s pohonem předních kol jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h. Obě novinky vykazují spotřebu paliva 7,4 litru/100 km.
Kia pro_cee’d GT a cee’d GT mají nové přední masky chladiče a uspořádání světlometů, nový design nárazníků, čtyřbodové světlomety LED pro denní svícení, nové mlhovky, dvojité koncovky výfuku, 18“ kola z lehké slitiny a atraktivně lakované červené brzdové třmeny. V interiéru jsou modely GT vybaveny sportovními sedadly Recaro, hliníkovými pedály a speciálními povrchovými materiály, které lahodí oku sportovně orientovaného řidiče.
Výroba bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května 2013 a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích.

Kia představila také koncept kia provo, který na první pohled vypadá jako závodní stroj homologovaný pro silniční provoz. V nápaditém konceptu spadajícím do segmentu B se snoubí nejmodernější technika se sebevědomým a dynamickým vzhledem.
Provo dává jasně najevo svůj výkonový potenciál odhodlaným vzhledem. Ten je definován strmou přídí s aerodynamickým spoilerem, ozdobnými panely z uhlíkového kompozitu a předními světlomety s LED diodami. Mezi charakteristické rysy patří čelní okno, jehož tvar připomíná hledí přilby, a také ostře zakončená záď, jejíž spoiler optimalizuje proudění vzduchu.
Koncept není pouhým stylistickým cvičením s motorem 1.6 GDI Turbo vyladěným na 150 kW (204 k) v kombinaci s elektromotorem, který je v případě potřeby zdrojem dodatečné hnací síly přenášené na zadní kola. Uspořádání hybridního systému umožňuje pohon všech kol a v nízkých rychlostech také elektrický pohon. Pozoruhodný technický paket je završen první sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia DCT.

V popředí zájmu stála MPV Kia Carens, která nyní přišla do prodeje. Nový Carens byl navržen a zkonstruován tak, aby vyhověl potřebám moderních rodin. Zákazníci budou vybírat ze čtyř motorů s výhradně šestistupňovými převodovkami.
Dva zážehové a dva vznětové motory nabízejí rozpětí výkonů od 85 kW (115 k) do 122 kW (166 k). Nejrychlejší nový Carens s dvoulitrovým zážehovým motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,7 s a dosáhne 203 km/h.


Ženevskému publiku se představila i nová třídveřová Kia pro_cee´d, která se začne prodávat od začátku dubna. Nový pro_cee’d nabízí stejný výběr motorů a převodovek jako pětidveřový cee´d či kombi cee´d SW. Je dostupný s dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů 90 až 135 k. Ačkoli má nový pro_cee’d délku (4 310 mm), šířku (1 780 mm) i rozvor (2 650 mm) stejný jako pětidveřový model, jeho transformace na sportovnější, třídveřovou karoserii s sebou přinesla výrazné designové změny.
V porovnání s pětidveřovým hatchbackem cee’d je linie střechy nového pro_cee’du o 40 mm nižší, střešní sloupek B je posunut dozadu o 220 mm, boční panely za střešním sloupkem B jsou nové, stejně jako boční okna, střešní sloupky C, zadní výklopné víko, zadní svítilny a zadní nárazník.


# # #


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar