Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Sorento třetí generace v ČR

Nová Kia Sorento, která v těchto dnech přichází na český trh, nabízí jedinečnou kombinací elegantního stylu, praktičnosti a vyspělé techniky, přičemž hodlá navázat na úspěchy svého předchůdce.

Změny designu mají sice pouze evoluční charakter, nicméně mírně mění i základní rysy nového Sorenta. Do přídě jsou začleněny podlouhlé světlomety protažené do stran, markantnější mlhová světla i větší a vzpřímenější maska chladiče. Na elegantnějším vzhledu má podíl i prodloužení karoserie (+95 mm na 4780 mm), menší výška (-15 mm na 1685 mm) a větší šířka (+5 mm na 1890 mm).


Některá z nejdůležitějších vylepšení najdeme v interiéru. Zaměření na šířku je patrné z horizontálního uspořádání panelu se sdruženými přístroji, ozdobného obložení a samotné přístrojové desky. Díky větším vnějším rozměrům a prodlouženému rozvoru (+80 mm na 2780 mm) v porovnání s předchozí generací bylo možné vytvořit podstatně velkorysejší prostor.
Sorento, dodávané v pětimístném nebo sedmimístném provedení, je vybaveno druhou řadou sedadel, která je dělená a sklopná v poměru 40/20/40.
Dle úrovně výbavy může být sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 10 směrech, včetně dalších funkcí ke zvýšení komfortu. Sedadlo předního spolujezdce lze seřídit v osmi směrech.
Přestože je Sorento o 15 mm nižší, změnou polohy sedáků se podařilo zvětšit prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách (v závislosti na provedení) a současně je k dispozici i více místa pro nohy pasažérů ve třetí řadě. Větší je i zavazadlový prostor; u sedmimístného provedení je výhodou prodloužení zavazadelníku v úrovni podlahy (+87 mm). Objem zavazadlového prostoru se sklopenou třetí řadou sedadel se zvětšil o 17,5 %, tedy z 515 na 605 litrů. U pětimístného provedení nabídne Sorento objem 660 litrů..



Moderní palubní technologie

Mezi nově nabízené prvky výbavy (výbava na přání) patří prostorový kamerový systém AVM se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem. Chytré elektrické ovládání zadního výklopného víka automaticky otevře dveře zavazadelníku, jakmile v bezprostřední blízkosti zádě vozu detekuje klíčky od vozidla.
Nové Sorento může být vybaveno dvěma verzemi panelu se sdruženými přístroji. Standardní monochromatický displej LCD o úhlopříčce 3,5" je mezi dvojicí analogových kruhových ukazatelů uprostřed kapličky přístrojů. K modernímu pojetí přispívá nový barevný 7" displej TFT LCD s elektroluminiscenčními ukazateli a digitálním rychloměrem.



Vylepšená nabídka motorů

Pohonná jednotka u vylepšeného turbodieselu 2.2 poskytuje nyní vyšší točivý moment v nízkých až středních otáčkách, a zajistí tak hladký chod. Turbodiesel „R“ 2,2 litru používá čtvrtou generaci systému vstřikování paliva a pyšní se tak nižší spotřebou paliva, vyšším výkonem a lepší odezvou motoru, ale i nižší hlučností.



Stálý pohon všech kol

Kia Sorento se nabízí ve verzi s pohonem všech kol DYNAMAX™l. Jeho vlastnosti zlepšuje funkce uzávěrky 4WD Lock, která rozděluje hnací moment ve stejném poměru mezi přední a zadní kola.
Ovladatelnost dále zlepšuje systém ATCC, jehož funkcí je přenášet točivý moment na kola s nejlepšími záběrovými schopnostmi. Pokud systém při průjezdu zatáčkou detekuje nedotáčivost vozidla, aktivuje se ATCC ještě před stabilizačním systémem vozidla, pošle vyšší točivý moment na vnější zadní kolo a současně přibrzdí vnitřní zadní kolo.
Zákazníci též mohou volit mezi šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. U vozů s automatickou převodovkou vybavených systémem Drive Mode Select pro volbu jízdního režimu Normal – Eco může řidič upravovat dynamické vlastnosti vozidla v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách.
U vozů s manuální převodovkou se systémem řízení Kia Flex Steer může řidič volit mezi třemi nastaveními tuhosti posilovače – Normal, Sport (tužší nastavení s vyšším požitkem z dynamičtější jízdy) a Comfort (účinnější posilovač pro vyšší pohodlí).



Vyšší jízdní pohodlí

Plně nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení Kia), které však bylo v mnoha ohledech vylepšeno. U vozu rovněž došlo k mírnému nárůstu velikosti brzdových kotoučů s ohledem na lepší brzdný výkon; průměr zadních plných kotoučů narostl z původních 302 mm na 314 mm. Přední plné kotouče (odvětrávané) mají v průměru 320 mm.



Lepší pasivní a aktivní bezpečnost

Konstrukce je výrazně pevnější, velkou měrou díky širšímu nasazení prvků z ultravysokopevnostní oceli. U předchozí generace byl podíl prvků z ultravysokopevnostní oceli na úrovni 24,4 procenta, zatímco nyní je 52,7 procenta.
Pro nové Sorento si zákazníci budou moci vybrat (v závislosti na trhu) různé systémy aktivní bezpečnosti. Mezi nabízené systémy patří adaptivní tempomat ASCC; systém varování při opuštění jízdního pruhu LDWS, jenž zvukovým signálem upozorní řidiče, že vůz opouští jízdní pruh bez zapnutých ukazatelů směru; sledování slepého úhlu BSD; asistent pro změnu jízdního pruhu LCA; a upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA, které na parkovišti varuje před vozidly přijíždějícími ze stran k zádi Sorenta.

Stabilizační systém VSM pomáhá zajišťovat stabilní chování vozidla při brzdění během průjezdu zatáčkami, zejména pak na kluzkých površích, kde jemně reguluje zásahy elektronického řízení stability vozu (ESC) a činnost elektrického posilovače řízení R-MDPS. Oba systémy se aktivují ve chvíli, kdy senzory vozidla zaznamenají ztrátu záběrových schopností, a pomáhají tak řidiči zajistit bezpečnou kontrolu nad vozem.


V České republice bude tento model nabízen ve třech základních výbavách COMFORT, EXCLUSIVE A PREMIUM.
Základní cena vozu Kia Sorento 2,2 CRDi 4x4 147 kW 6M/T (Stop&Go) ve výbavě Comfort“ je 909 980 korun včetně DPH.

Střední výbava Exclusive 2,2 CRDi 4x4 147 kW 6M/T (Stop&Go) je za 949 980 korun včetně DPH, přičemž s A/T převodovkou a volbou jízdních režimů Drive Mode je za 999 980 korun včetně DPH.

Nejvyšší výbava „Premium“ 2,2 CRDi 4x4 147 kW 6M/T (Stop&Go) je za 1 079 980 korun včetně DPH. V provedení A/T převodovky s volbou jízdních režimů „Drive Mode“ je cena Sorenta 1 129 980 korun včetně DPH.



Základní technické údaje 2.2 CRDi

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm
Výkon: 147 kW (200 k) při 3800/min
Točivý moment: 440 Nm při 1750-2750/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,9/4,9/5,7 l/100 km
Rozměry: 4780 x 1890 x 1685 mm
Rozvor kol: 2780 mm
Zav.prostor: 660/1732 l




Kia 13.2.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar