Kia Sorento - technologicky inovované SUV
Přestože mají změny designu evoluční charakter, mírně mění i charakter nového Sorenta, a to důrazem na profil s ladnými křivkami. Nový model je díky výslednému vzhledu výraznější.
Do přídě jsou integrovány podlouhlé světlomety protažené do stran, markantnější mlhovky a větší, vzpřímenější maska chladiče s osobitou trojrozměrně tvarovanou mřížkou.
Na elegantnějším vzhledu se podílí prodloužení karoserie (+95 mm na 4 780 mm), nižší výška (minus 15 mm na 1 685 mm) a větší šířka (+5 mm na 1 890 mm).
Vnitřní design klade důraz na moderní styl a velkou šířku. Výsledkem je interiér s vyváženým horizontálním uspořádáním a vzhledem. Zaměření na šířku se odráží v širší přístrojové desce, jejíž tvary plynule přecházejí do výplní dveří.
Zákazníci v Evropě budou moci objednávat interiér v jednobarevném (černá Saturn) nebo dvoubarevném (černá Saturn + Stone) provedení s čalouněním tkaninou či kůží. Na přání budou navíc nabízena kožená čalounění v odstínech hnědá nebo světle šedá.
Větší vnější rozměry a prodloužený rozvor (+80 mm na 2 780 mm) umožnily vytvořit v porovnání s předchozí generací větší interiér. Přestože je Sorento o 15 mm nižší, přemístěním sedáků se zvětšil prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách, a současně je i více prostoru pro nohy. Zavazadlový prostor, větší a s větší délkou v úrovni podlahy (+87 mm) se zvětšil z 515 na 605 litrů.
Nové Sorento, dodávané v pětimístné nebo sedmimístné verzi, je vybaveno druhou řadou sedadel, dělenou a sklopnou v poměru 40/20/40. Druhá řada sedadel sedmimístné verze je vybavena mechanismem „dálkového sklápění“, který se ovládá dvěma páčkami v boční stěně zavazadlového prostoru.
Nové Sorento přináší několik nových vyspělých palubních systémů, zvyšující praktičnost a komfort. V závislosti na trhu patří mezi nově nabízené prvky výbavy prostorový kamerový systém AVM se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem, a také chytré elektrické ovládání zadního výklopného víka. Tento systém, je-li aktivován, automaticky otevře víko zavazadlového prostoru, jakmile v blízkosti zavazadlového prostoru detekuje klíč od vozu.
Podle jednotlivých zemí bude k dispozici pět motorů s výkonem od 172 k do 270 k. Mezi ně patří zážehová jednotka 2.4 GDI s přímým vstřikováním, motory 2,4 l a 3,3 l s vícebodovým vstřikováním MPI a oblíbené a vylepšené turbodiesely „R“ 2,0 a 2,2 litru.
Nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení Kia), které však bylo v mnoha ohledech vylepšeno.
Skelet karoserie má výrazně vyšší tuhost, z velké části díky širšímu využití ultravysokopevnostní oceli. U předchozí generace byl podíl ultravysokopevnostní oceli 24,4 procenta, zatímco nyní 52,7 procenta. Základní struktura karoserie je tak v případě nárazu odolnější a další výhodou je vyšší torzní tuhost. Odolnější ocel vyztužuje podběhy kol, rám víka zavazadlového prostoru a oblast u zadních kol.
Zákazníci si budou moci vybrat (v závislosti na trhu) různé systémy aktivní bezpečnosti. Mezi nabízené systémy patří adaptivní tempomat ASCC; systém varování při opuštění jízdního pruhu LDWS, který zvukovým signálem upozorní řidiče, že vůz opouští jízdní pruh bez zapnutých ukazatelů směru; upozorňování na riziko čelní kolize FCW; sledování slepého úhlu BSD; asistent pro změnu jízdního pruhu LCA; upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA, které varuje před vozidly, přijíždějícími ze stran k zádi Sorenta na parkovištích; a ukazatel rychlostních limitů SLIF, který zobrazuje omezení rychlosti na panelu sdružených přístrojů na základě dopravních značek, detekovaných kamerou.
KIA 5.11.2014
Na elegantnějším vzhledu se podílí prodloužení karoserie (+95 mm na 4 780 mm), nižší výška (minus 15 mm na 1 685 mm) a větší šířka (+5 mm na 1 890 mm).
Vnitřní design klade důraz na moderní styl a velkou šířku. Výsledkem je interiér s vyváženým horizontálním uspořádáním a vzhledem. Zaměření na šířku se odráží v širší přístrojové desce, jejíž tvary plynule přecházejí do výplní dveří.
Zákazníci v Evropě budou moci objednávat interiér v jednobarevném (černá Saturn) nebo dvoubarevném (černá Saturn + Stone) provedení s čalouněním tkaninou či kůží. Na přání budou navíc nabízena kožená čalounění v odstínech hnědá nebo světle šedá.
Větší vnější rozměry a prodloužený rozvor (+80 mm na 2 780 mm) umožnily vytvořit v porovnání s předchozí generací větší interiér. Přestože je Sorento o 15 mm nižší, přemístěním sedáků se zvětšil prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách, a současně je i více prostoru pro nohy. Zavazadlový prostor, větší a s větší délkou v úrovni podlahy (+87 mm) se zvětšil z 515 na 605 litrů.
Nové Sorento, dodávané v pětimístné nebo sedmimístné verzi, je vybaveno druhou řadou sedadel, dělenou a sklopnou v poměru 40/20/40. Druhá řada sedadel sedmimístné verze je vybavena mechanismem „dálkového sklápění“, který se ovládá dvěma páčkami v boční stěně zavazadlového prostoru.
Nové Sorento přináší několik nových vyspělých palubních systémů, zvyšující praktičnost a komfort. V závislosti na trhu patří mezi nově nabízené prvky výbavy prostorový kamerový systém AVM se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem, a také chytré elektrické ovládání zadního výklopného víka. Tento systém, je-li aktivován, automaticky otevře víko zavazadlového prostoru, jakmile v blízkosti zavazadlového prostoru detekuje klíč od vozu.
Podle jednotlivých zemí bude k dispozici pět motorů s výkonem od 172 k do 270 k. Mezi ně patří zážehová jednotka 2.4 GDI s přímým vstřikováním, motory 2,4 l a 3,3 l s vícebodovým vstřikováním MPI a oblíbené a vylepšené turbodiesely „R“ 2,0 a 2,2 litru.
Nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení Kia), které však bylo v mnoha ohledech vylepšeno.
Skelet karoserie má výrazně vyšší tuhost, z velké části díky širšímu využití ultravysokopevnostní oceli. U předchozí generace byl podíl ultravysokopevnostní oceli 24,4 procenta, zatímco nyní 52,7 procenta. Základní struktura karoserie je tak v případě nárazu odolnější a další výhodou je vyšší torzní tuhost. Odolnější ocel vyztužuje podběhy kol, rám víka zavazadlového prostoru a oblast u zadních kol.
Zákazníci si budou moci vybrat (v závislosti na trhu) různé systémy aktivní bezpečnosti. Mezi nabízené systémy patří adaptivní tempomat ASCC; systém varování při opuštění jízdního pruhu LDWS, který zvukovým signálem upozorní řidiče, že vůz opouští jízdní pruh bez zapnutých ukazatelů směru; upozorňování na riziko čelní kolize FCW; sledování slepého úhlu BSD; asistent pro změnu jízdního pruhu LCA; upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA, které varuje před vozidly, přijíždějícími ze stran k zádi Sorenta na parkovištích; a ukazatel rychlostních limitů SLIF, který zobrazuje omezení rychlosti na panelu sdružených přístrojů na základě dopravních značek, detekovaných kamerou.
KIA 5.11.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout