Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Sorento - technologicky inovované SUV

Přestože mají změny designu evoluční charakter, mírně mění i charakter nového Sorenta, a to důrazem na profil s ladnými křivkami. Nový model je díky výslednému vzhledu výraznější.

Do přídě jsou integrovány podlouhlé světlomety protažené do stran, markantnější mlhovky a větší, vzpřímenější maska chladiče s osobitou trojrozměrně tvarovanou mřížkou.
Na elegantnějším vzhledu se podílí prodloužení karoserie (+95 mm na 4 780 mm), nižší výška (minus 15 mm na 1 685 mm) a větší šířka (+5 mm na 1 890 mm).

Vnitřní design klade důraz na moderní styl a velkou šířku. Výsledkem je interiér s vyváženým horizontálním uspořádáním a vzhledem. Zaměření na šířku se odráží v širší přístrojové desce, jejíž tvary plynule přecházejí do výplní dveří.

Zákazníci v Evropě budou moci objednávat interiér v jednobarevném (černá Saturn) nebo dvoubarevném (černá Saturn + Stone) provedení s čalouněním tkaninou či kůží. Na přání budou navíc nabízena kožená čalounění v odstínech hnědá nebo světle šedá.

Větší vnější rozměry a prodloužený rozvor (+80 mm na 2 780 mm) umožnily vytvořit v porovnání s předchozí generací větší interiér. Přestože je Sorento o 15 mm nižší, přemístěním sedáků se zvětšil prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách, a současně je i více prostoru pro nohy. Zavazadlový prostor, větší a s větší délkou v úrovni podlahy (+87 mm) se zvětšil z 515 na 605 litrů.

Nové Sorento, dodávané v pětimístné nebo sedmimístné verzi, je vybaveno druhou řadou sedadel, dělenou a sklopnou v poměru 40/20/40. Druhá řada sedadel sedmimístné verze je vybavena mechanismem „dálkového sklápění“, který se ovládá dvěma páčkami v boční stěně zavazadlového prostoru.

Nové Sorento přináší několik nových vyspělých palubních systémů, zvyšující praktičnost a komfort. V závislosti na trhu patří mezi nově nabízené prvky výbavy prostorový kamerový systém AVM se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem, a také chytré elektrické ovládání zadního výklopného víka. Tento systém, je-li aktivován, automaticky otevře víko zavazadlového prostoru, jakmile v blízkosti zavazadlového prostoru detekuje klíč od vozu.

Podle jednotlivých zemí bude k dispozici pět motorů s výkonem od 172 k do 270 k. Mezi ně patří zážehová jednotka 2.4 GDI s přímým vstřikováním, motory 2,4 l a 3,3 l s vícebodovým vstřikováním MPI a oblíbené a vylepšené turbodiesely „R“ 2,0 a 2,2 litru.
Nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení Kia), které však bylo v mnoha ohledech vylepšeno.

Skelet karoserie má výrazně vyšší tuhost, z velké části díky širšímu využití ultravysokopevnostní oceli. U předchozí generace byl podíl ultravysokopevnostní oceli 24,4 procenta, zatímco nyní 52,7 procenta. Základní struktura karoserie je tak v případě nárazu odolnější a další výhodou je vyšší torzní tuhost. Odolnější ocel vyztužuje podběhy kol, rám víka zavazadlového prostoru a oblast u zadních kol.

Zákazníci si budou moci vybrat (v závislosti na trhu) různé systémy aktivní bezpečnosti. Mezi nabízené systémy patří adaptivní tempomat ASCC; systém varování při opuštění jízdního pruhu LDWS, který zvukovým signálem upozorní řidiče, že vůz opouští jízdní pruh bez zapnutých ukazatelů směru; upozorňování na riziko čelní kolize FCW; sledování slepého úhlu BSD; asistent pro změnu jízdního pruhu LCA; upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA, které varuje před vozidly, přijíždějícími ze stran k zádi Sorenta na parkovištích; a ukazatel rychlostních limitů SLIF, který zobrazuje omezení rychlosti na panelu sdružených přístrojů na základě dopravních značek, detekovaných kamerou.



KIA 5.11.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar