Kia Sorento po výrazné modernizaci
Nová Kia Sorento přichází na český trh s výraznými změnami. Modernizace se týká především přepracované konstrukce skeletu karoserie, zdokonaleného komfortu odpružení a celkového zlepšení ovladatelnosti a kultivovanosti řízení.
Vůz má přepracované přední a zadní partii vozu a větší vnější plochy lakované v barvě karoserie. Pečlivě řešenými detaily se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34.
Nové jsou i přední a zadní nárazníky s nekonvenčně svisle orientovanými mlhovkami, přední maskou chladiče a světlomety s obrysovými světly LED a zadní výklopné dveře s nově tvarovanými sdruženými svítilnami.
Uvnitř nalezneme četná vylepšení ve spojení s prémiovou high-tech výbavou. Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou tkaninou, resp. černou, béžovou, hnědou nebo kombinací černé kůže a kůže v barvě slonové kosti.
U nejvyšší výbavy celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD TFT displejem, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení.
Mezi prémiové prvky výbavy patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, hands-free Bluetooth®, determální sklo odrážející ultrafialové záření a nezávislá klimatizace pro třetí řadu sedadel.
Zákazníci si budou moci objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD, asistent jízdy v jízdním pruhu LDWS, používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.
Nastupování usnadňuje nižší světlá výška (-10 mm). Snížena byla také podlaha interiéru, čímž se zvětšil prostor pro nohy o 30 mm (ve 2. řadě), resp. o 9 mm (ve 3. řadě).
V závislosti na trzích se bude Sorento prodávat s jedním zážehovým a dvěma vznětovými motory (od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k).
Všechny modernizované modely budou stejně jako předchozí modely vybaveny šestistupňovými převodovkami (manuálními nebo automatickými). V závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD nebo 4WD. Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg.
Poháněcí ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu (až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %.
Zatímco základní konstrukce podvozku je beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, novou, tužší konstrukci.
Precizní ovladatelnost obstarává nové řízení se strmějším převodem. Nový systém Kia FlexSteer™ bude součástí vyšších výbav. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení.
Modernizované Sorento může být vybaveno až osmi airbagy - čelními, bočními a okenními, zatímco maximální brzdnou sílu zajišťují přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm).
Všechny modely budou vybaveny aktivní kapotou AHS. Tento systém v případě kolize s chodcem nadzdvihne kapotu, aby se snížilo riziko jeho poranění.
Mezi standardně dodávané prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC, řízení stability vozidla VSM, zadní bezpečnostní kamera KRSC se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích, adaptivní xenonové světlomety a asistent pro rozjezd ve svahu HAC.
V dealerské síti Kia je nové Sorento v prodeji od 629 980 Kč.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km, rozměry - mm
Nové jsou i přední a zadní nárazníky s nekonvenčně svisle orientovanými mlhovkami, přední maskou chladiče a světlomety s obrysovými světly LED a zadní výklopné dveře s nově tvarovanými sdruženými svítilnami.
Uvnitř nalezneme četná vylepšení ve spojení s prémiovou high-tech výbavou. Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou tkaninou, resp. černou, béžovou, hnědou nebo kombinací černé kůže a kůže v barvě slonové kosti.
U nejvyšší výbavy celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD TFT displejem, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení.
Mezi prémiové prvky výbavy patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, hands-free Bluetooth®, determální sklo odrážející ultrafialové záření a nezávislá klimatizace pro třetí řadu sedadel.
Zákazníci si budou moci objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD, asistent jízdy v jízdním pruhu LDWS, používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.
Nastupování usnadňuje nižší světlá výška (-10 mm). Snížena byla také podlaha interiéru, čímž se zvětšil prostor pro nohy o 30 mm (ve 2. řadě), resp. o 9 mm (ve 3. řadě).
V závislosti na trzích se bude Sorento prodávat s jedním zážehovým a dvěma vznětovými motory (od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k).
Všechny modernizované modely budou stejně jako předchozí modely vybaveny šestistupňovými převodovkami (manuálními nebo automatickými). V závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD nebo 4WD. Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg.
Poháněcí ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu (až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %.
Zatímco základní konstrukce podvozku je beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, novou, tužší konstrukci.
Precizní ovladatelnost obstarává nové řízení se strmějším převodem. Nový systém Kia FlexSteer™ bude součástí vyšších výbav. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení.
Modernizované Sorento může být vybaveno až osmi airbagy - čelními, bočními a okenními, zatímco maximální brzdnou sílu zajišťují přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm).
Všechny modely budou vybaveny aktivní kapotou AHS. Tento systém v případě kolize s chodcem nadzdvihne kapotu, aby se snížilo riziko jeho poranění.
Mezi standardně dodávané prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC, řízení stability vozidla VSM, zadní bezpečnostní kamera KRSC se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích, adaptivní xenonové světlomety a asistent pro rozjezd ve svahu HAC.
V dealerské síti Kia je nové Sorento v prodeji od 629 980 Kč.
Typ | 2.4 GDI | 2.2 | 2.0 |
Palivo | benzin | nafta | nafta |
Verze | 2WD | 2WD | 2WD |
Převodovka | 6MT | 6MT | 6MT |
Objem | 2359 | 2199 | 1995 |
Výkon | 141(192)/6300 | 145(197)/3800 | 110(150)/4000 |
Toč.moment | 242/4250 | 421/1800-2500 | 382/1800-2500 |
Rychlost | 190 | 190 | 187 |
Zrychlení | 9,8 | 9,3 | 10,8 |
Kombin.spotřeba | 8,7 | 5,5 | 6,1 |
Rozměry | 4685 x 1885 x 1735 | ||
Rozvor | 2700 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km, rozměry - mm
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout