Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Optima Hybrid nabízí výkon i hospodárnost

Nová Optima Hybrid je reprezentativním sedanem s odpovídajícími parametry, příznivou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Nabízí velmi konkurence-schopnou cenu a záruku Kia na 7 let/150 000 km. Nyní přichází do prodeje také v České republice.

Vůz s dvoulitrovým motorem je vyráběn v Koreji exkluzivně pro evropský trh (pouze s levostranným řízením) a přináší nové technologie, které se objeví v dalších sériových modelech Kia. Dvoulitrový model byl vyvinut na základě modelu Optima Hybrid s motorem 2,4 litru, původně vytvořený pro americký a asijský trh.
Zážehový motor je kombinován s malým elektromotorem a pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky bez kapalinového měniče momentu. Mezi zážehovým motorem a elektromotorem se nachází speciální spojka, která umožňuje odpojení zážehového motoru od hnacího řetězce. Díky tomu může být sedan provozován v režimu čistě elektrického pohonu a to v rozpětí rychlostí od nuly do 100 km/h. Konfigurace systému nevyžaduje vysokovýkonný elektromotor a generátor, což snižuje hmotnost a náklady. Všechny modely jsou vybaveny stop/start systémem ISG, který minimalizuje spotřebu paliva a snižuje emise u stojícího vozu.
Hybridní systém pracuje za všech okolností automaticky a plynule. Při rozjezdu je vůz poháněn elektricky do 100 km/h. Se zvyšující se rychlostí spustí zařízení HSG (Hybrid Starter Motor/Generator), které kombinuje hybridní spouštěč s generátorem, zážehový motor, spojka se sepne a spalovací motor převezme pohon vozidla. Elektromotor přechází do hybridního režimu a slouží buď jako sekundární zdroj hnací síly (během maximální akcelerace a jízdy do svahu), nebo jako generátor (během jízdy setrvačnou rychlostí a zpomalování), pro případně potřebné dobíjení sady akumulátorových článků.
Při brzdění elektromotor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou energii, která se ukládá do akumulátoru. HSG funguje také jako generátor pro dobíjení akumulátoru, pokud je stav nabití u stojícího vozu nízký.
Rychlé reakce a akceleraci zaručuje synchronní elektromotor s vnitřním permanentním magnetem o výkonu 30 kW a točivém momentu 205 N.m, v režimu elektrického pohonu. Hybridní soustava jako celek (elektromotor a zážehový motor) nabízí kombinovaný výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 340 N.m.
Kia je prvním výrobcem (společně s Hyundai), který v sériovém automobilu používá sadu lithium-polymerových akumulátorových článků. Jsou o 20 % lehčí a o 40 % kompaktnější než nikl-metal hydridové akumulátory. Pro sadu akumulátorových článků platí rovněž Kia záruka na 7 let/ 150 000 km.
Optima Hybrid spotřebuje díky dodatečnému točivému momentu elektromotoru, který je k dispozici okamžitě a nepřetržitě, o 10 % méně paliva v kombinovaném cyklu, o 28 % méně paliva v městském cyklu, než Optima s turbodieselem 1,7 litru s automatickou převodovkou.
Kia upravila svou šestistupňovou automatickou převodovku pro hybridní použití. Funkce tradičního kapalinového měniče momentu nahradila speciální spojka. Díky tomu je umožněn provoz v režimu EV, maximální rekuperace kinetické energie během brzdění a rychlejší reakce v porovnání s konkurenčními systémy s převodovkou CVT.
Vůz je vybaven koly z lehké slitiny s nízkou hmotností a malým odporem vzduchu, hladkými kryty spodní části vozidla, spoilerem na hraně víka zavazadlového prostoru a novou maskou chladiče s aktivními žaluziemi, které se při vyšších rychlostech jízdy zavírají.
V interiéru najdeme přístrojový panel Supervision (s doplňkovými informacemi o hybridním pohonu), novou středovou konzoli, nové výplně dveří a nové čalounění sedadel. Díky dlouhému rozvoru (2795 mm) je interiér prostorný a cestujícím na předních sedadlech nabízí největší prostor pro hlavu a nohy ve své třídě.
V závislosti na trzích bude vůz nabízen s třemi různými úrovněmi výbavy. Již základní verze zahrnuje 16“ kola z lehké slitiny, determální sklo, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, sedadlo řidiče nastavitelné v osmi směrech včetně paměťové funkce, handsfree Bluetooth® a přístupový systém s chytrým klíčkem a tlačítkem pro spouštění a vypínání motoru.
Střední výbava má navíc 17“ kola z lehké slitiny, částečně kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední sedadla, odvětrávané sedadlo řidiče, navigační systém se 7“ dotykovým displejem, zadní parkovací kameru a audiosystém Infinity vyvinutý společností Harman.
Nejvyšší výbava disponuje xenonovými světlomety, celokoženým čalouněním sedadel, elektricky nastavitelným sedadlem spolujezdce ve čtyřech směrech, vyhřívanými zadními sedadly a sledováním tlaku vzduchu v pneumatikách. Pro střední a nejvyšší výbavu, které budou nabízeny na českém trhu, bude na přání k dispozici panoramatické skleněné střešní okno.


Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon:110 kW (150 k) při 6000/min
Točivý moment: 180 N.m při 5000/min
Elektromotor: synchronní s vnitřním permanentním magnetem
Výkon: 30 kW (40 k) při 1400-6000/min
Točivý moment: 205 Nm při 0-1400/min
Kombinovaný výkon: 140 kW (190,2 k) při 6 000/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Kombin.spotřeba: 5,4 l/100 km
Rozměry: 4845 x 1830 x 1455 mm
Rozvor: 2795 mm



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar