Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

KM Racing - spokojenost po Silk Way Rally

Třetí ročník Silk Way Rally, která je po Dakaru druhou nejvýznamnější vytrvaleckou soutěží, skončil v Soči. Náročnost polovičního Dakaru, jak se ruské soutěži přezdívá, způsobila, že z rekordního počtu startujících – 105 terénních aut a 35 kamionů – jich do cíle dojelo jen padesát, resp. šestadvacet.

Byly mezi nimi i dva stroje KM Racingu, které na ruských cestách necestách úspěšně zvládly soutěžní premiéru. Vítězem se stal Aleš Loprais s Tatrou a kategorii automobilů ovládl Polák Krysztof Holowczyc na BMW.
Kamiony Liaz prošly v Rusku prvním a zároveň nejostřejším testem. Kromě problémů v první etapě, kdy nabraly větší ztrátu, jejich posádky už ve zbývajícím programu úspěšně držely krok se soupeři podobného kalibru a postupně šplhaly vzhůru výsledkovou listinou. Po návratu z Ruska čeká techniku komplexní kontrola a práce na některých drobných neduzích, které se během Silk Way Rally vyskytly.
Šéf týmu Martin Macík hodnotil vystoupení členů KM Racingu velice pozitivně. „Šlo o to, aby si piloti otestovali auta i sami sebe, a to se povedlo. Kromě drobných oprav jsme v Rusku nic velkého neřešili.,“
Na třináctém místě dojel Liaz, který řídil Jaroslav Valtr a posádku dále tvořil právě Martin Macík a jeho syn. Na sedmnácté pozici byla klasifikována druhá liazka s polským řidičem Józefem Cabalou, navigátorem Josefem Kalinou a mechanikem Janem Bervicem.
„Tato umístění jsou vzhledem k tomu, že oba řídili kamiony v tak velké soutěži poprvé, perfektní. Dokázali, že umějí jet rychle, a to je pozitivní poznatek,“ chválil Macík. „Motory Deutz se osvědčily. U jednoho auta se bude měnit převodovka a druhého, které mělo menší nehodu, plechy. Žádné velké změny nejsou před Rallye Dakar potřeba. Čeká nás jen standardní servis, který se dělá před každým závodem. To všechno se stihne ještě před zářijovým soustředěním v Tunisku, kde proběhne hlavní testování před Dakarem,“ doplnil k technice.
Při soutěži ovšem vyšlo najevo, že směrem k vrcholu programu nových kamionů Liaz, kterým bude v lednu 2012 Rallye Dakar, budou piloti muset zapracovat na kondici. Oba však byli se svým vystoupením spokojení. Jarda Valtr navíc zažíval přechod z terénního auta do náklaďáku. „Ona ta jízda vypadá jako kroucení volantem a šlapání na pedál, ale při tom jde o celý komplex rozličných činností. Teď už vím, že obrazně přeskočit z osobáku do kamionu je fyzicky docela náročné,“ přiznal po soutěži Valtr.
KM Racing je tým dálkových soutěží, který reprezentuje ČR na nejvýznamnějších motoristických maratonech, jako jsou Rallye Dakar, Silk Way Rally nebo Rally Albania.
Členové KM Racingu počátkem každého roku pravidelně ve velkém počtu startují na Rallye Dakar a v nejtěžším maratonském klání sbírají i přední umístění. Josef Macháček dosáhl v roce 2009 pátého vítězství na čtyřkolce, o rok později skončil kamion Liaz s Macíkem, Kalinou a Bervicem čtvrtý. Mimochodem doyen českých dálkových soutěží Kalina má na kontě čtyři dakarská vítězství. Posledním úspěchem KM Racingu bylo v lednu třetí místo polského mladíka Lukasze Laskawiece na čtyřkolovém motocyklu.


KM Racing 24.7.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar