Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jaguar XF - prezentace na lanech

Nový Jaguar XF se představil při přejezdu řeky na visutých lanech v centru londýnské čtvrti Canary Wharf. Zkušený britský kaskadér Jim Dowdall, veterán z hollywoodských filmů o Bondovi, a Indianu Jonesovi, přejel s vozem 240 metrů po visutých lanech, aby předvedl lehkou konstrukci nového modelu.

Nové XF přináší do segmentu „byznysových vozů“ kombinaci vytříbenosti, nízké spotřeby paliva, velkého vnitřního prostoru, výborné dynamiky a designu. Světovou premiéru si model odbude 1. dubna na autosalonu v New Yorku.

Jeho dynamický design ve stylu kupé je založen na konstrukci Jaguaru s rozsáhlým využitím hliníku. Interiér se vyznačuje jednolitou kombinací moderních luxusních materiálů a povrchů. Jde o tradiční řemeslné zpracování ve spojení s nejnovějšími technologiemi. Zákazníci v něm naleznou například nový multimediální systém InControl Touch Pro a přístrojový panel s 12,3palcovým TFT displejem.

Původní XF bylo díky elegantní karoserii a luxusnímu interiéru žádaným, prestižním vozem. Nové XF si zachovalo klíčové vlastnosti předchůdce, ale využívá vyspělou architekturu Jaguaru s rozsáhlým použitím hliníku. Ta jej posouvá na zcela novou úroveň. Konstrukci tvoří ze 75 % hliník, což umožnilo snížit hmotnost až o 190 kg ve srovnání s původním modelem a zvýšit torzní tuhost až o 28 %.

Přestože je o 7 mm kratší a 3 mm nižší než vůz, který nahrazuje, je rozvor 2960 mm o 51 mm delší. Tím se dosáhlo velkého prostoru pro nohy, kolena a hlavu na zadních sedadlech.
Lepší hospodárnost související s lehkou hliníkovou konstrukcí je doplněna řadou výkonných motorů. Vznětové motory Ingenium o objemu 2,0 litru jsou nabízeny s parametry 163 k a 380 Nm a 180 k a 430 Nm. Ty jsou kombinovány se speciálně optimalizovanou šestistupňovou přímo řazenou a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Ve verzi s přímo řazenou převodovkou a výkonem 163 k dosahuje XF hladinu emisí CO2 104 g/km.

Všechny ostatní motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva poskytuje 240 k a 340 Nm, zatímco přeplňovaný zážehový šestiválec 3.0 bude nabízen s parametry 340 k a 450 Nm a 380 k a 450 Nm.

Vznětový V6 3.0 se dvěma turbodmychadly využívá řadu vyspělých technologií, které posouvají výkon na 300 k a točivý moment na pozoruhodných 700 Nm. Základem vynikající dynamiky XF je také lehký, tuhý skelet karoserie. Dvě zavěšení s dvojitými rameny a zavěšení Integral Link, v kombinaci s rozložením hmotnosti v poměru téměř 50:50, zaručuje vyváženost mezi agilitou, komfortem a kultivovaností.

Vyspělá technologie pasivních tlumičů zajišťuje skvělý jízdní komfort, ještě lepší ovladatelnost pak zaručuje systém Adaptive Dynamics, který nastavuje optimální nastavení tlumičů podle jízdních podmínek. Systém Jaguar Configurable Dynamics, poprvé vyvinutý pro F-TYPE, poskytuje naprostou kontrolu a umožňuje řidiči individuálně upravit nastavení tlumičů, řízení, motoru a osmistupňové samočinné převodovky.
Pro vybrané trhy, které vyžadují pohon všech kol, vyvinul Jaguar nový systém typu torque-on-demand. Rozvodovka využívá místo ozubených kol řetězový pohon a je lehčí, tišší a účinnější. Jízdní schopnosti dále zlepšuje vyspělý kontrolní systém, poprvé použitý u F-TYPE AWD, tzv. inteligentní řízení dynamiky hnacího řetězce (IDD). To dodává pohonu zadních kol lepší výkonnost a trakci.

Mimořádné schopnosti má také verze s pohonem zadních kol. Systém All-Surface Progress Control, vyvinutý pro pomalou jízdu v nepříznivých podmínkách, samočinně ovládá brzdy a plyn kvůli zajištění co nejlepší trakce.

Multimediální systém a konektivita jsou na vysoké úrovni. Systém InControl Touch Pro využívá 10,2“ dotykovou obrazovku a technologii Dual View, která dovoluje současně zobrazit informace pro řidiče například z navigace, zatímco spolujezdec vpředu sleduje televizi nebo film na DVD. Aby systém InControl Touch Pro zvládl obrovské množství dat, je vybaven SSD diskem a čtyřjádrovým procesorem a pracuje na ultrarychlé síti.
Systém InControl Touch Pro doplňuje konfigurovatelný přístrojový panel s 12,3“ TFT displejem, vyvinutý pro modely XJ a Range Rover.

Nastupující XF nabízí celou řadu vyspělých asistenčních systémů s hlavními LED světlomety. Jaguar XF s rozsáhlým využitím hliníku bude vyráběn v závodě v Castle Bromwichi, společně s plně hliníkovými modely F-TYPE a XJ.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar