Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jaguar XE - sportovní sedan

Nový Jaguar XE má pohon zadních kol a díky své vyspělé odlehčené konstrukci, aerodynamickému designu, luxusnímu interiéru a výborným jízdním vlastnostem a ovládání mění měřítka sportovního sedanu. Modelová řada XE se začne prodávat v roce 2015.

Verze XE S odmění řidiče odezvou a kultivovaností svého kompresorem přeplňovaného třílitrového šestiválce s výkonem 340 k a točivým momentem 450 Nm. Je kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovku s páčkami řazení pod volantem. Vůz zrychlí z 0–100 km/h za pouhých 5,1 s a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Jaguar XE s velkým podílem hliníku v karosérii je prvním modelem vyvinutým na nové modulární platformě společnosti Jaguar Land Rover a nastavuje nová měřítka pro jízdní dynamiku v segmentu střední třídy. Velké vstupy vzduchu vpředu, chromované boční výdechy, nenápadný zadní spoiler a příplatková 20“ kovaná kola z lehkých slitin u verze S naznačují potenciální výkon přeplňovaného zážehového šestiválcového motoru 3.0 litru.

Verze Jaguar XE S bude doplněna hospodárnými dvoulitrovými čtyřválcovými zážehovými a vznětovými motory v kombinaci se šestistupňovou přímo řazenou nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou. Vznětové agregáty, součást nové řady motorů Jaguaru Ingenium, nabízí nízkou spotřebu paliva od 3,8 l/100 km.


Jaguar XE se bude vyrábět v novém zařízení v Solihullu. Tento moderní a velice flexibilní výrobní závod, který je součástí investice ve výši 1,5 miliardy liber, vytvoří ve Velké Británii 1700 nových pracovních míst. Model XE nyní doplňuje řadu sedanů a řadí se pod modely XF a XJ. Kompletní informace o celé modelové řadě XE budou oznámeny v říjnu na autosalonu v Paříži.

Působivý design

Jaguar XE byl vyvinut souběžně s novou modulární platformou, která umožňuje dosáhnout ideálních proporcí: krátkého předního převisu, delšího zadního převisu a dynamického výrazu s kabinou svažující se dozadu.

Zeštíhlený tvar modelu XE má nejnižší koeficient aerodynamického odporu 0,26 ze všech dosud vyráběných Jaguarů. Tohoto koeficientu bylo dosaženo díky 1200 simulacím s využitím CFD a více než čtyřem milionům hodin při zpracování procesorem.

Prostorný interiér s výrazným středovým panelem vytváří dojem podobný kokpitu letadla. Cestující uvítají bohatě dimenzovaný prostor pro hlavu i nohy. Jaguar XE tak dokazuje, že elegantní, aerodynamický design a prostorný interiér se nemusí vzájemně vylučovat.

Monokok s výrazným podílem hliníku
Rozsáhlé zkušenosti s používáním lehkého hliníku vyvrcholily konstrukcí karoserie nového XE. Jedná se o první model navržený s využitím nové modulární architektury a jako jediný využívá monokok s výrazným podílem hliníku.


Podvozek: Agilní a pohotový

Většina konkurence používá zavěšení vpředu se vzpěrou McPherson, zatímco Jaguar trval na lepší konfiguraci s dvojitými příčnými rameny. Hliníkové přední těhlice jsou lehké a pevné a kované z odlitků pomocí patentovaného výrobního postupu. Běžné víceprvkové zadní zavěšení nesplňovalo dynamické požadavky, proto vůz používá Integral Link. Elektrický posilovač řízení (EPAS) nabízí lepší energetickou účinnost než tradiční hydraulické systémy.

Aktivní bezpečnost: Inteligentní technologie
Lehká a tuhá konstrukce karoserie byla navržena tak, aby vyhovovala nejpřísnějším legislativním a zákaznickým požadavkům na crash testy po celém světě. Vysoká ochrana je doplněna ještě řadou vyspělých asistenčních systémů, které řidiči nabízí pomoc a podporu. Vůz XE je vybaven systémem All Surface Progress Control (ASPC), který slouží jako tempomat pro nízké rychlosti. Funguje mezi 3,6 km/h a 30 km/h. Díky přesnému ovládání brzdového systému a pohonné jednotky poskytuje optimální trakci i v těch nejkluzčích podmínkách bez smyků.

Technologie laserového head-up displeje (HUD) promítá kontrastní barevné zobrazení na čelní sklo. S maximální zřetelností a minimálním rozptýlením poskytuje řidiči informace, jako jsou rychlost a pokyny navigace. Laserový HUD nabízí nejen vysokou kvalitu obrazu, ale je také menší a téměř o třetinu lehčí než stávající systémy.

Jaguar je jednou z prvních automobilek v tomto segmentu, která využívá technologii stereokamer. Nejmodernější senzor je „očima“ systému autonomního nouzového brzdění XE, který zaručuje velice přesné měření rychlosti a vzdálenosti objektů před vámi a dokáže tak intuitivně naplno zabrzdit, aby zabránil kolizi nebo zmírnil její následky. Stereokamera rovněž rozeznává dopravní značky a varuje před opuštěním jízdního pruhu. Jaguar XE také nabízí systémy, jako je adaptivní tempomat, systém sledující přibližující se vozidlo, sledování mrtvého úhlu, polosamočinné podélné a příčné parkování a sledování provozu při couvání.


Nový multimediální systém

Multimediální systém v modelu XE nabízí nejnovější technologie pro propojení vozu, řidiče a okolního světa. Jeho srdcem je 8“ dotykový displej s přehledným, intuitivním grafickým rozhraním a rychlou odezvou.

Hlasové ovládání, které využívá jednoduchou řeč, poskytuje přístup ke všem úrovním systému, aniž by bylo nutné procházet nabídky. Řidič tak nemusí spouštět oči ze silnice. Navigace systému InControl se slotem pro SD karty dovoluje snadné aktualizace mapových dat. Systém podporuje také technologii Bluetooth, streamování audia a možnost připojení přes rozhraní USB. Nové XE také zajišťuje, že řidiči budou neustále ve spojení. Vozidlo funguje jako Wi-Fi hotspot, který umožňuje připojení k internetu více zařízením a anténa vozidla poskytuje nejlepší možný signál.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar