Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti Q50 navržen pro Evropu

Jako první z nové generace špičkových modelů Infiniti je Q50 zřejmě nejvýznamnějším vozem pro evropský trh. Byl navržen, zkonstruován, vybaven a postaven tak, aby konkuroval vozům nejvyšší úrovně v luxusním D-segmentu, obsazeného např. vozy BMW řady 3 a Audi A4.

Jde také o první Infiniti, které těží ze spolupráce s Daimler AG. Technické týmy Infiniti upravilypro model čtyřválcový turbodieselový motor 2.2 s přímým vstřikováním. Druhou verzí modelu Q50 pro Evropu je Q50 3.5 Direct Response Hybrid.
Infiniti Q50 nabízí digitální prostředí nové generace, navržené tak, aby umožňovalo maximální přizpůsobení se zákazníkovi. Až 96 různých parametrů vozidla může být uloženo na klíči i-Key, a to až pro čtyři různé řidiče.
Interiér klade důraz na eleganci, dostatečný prostor pro cestující na zadních sedadlech a na dokonalé řemeslné zpracování. Zvláštní pozornost byla věnována pohodlí a při hledání nového typu pohodlného sedadla přišel podnět z výzkumu NASA zabývajícího se neutrální polohou, kterou lidské tělo zaujímá ve stavu beztíže
Inspirace pro design vychází z předchozích sportovních sedanů Infiniti, zejména z trojice výjimečných konceptů (Essence 2009, Etherea 2011, Emerg-e 2012). S nejdelším rozvorem ve třídě má Q50 výhodu oproti konkurentům, pokud jde o velikost.
Sportovní verze mají jinak vytvarovaný přední nárazník a dodávají se strojně hlazenými 19“ litými disky. Standardní verze Q50 jsou vybaveny 17“, přičemž 18 a 19“ jsou k dispozici podle stupně výbavy.
Zavěšení přední nápravy se dvěma příčnými rameny a víceprvkové zadní zavěšení (s tlumiči vibrací značky Dual Flow Path) zaručují vyrovnanost a přesnost jízdních vlastností. Jízdní vlastnosti jsou dále posíleny tužší konstrukcí karoserie a její nižší hmotností.
Vedle jiných technologických prvenství je také hojně použita ocel
s ultra vysokou pevností v tahu 1,2 GPa a s vysokou tvárností. U modelu Q50 je na 13 různých místech karoserie použita tato ocel s vysokou pevností v tahu, včetně A-sloupků, B-sloupků a podélníků střechy. U sériově vyráběných vozidel je to poprvé na světě
Jednou z charakteristických vlastností nově vyvinutého materiálu je slučitelnost pevnosti a prodloužení. Následkem mikronizace materiálu vznikne složená struktura s optimální rovnováhou mezi tvrdými a měkkými vrstvami, a to místo jednolité struktury, obvykle se vyskytující v předchozích materiálech se super vysokou pevností v tahu.
Q50 je jedním z prvních osobních vozů vybavených dvěma dotekovými obrazovkami. Každá může sloužit k zobrazování a ovládání různých funkcí, takže když například horní obrazovku používá navigace, je možné dolní obrazovku použít ke kontrole systémů jako je klimatizace či komunikační nebo zábavní systém. Tyto dvě obrazovky mohou také spolupracovat, například když se na horní obrazovce zobrazuje trasa, mohou být na dolní obrazovce vyhledávány body zájmu na této trase.
S rozvorem kol 2850 mm nabízí dost prostoru pro dospělé cestující vpředu i vzadu, prostor pro kolena vzadu je pravděpodobně nejlepší ve třídě. Zvláštní pozornost byla věnována snadnému nastupování a vystupování. Opěradla zadních sedadel mohou být rozdělena v poměru 60/40.
Nový sedan bude v Evropě nabízen buď se čtyřválcovým vznětovým motorem 2.2 nebo s hybridním hnacím ústrojím zahrnujícím zážehový motor V6 3.5 a elektromotor.
Obě převodovky pocházejí od firmy Daimler, ale byly přizpůsobeny požadavkům Infiniti. Nabídka manuální převodovky je novinkou pro Q50 a důraz je kladen na plynulé a spolehlivé řazení. U automatické převodovky byly změněny rychlosti pro řazení nahoru a body pro kickdown
Přímé adaptivní řízení je součástí standardní výbavy na modelech Q50 3,5 Hybrid a za příplatek i pro Q50 2,2d. Přináší několik výhod: odezva řízení je rychlejší, přesnost větší, nedochází k vibracím volantu a umožňuje řidiči, aby si zvolil reakci řízení, jaká mu bude nejvíce vyhovovat – a to nejen účinek posilovače, ale také ostrost převodu.
Řízení se nastavuje na dotekové obrazovce v rámci dvou přednastavených režimů (sportovní a standardní) plus zákaznický režim. Ve standardním nastavení je nastaveno tak, aby ho snadno mohli ovládat všichni řidiči. Sportovní režim zmírňuje účinek posilovače řízení a používá ostřejší převod, takže reakce řízení je rychlejší.
Zákaznický režim umožňuje, aby si řidič namíchal účinek posilovače i ostrost převodu podle svého stylu i typu vozovky.
Další výhodou je podpora systému Aktivního sledování jízdního pruhu. Jako jediný využívá řízení k udržení vozu mezi čárami vyznačujícími jízdní pruh na dálnicích. Jiné systémy používají Program elektronické stability (ESP) vozidla k přibrzdění kol na jedné straně vozu, aby změnil směr jízdy. Systém používá kameru pro detekci jízdního pruhu, ve kterém vozidlo jede. Informace je zpracována a předána řídicí jednotce přímého adaptivního řízení, která sleduje střed jízdního pruhu a provádí příslušné korekce podle potřeby.
Mezi ostatní systémy patří prevence kolize při couvání (pouze s automatickou převodovkou), pohled z ptačí perspektivy - nyní s detekcí pohybujících se předmětů, inteligentní tempomat pro celý rozsah rychlostí, Systém pro určení vzdálenosti, Varování na mrtvý úhel a Zásah v mrtvém úhlu a Asistent pro předcházení čelním kolizím.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar