Hyundai i20 - malý vůz pro Evropu
Evropské designérské středisko Hyundai v Německu přepracovalo design čtyřmetrového malého vozu. Designéři oděli nový i20 do charakteristických tvarů odpovídajících aktuálnímu stylistickému přístupu značky Hyundai.
Modernizovaná příď se vyznačuje typickým stylistickým prvkem – šestiúhelníkovou maskou chladiče. Nové světlomety zdůrazňují moderní vzhled, kapota, blatníky, přední nárazník s integrovanými mlhovkami a design kol byly upraveny ve stylu ostatních modelů řady i.
Vzadu se designéři zaměřili na modernizaci designu nárazníku, do něhož jsou zapuštěny parkovací senzory, a také zadní svítilny mají upravený design.
Nový design předních a zadních nárazníků prodloužil vůz o 55 mm (o 30 mm vpředu a o 25 mm vzadu), takže celková délka vozu činí 3 995 mm. Délka, výška a rozvor zůstávají na úrovni stávajícího modelu.
Komfort a praktičnost
Přepracované čalounění sedadel nabízí alternativně potahy z tkaniny nebo kombinaci kůže a tkaniny. Středová konzola byla nově uspořádána a vybavena sofistikovanějšími ovládacími panely. Předností interiéru je vynikající prostor na předních a zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 295 l.
Mezi nové prvky výbavy patří chytrý klíček a spouštění motoru tlačítkem, komfortní směrové ukazatele s trojitým bliknutím na jeden krátký ovládací impulz, senzor světla a deště a zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka.
Motory, převodovka
Hyundai zracionalizoval nabídku motorů na čtyři vyspělé, modernizované jednotky – dvě vznětové a dvě zážehové s výkony sahajícími od 55 kW (75 k) do 74 kW (100 k). Ve snaze o nejlepší ekologické vlastnosti vyvinul Hyundai hospodárný tříválcový turbodiesel 1,1 litru o výkonu 55 kW (75 k).
V závislosti na zvoleném motoru je vůz vybaven pětistupňovou nebo šestistupňovou mechanickou převodovkou, na přání samočinnou čtyřstupňovou.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn- objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h
Podvozek
Na evropských silnicích probíhala značná část vývojových prací zaměřených na vyladění podvozku z hlediska jízdních vlastností a komfortu. Inženýři zvolili pro přední nápravu typu McPherson a zadní torzní nápravu tužší charakteristiku, která umožňuje temperamentní jízdní dynamiku požadovanou zákazníky na evropském trhu.
Bezpečnost
Všechny modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP, včetně řízení jízdní stability VSM. Ochranu cestujících optimalizují čelní, boční a okenní airbagy.
Vzadu se designéři zaměřili na modernizaci designu nárazníku, do něhož jsou zapuštěny parkovací senzory, a také zadní svítilny mají upravený design.
Nový design předních a zadních nárazníků prodloužil vůz o 55 mm (o 30 mm vpředu a o 25 mm vzadu), takže celková délka vozu činí 3 995 mm. Délka, výška a rozvor zůstávají na úrovni stávajícího modelu.
Komfort a praktičnost
Přepracované čalounění sedadel nabízí alternativně potahy z tkaniny nebo kombinaci kůže a tkaniny. Středová konzola byla nově uspořádána a vybavena sofistikovanějšími ovládacími panely. Předností interiéru je vynikající prostor na předních a zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 295 l.
Mezi nové prvky výbavy patří chytrý klíček a spouštění motoru tlačítkem, komfortní směrové ukazatele s trojitým bliknutím na jeden krátký ovládací impulz, senzor světla a deště a zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka.
Motory, převodovka
Hyundai zracionalizoval nabídku motorů na čtyři vyspělé, modernizované jednotky – dvě vznětové a dvě zážehové s výkony sahajícími od 55 kW (75 k) do 74 kW (100 k). Ve snaze o nejlepší ekologické vlastnosti vyvinul Hyundai hospodárný tříválcový turbodiesel 1,1 litru o výkonu 55 kW (75 k).
V závislosti na zvoleném motoru je vůz vybaven pětistupňovou nebo šestistupňovou mechanickou převodovkou, na přání samočinnou čtyřstupňovou.
Zážehové motory
Typ | 1.2 | 1.4 |
Objem | 1248 | 1396 |
Výkon | 62(85)/6000 | 73(100)/5500 |
Toč.moment | 120/4000 | 137/4200 |
Převodovka | 5MT | 6MT |
Rychlost | 168 | 181 |
Vznětové motory
Typ | 1.1 | 1.4 |
Objem | 11208 | 1396 |
Výkon | 55(75)/4000 | 66(90)/4000 |
Toč.moment | 180/1750-2500 | 220/1500-2650 |
Převodovka | 6MT | 6MT |
Rychlost | 160 | 174 |
Pozn- objem - ccm, výkon - kW(k)/min, točivý moment - Nm/min, rychlost - km/h
Podvozek
Na evropských silnicích probíhala značná část vývojových prací zaměřených na vyladění podvozku z hlediska jízdních vlastností a komfortu. Inženýři zvolili pro přední nápravu typu McPherson a zadní torzní nápravu tužší charakteristiku, která umožňuje temperamentní jízdní dynamiku požadovanou zákazníky na evropském trhu.
Bezpečnost
Všechny modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP, včetně řízení jízdní stability VSM. Ochranu cestujících optimalizují čelní, boční a okenní airbagy.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout