Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Sonata posouvá hranice střední třídy

Nová Sonata je po modelu Genesis, představeném v listopadu 2013, další ukázkou praktického využití prémiových technologií. Byla navržena v souladu s vylepšenou designérskou filozofií značky Hyundai.

Nový model používá upravenou podvozkovou platformu Hyundai, která byla optimalizována pro ještě dynamičtější jízdní vlastnosti. Nová konstrukce skeletu karoserie vozu tak přispívá k lepším jízdním vlastnostem a vyšší strukturální tuhosti v porovnání s modelem předchozí generace. Výsledkem je o 41 % vyšší torzní tuhost a o 35 % vyšší tuhost v ohybu než u dosavadního modelu.
Nový model je o 35 mm delší a o 30 mm širší než předchozí generace. Nepatrné zvětšení vnějších rozměrů přineslo cenné zvětšení objemu interiéru.
Od uvedení první generace modelové řady Hyundai Sonata v roce 1985 dosáhl celkový prodej vozů Sonata téměř sedmi milionů kusů.

Sonata poskytuje v karoserii sedanu střední třídy atmosféru vozu vyššího segmentu, přičemž nabízí styl a dynamiku, která dosud nebyla v automobilu Hyundai v této třídě dostupná.
Prémiovou kvalitu designu mohou cestující zažívat i díky kvalitním materiálům na místech, kde dochází k jejich fyzickému kontaktu s cestujícími uvnitř vozu. Zvláštní pozornost byla navíc věnována ergonomii. Inženýři Hyundai se například zaměřili na vývoj ideálního designu volantu a po řadě testů upravili rozměry a tvar.Ovládací prvky byly seskupeny v závislosti na své funkci ve snadném dosahu rukou řidiče a umožňují ještě rychlejší a bezpečnější ovládání.

Rozsáhlé testování a optimalizace nastavení podvozku umožnilo vylepšit jízdní vlastnosti Sonaty v porovnání s předchůdcem. Zvláštní pozornost byla přitom věnována tuhosti skeletu karoserie. Vyšší torzní tuhosti a tuhosti v ohybu bylo dosaženo širším využitím vyspělé vysokopevnostní oceli AHSS, která má dvojnásobnou pevnost a o 10 procent nižší hmotnost než tradiční ocel.

Nová Sonata byla, jako jeden z klíčových pilířů prodeje značky Hyundai, testována na rozmanitých místech po celém světě včetně slavného Nürburgringu v Německu, kde má Hyundai specializované technické středisko, ale také na zkušebního polygonu v Mohavské poušti v Kalifornii.

Mezi priority vývoje patřilo snížení hlučnosti přenášené od podvozku, vibrací a zvýšení jízdní dynamiky. Těchto cílů bylo dosaženo jednak optimalizovaným odpružením. Pro zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti byla přepracována přední a zadní náprava. Značné úpravy jejich uspořádání a geometrie přinesly rychlejší reakce a vyšší úroveň ovladatelnosti i stability. Dvojitá spodní ramena zadní nápravy zachycují příčné síly efektivněji než verze s jedním ramenem.

Sonata je vybavena velkým počtem vyspělých bezpečnostních prvků včetně sedmi airbagů, adaptivního tempomatu ASCC, sledování slepého úhlu BSD, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LDWS nebo asistenta dálkových světel HBA

Nová Sonata poskytuje cestujícím vysokou úroveň ochrany také při nárazu ze strany a zezadu díky oceli tvářené za tepla s dvouvrstvými výztuhami a nezávislou technologií bočních airbagů.Mezi hlavní kritéria patřila také bezpečnost chodců, což se projevuje v odolné struktuře kapoty s optimalizovanou hmotností a v panelu u paty čelního okna, který nabízí účinnější ochranu hlavy.
Nová Sonata je vpředu vybavena integrovanými, výškově nastavitelnými sedadly, která jsou odvětrávaná i vyhřívaná. Vysoká úroveň komfortu je dopřána také cestujícím vzadu, kteří mají k dispozici vyhřívání sedadel, elektricky ovládanou sluneční clonu na zadním okně a boční sluneční clony


Dalším komfortním prvkem je funkce bezdotykového otvírání víka zavazadlového prostoru. Systém používá chytrý klíček vozidla a může být aktivován,aby automaticky otvíral víko zavazadlového prostoru, pokud detekuje chytrý klíček v blízkosti zadního nárazníku po dobu delší než tři sekundy. Pod nárazníkem je anténa, která zachycuje signál pro otevření víka. Před zahájením otvírání je aktivováno světelné a zvukové upozornění.

Při vývoji se inženýři soustředili mj. na snížení hlučnosti a vibrací v porovnání s předchozí generací. Výsledkem je nižší hladina slyšitelného hluku. Slyšitelný nízkofrekvenční hluk od podvozku a motoru byl v Sonatě maximálně potlačen použitím zvukově izolačních materiálů v otvorech, jimiž by mohl být hluk přenášen do interiéru.
Nová Sonata nabízí širokou paletu motorů a převodovek s vyšší úrovní provozních vlastností. Poháněcí ústrojí pro novou Sonatu bylo pečlivě vyvinuto a vyladěno s důrazem na praktické vlastnosti, precizní přenos hnací síly a maximální kultivovanost. Nová Sonata se bude na korejském trhu prodávat s motory 2.0 CVVL, 2.4 GDi a 2.0 LPi. Na ostatních trzích se může nabídka motorů lišit.


2.0 CVVL1999 cm³168 k201 Nm
2.4 GDi2359 cm³193 k247 Nm
2.0 Lpi1999 cm³151 k194 Nm



Rozměry: 4855 x 1865 x 1475 mm
Rozvor kol: 2805 mm

Hyundai 31.3.2014


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar