Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai N pro automobilový sport

Hyundai Motor prezentoval na mezinárodním autosalonu IAA 2015 ve Frankfurtu značku vysokovýkonných vozů N. Hyundai N staví na základech intenzivního produktového vývoje a zkušeností z motoristického sportu a zákazníkům.

Ve vozech Hyundai N se bude odrážet vášeň inženýrů a strategie centra pro vývoj vysokovýkonných vozů. Nové motory a lehké materiály jsou vyvíjeny na základě zkušeností z účasti značky Hyundai v mistrovství světa v rallye WRC (World Rally Championship). Výsledkem je sportovní ovladatelnost a vynikající aerodynamické vlastnosti. Vozy Hyundai N s vyváženou úrovní výkonu a agility nabídnou také harmonické jízdní vlastnosti, které zaručí radost z jízdy zákazníkům, kteří oceňují skutečně podmanivou jízdu.


Hyundai i20 WRC

Tento soutěžní vůz, založený na nové generaci i20, je předpremiérou vozidla, které nastoupí do mistrovství světa v rallye 2016. Vůz s optimalizovaným rozložením hmotnosti, efektivnějším pohonem a vylepšenou aerodynamikou prochází již náročným testováním v rámci vývojového programu, jehož cílem je dosáhnout naprosté připravenosti s předstihem před debutem na Rallye Monte Carlo.



Hyundai i30 Turbo

Účast v závodě 24 h Nürburgringu s vozem Hyundai i30 Turbo je dalším krokem k realizaci ambicí značky v segmentu vysokovýkonných vozů. Závodní vůz, poháněný přeplňovaným čtyřválcem 1,6 litru s výkonem 166 kW (226 k) při 5500 min-1, se zúčastnil náročného závodu 24 h Nürburgringu v květnu 2015. Více než 80 procent poháněcího ústrojí pocházelo ze sériově vyráběné verze modelu i30, zbývající část byly vylepšené díly pro závodní nasazení. Hyundai i30 Turbo v této verzi zvítězil ve třídě SP2T a závod dokončil celkově na 71. místě. Vůz dokončil 119 kol a překonal více než 3000 km bez jakýchkoli technických problémů.



Hyundai RM15

Koncept vozu RM15 (Racing Midship 2015) s motorem uprostřed je vysokovýkonné kupé s agresivním designem. Základem studie RM15 je hliníkový prostorový rám s lehkými a tuhými povrchovými panely z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které přinášejí výrazné snížení hmotnosti v porovnání s celoocelovou konstrukcí.

Pohotovostní hmotnost byla snížena na 1260 kg, což je o 195 kg méně než ocelová konstrukce. Hmotnost má pro koncepci s motorem uprostřed výhodné rozložení mezi nápravy v poměru 43:57 %, těžiště je pouhých 491 mm nad zemí a při rychlosti 200 km/h vytváří vůz aerodynamický přítlak odpovídající 124 kg v kombinaci s konkurenceschopným součinitelem vztlaku.

Zdrojem síly je motor Hyundai Theta 2.0 T-GDI, vyladěný na výkon 300 k při 6000/min a spojený se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Uložení motoru napříč za dvoumístným interiérem a před zadní nápravou optimalizuje rozložení hmotnosti s nízkým momentem setrvačnosti, který je zárukou vynikající ovladatelnosti a vysoké úrovně trakce. Svislé otvory pro přívod vzduchu na bocích vozidla před podběhy zadních kol zvyšují proudění chladicího vzduchu do motorového prostoru a zvyšují účinnost motoru.



Hyundai 8.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar