Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai H350 jako dodávka i minibus

Největší korejský výrobce automobilů Hyundai dnes představil světu svou dodávku a minibus H350. Jde o první počin automobilky tohoto druhu v daném segmentu. Lehký užitkový vůz je určen pro evropský trh, kde nabídne především praktičnost a variabilitu.

H350 je postavený na flexibilní platformě, která nabízí tři různé úpravy karoserie – nákladní vůz, minibus a dodávku s korbou. Konstruktéři se soustředili na šest klíčových oblastí. Úspornost, hodnotu, kapacitu nákladového prostoru, bezpečnost, spolehlivost a výkon

Skříňový vůz a osobní minibus H350 jsou prvním lehká užitková vozidla (LUV), navržená pro Evropu. Na variabilní platformě vznikly tři karosářské varianty – skříňový vůz, osobní minibus a valník.
Výkonné a hospodárné turbodiesely s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízejí velký točivý moment. H350 ve verzi dlouhé 6,2 m díky tomu snadno přepraví ve svém nákladovém prostoru (3780 x 1795 x 1955 mm) i těžký náklad (až 1,5 tuny). Kromě toho nabízí po připojení přívěsu možnost přepravy dalších 2,5 tuny nákladu.

Dominantou přídě jsou elegantní světlomety, na přání s projekční technikou a diodami LED pro denní svícení. Vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru LED vylepšují viditelnost, zatímco postranní obrysová světla s integrovanými odrazovými skly vylepšují viditelnost za tmy. Posuvné boční dveře otvírají vstupní otvor široký 1279 mm, výhodný pro rychlé a snadné nakládání.

Dvoukřídlé zadní dveře (na přání se skleněnými okny) se otvírají s aretací v úhlech 180 a 270 stupňů. Jsou-li otevřeny obě části, je k dispozici vstupní otvor široký 1538 mm. Zadní nárazník může být doplněn zadním pomocným schůdkem, který usnadňuje nastupování do zadní části nákladového prostoru.

Propracovaný interiér skříňového dodávkového vozu H350 nabízí řidičům největší prostor pro hlavu a nohy. Evropský styl uspořádání kabiny pro dva nebo tři cestující, včetně řidiče, umožňuje nastavování polohy sedadla v osmi směrech, které může být doplněno odpružením a funkcí vyhřívání.

Osobní minibus H350 poskytuje cestujícím velkorysý prostor pro hlavu a nohy. V závislosti na umístění vstupních dveří,vpředu, nebo na boku nabízí až 15 sedadel. Na rozdíl od konkurence může být H350 Bus vybaven elektricky výsuvným schůdkem. Osobní minibus H350 má největší délkou interiéru ve svém segmentu (3738 mm) a největší délku zavazadlového prostoru (540 mm) při zachování dlouhé rozteče sedadel (798 mm).

Německá společnost Bott nabízí individuální řešení, střižená na míru potřeb řemeslníků a živnostníků. Policové systémy v nákladovém prostoru umožňují uložení nejrůznějšího nářadí a materiálu podle požadavků uživatele. Hyundai H350 v tomto ohledu vyniká svým výjimečným nákladovým prostorem (výška 1955 mm, šířka 1795 mm, délka 3100 mm). Nákladový prostor (10,5 m3 u verze dlouhé 5,5 m) pojme také pět standardizovaných europalet. Využitelnost nákladového prostoru neomezuje ani šířka ložné plochy mezi podběhy (1380 mm).

Poháněcí jednotka se zdvihovým objemem 2,5 litru se dodává ve dvou výkonových variantách: 110 kW/373 N.m a 125 kW/422 N.m. Motory jsou vybavené novou generací vstřikovací soustavy common rail a elektronicky řízeným turbodmychadlem.

Nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson je doplněno tuhou zadní nápravou s horizontálními listovými pružinami, které jsou vyrobeny z kompozitu, což přispívá k nejlepšímu možnému komfortu odpružení. Dlouhé zadní listové pružiny mají největší rozpětí ze všech vozidel ve třídě modelu H350 (1500 mm). Podlaha nákladového prostoru je díky tomu nízko nad zemí, což usnadňuje nakládání a vykládání.


H350 těží z řady nejmodernějších systémů aktivní a pasivní bezpečnosti. Sofistikovaná vysokovýkonná brzdová soustava s kotoučovými brzdami na všech kolech je podporována elektronicky řízeným stabilizačním systémem VDC, který samozřejmě obsahuje i ABS. Systém VDC ovládá motor a brzdovou soustavu a automaticky zabraňuje ztrátě trakce zadních kol a spolupracuje s hydraulickým brzdovým asistentem HBA. S tímto systémem je propojen také systém signalizace nouzového brzdění ESS, který upozorňuje následující řidiče na intenzivní brzdění pulzováním brzdových světel. Důležitou funkci u vysokého lehkého užitkového vozu má systém proti převrácení ROM (Roll Over Mitigation).

V interiéru jsou cestující standardně chráněni airbagy pro řidiče a (na přání) spolujezdce s předpínači bezpečnostních pásů a asistentem pro rozjezd do kopce HAC. Na přání dodávaný systém signalizace nouzového brzdění ESSa asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS jsou doplněny na přání dodávaným systém parkovacích senzorů vpředu a vzadu, které zvyšují bezpečnost i pohodlí a chrání vozidlo před poškozením.

Ve vozidlech vybavených zadní kamerou zobrazuje systém AVN panoramatický obraz z kamery s úhlem snímání 135 stupňů, umístěné na zádi vozidla. Vozidla s parkovacími senzory, poskytují řidiči informace z digitálních senzorů na displeji a prostřednictvím zvukových signálů jim také usnadňují manévrování a parkování.
Na základě zkoušek inženýři zjistili, že v tomto druhu vozidel se rušivý hluk a vibrace vyskytují v největší míře v oblastech pod 2000 min-1. H350 dostal proto odpovídající konstrukční opatření, jejich soubor zaručuje nejúčinnější odhlučnění v této třídě.



Základní technické údaje
TypCRDi 2.5/110 kW2.5 CRDi/125 kW
Výkon110 kW při 3600/min125 kW při 3600/min
Toč.moment373 Nm při 1350-2750/min425 Nm při 1500-2750/min
Rychlost173 km/h173 km/h



Rozměry:
5515 x 2038 x 2685 mm, rozvor 3435 mm
6195 x 2038 x 2690 mm, rozvor 3670 mm



Hyundai 16.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar