Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Genesis - technicky vyspělý sedan

Nový Genesis je technicky vyspělý prémiový sedan, který jasně demonstruje know-how značky Hyundai v mnoha klíčových oblastech, včetně techniky, designu, komfortu a radosti z jízdy. V Evropě je nabízen v omezené počtu vybraným zákazníkům.

Dlouhá kapota a krátká záď zdůrazňují dlouhý rozvor a minimální převisy karoserie, čímž vyjadřují suverénní jízdní vlastnosti. Zachovává si charakteristický vzhled vozů Hyundai s atraktivní šestiúhelníkovou maskou chladiče.
Sedadla řidiče a spolujezdce vpředu optimalizují držení těla díky nastavitelnými bočním polštářům sedadla řidiče a nastavitelné délce sedáku, vylepšené hustotě pěny použité pro sedací plochy a dalším technologiím ve struktuře sedadel. Vpředu lze polohu sedadel seřizovat elektricky ve 12 směrech, včetně bederní opěrky nastavitelné elektricky ve 4 směrech. Maximální komfort cestujících zajišťuje vyhřívání a odvětrávání sedadel vpředu a vzadu.

Automatická klimatizace sleduje teplotu, vlhkost a množství CO2. Třízónová regulace umožňuje nezávislé nastavení různých teplot pro řidiče, spolujezdce vpředu a cestující vzadu. Genesis je vybaven systémem elektrického dovírání všech dveří. Dokonce i systém bezdotykového otvírání víka zavazadlového prostoru je praktičtější než konkurenční systémy. Tato funkce obvykle používá senzor pohybu pod zadním nárazníkem, aby mohl řidič otevřít víko zavazadlového prostoru. Nyní stačí několik sekund počkat u zavazadlového prostoru, než se víko automaticky otevře.
Zcela nový Genesis nabízí rovněž elektronickou parkovací brzdu s automatickou funkcí zabrzdění stojícího vozidla AVH, zvyšující pohodlí při popojíždění v koloně. AVH automaticky aktivuje brzdy, jakmile vozidlo zastaví, např. před semaforem nebo v dopravní koloně, a uvolní je až po sešlápnutí pedálu plynu.


Nový průhledový displej HUD (Head-Up Display) promítá virtuální obraz na čelní okno prostřednictvím systému zrcadel v kombinaci s displejem TFT LC. Tento systém používá širokoúhlou projekci s nastavitelným jasem pro zajištění excelentní viditelnosti ve dne i v noci. Aby byla zajištěna maximální čitelnost zobrazovaných informací, mezi něž patří údaj o rychlosti jízdy, stav chytrého adaptivního tempomatu SCC, pokyny navigačního systému, omezení rychlosti a informace systému sledování slepého úhlu BSD, upozornění na hrozící kolizi vpředu FCW, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LDWS a audiosystému, je promítaný obraz řidičem vnímán, jako by se vznášel ve virtuální vzdálenosti cca dvou metrů.

Genesis pohání výkonný vidlicový šestiválec 3,8 litru s přímým vstřikováním benzinu. Důkladně přepracovaný motor zahrnuje třístupňový variabilní systém sání, vstřikovače s kuželovitým rozprašováním paliva pro ještě účinnější spalování, sběrné výfukové potrubí se vzduchovou izolační vrstvou, snižující úroveň hlučnosti a vibrací z motorového prostoru, a vylepšený blok válců s dvoustupňovým olejovým čerpadlem a variabilním natáčením lopatek, které snižuje nežádoucí ztráty. Výkon je 232 kW (316 k) při 6000/min a točivý moment 397 N.m při 5000/min. Zvýšení tepelné účinnosti bylo dosaženo vysokým kompresním poměrem 11:1.

Motor je vybaven systémem proměnného časování sacích a výfukových ventilů D-CVVT, variabilním sacím traktem, hliníkovým blokem a hlavami válců, ocelovým rozvodovým řetězem a zapalovacími svíčkami s iridiovou povrchovou úpravou pro větší odolnost a výkon.

Motor je spojen s pečlivě vyladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení SHIFTRONIC®.


Nový systém HTRAC AWD
Genesis je vybaven novým systémem pohonu všech kol HTRAC AWD. Jedná so o adaptivní systém s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím elektronicky řízené mezinápravové spojky. S ohledem na optimální rozložení hmotnosti a jízdní dynamiku zkonstruovali inženýři jeden z nejlehčích systémů pohonu všech kol na současném trhu, s hmotností pouhých 75 kg.

Volič inteligentních jízdních režimů dává řidiči na výběr ze tří provozních módů. Každý režim upravuje charakteristiku řazení převodovky, rozdělování hnací síly, citlivost pedálu plynu, stabilizační systém a nastavení tlumičů. Systém HTRAC plynule přizpůsobuje svoji činnost zvolenému režimu.

Režim Normal podporuje jistotu řidiče za volantem a kontrolu nad vozem za každého počasí. Nastavení Sport přenáší větší část točivého momentu na zadní kola. Elektronicky řízený systém může maximalizovat hospodárnost přenášením většího točivého momentu na zadní kola při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí. Tento systém je schopen měnit rozdělení točivého momentu v širším rozpětí od akcelerace přímým směrem, přes průjezd zatáčkou střední nebo vysokou rychlostí až po rozjezd do kopce.

Tužší podvozek využívá nové víceprvkové zavěšení zadních kol s optimalizovanou geometrií pro dynamické i komfortní jízdní vlastnosti. Zvýšení příčné tuhosti podvozku bylo dosaženo plně nezávislou pětiprvkovou konstrukcí přední a zadní nápravy s delší dráhou propružení (vpředu i vzadu), která zaručuje lepší kontakt kola s vozovkou a pohlcování rázů při jízdě po měnícím se povrchu.
Systém adaptivního tlumení CDC potlačuje nežádoucí přenos nerovností do karoserie a umožňuje pohotovější reakce i dynamickou jízdu. Systém HTRAC disponuje ve spojení se Systémem adaptivního tlumení CDC možnost volby dvou samostatných režimů: Normal poskytuje jízdní komfort, zatímco Sport zvyšuje tlumicí síly pro preciznější ovladatelnost.

Mezi tradiční prvky aktivní bezpečnosti patří elektronicky řízený stabilizační systém ESC, protiblokovací systém ABS a elektronicky řízené rozdělování brzdné síly EBD. Vpředu jsou kotoučové brzdy s průměrem 345 mm.

Genesis je vybaven asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LDWS, funkcí udržování vozu v jízdním pruhu LKAS, systémem sledování tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS, rozšířeným o ukazatel tlaku vzduchu v jednotlivých pneumatikách. Nechybí systém sledování slepého úhlu BSD s radarovými senzory v zadním nárazníku, asistent pro změnu jízdního pruhu LCA, funkce upozorňování na křižující vozidla při couvání RCTA, asistenční systém pro parkování s osmi ultrazvukovými senzory v předním a zadním nárazníku.

Pohodlí a bezpečnost zvyšuje asistent dálkových světel HBA, který v automatickém režimu detekuje za tmy v protisměru jedoucí vozidla i vpředu jedoucí vozidla ve stejném pruhu a přepíná na tlumená světla.

Genesis nabízí jako první Hyundai funkci automatického nouzového brzdění AEB, která je schopna zabránit potenciální kolizi nebo snížit intenzitu nárazu. Systém zahájí automatické brzdění, kdykoli zaznamená jiné vozidlo, které se nebezpečně rychle přibližuje.
Systém HTRAC zahrnuje režim podpory řízení v nouzové situaci ESS, který automaticky změní nastavení podvozku a elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC pro nouzové řízení při vyhýbacím manévru.

Světovou novinkou je senzor CO2 v interiéru, umístěný pod schránkou před sedadlem spolujezdce. Inženýři zjistili, že cestující začne přepadat ospalost při vysoké koncentraci CO2. Nový ventilační systém proto udržuje koncentraci CO2 hluboko pod nebezpečnou úrovní přiváděním čerstvého venkovního vzduchu.


Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Objem: 3778 cm³
Výkonm: 232 kW (316 k) při 6000/min
Točivý moment: 397 Nm při 5000/min
Rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 16,2/8,9/11,6 l/100 km
Rozměry: 4900 x 1890 x 1480 mm
Rozvor kol: 3010 mm
Zav.prostor: 493 l



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar