Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda představila nový 1.6 i-DTEC

Nový vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC je prvním hnacím ústrojím z řady motorů Earth Dreams Technology značky Honda, který je v Evropě představen. Motor se v Civicu objeví začátkem roku 2013. S výkonem 120 k, točivým momentem 300 Nm při 2 000/min. a emisemi CO2 pouze 94 g/km se vyznačuje také nízkou spotřebu paliva.

Nový vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC je tvořen hliníkovou hlavou válců a hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem. Jedná se o nejlehčí diesel v dané třídě, který váží o 47 kg méně než 2,2 i-DTEC značky Honda. Všechny jednotlivé díly byly upraveny s důrazem na minimalizaci jejich hmotnosti a rozměrů, nejmodernější výrobní postupy pak pomohly hmotnost ještě dále snížit. Tloušťka stěn válců se snížila na 8 mm – u 2.2 i-DTEC na 9 mm. To je u dieselu výjimečná hodnota. Dále byly použity lehčí písty a ojnice.
Hlavním úkolem konstruktérů bylo snížit mechanické tření na úroveň srovnatelnou s benzínovými motory. Byla například použita kratší a tenčí spodní část pístu. Při 1 500/min. má přibližně o 40 % nižší mechanické tření než 2,2 i-DTEC.
Turbodmychadlo Garrett 4. generace má efektivní konstrukci s proměnlivou geometrií a jeho otáčky jsou přesně řízeny elektronickými systémy motoru, čímž se minimalizuje tzv. turboefekt a je zajištěna optimální kombinace zátahu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vysokých otáčkách. Turbodmychadlo má maximální plnicí tlak 1,5 bar.
Motor 1.6 i-DTEC využívá solenoidové vstřikovače Bosch schopné pracovat s vysokými tlaky až 1800 bar. Vysoký tlak umožňuje rychlé vstřikování paliva a jeho jemnější rozprášení. Tím se zlepšuje promíchávání paliva se vzduchem, což má za následek čistší a účinnější spalování.
Konstruktéři se zaměřili také na zlepšení objemové účinnosti válců. Tohoto zlepšení se podařilo dosáhnout díky vysokému průtoku sání a otvoru v hlavě každého válce, který zajišťuje víření směsi. Tím je dosaženo přesného řízení procesu spalování a snížení horkých zón vedoucích k nežádoucím emisím. Průtok vzduchu motorem je řízen pomocí nízkotlakého a vysokotlakého systému recirkulace spalin EGR (Exhaust gas recirculation), který snižuje emise oxidů dusíku.
Nový motor 1.6 i-DTEC byl navržen specificky pro evropský trh, aby naplnit poptávku zákazníků po vznětových motorech s nízkými emisemi. Je určený výhradně pro evropský trh a bude vyráběn v továrně značky Honda v britském Swindonu. Nová výrobní linka bude schopna vyrobit až 500 motorů denně. Při práci na dvě směny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekund.
Novinka bude v průběhu roku 2013 dostupná také pro novou Hondu CR-V (která se bude rovněž vyrábět v HUM) a v budoucnu bude filozofie Earth Dreams Technology uplatněna u všech hnacích ústrojí značky Honda.









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar