Honda HR-V a Jazz - první kilometry s novinkami
V rakouském historickém městečku Hainburg na Dunaji, jen několik málo kilometrů za Bratislavou jsme se zúčastnili prezentace dvou novinek značky Honda, které v nejbližších dnech obohatí český trh. Jedná se o Hondu HR-V a Hondu Jazz.
Honda HR-V
Oba modely jsme si mohli vyzkoušet během testovacích jízd po okolí, a uvidíme, jak je přijme veřejnost. První Honda HR-V se v Evropě objevila v roce 1999 a od té doby se tady prodalo 110 000 vozů. Před několika roky úplně zmizela, a teprve nyní přichází její nástupce ve zcela novém vydání. Pro evropský trh bude v nabídce pouze s pohonem předních kol, i když verzi 4WD také najdeme ve výrobním programu. Kdo bude chtít 4x4, ten musí sáhnout po Hondě CR-V.
Zákazník si bude moci vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC s výkonem 130 k (155 Nm) ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo automatem CVT (tato kombinace se nám dvakrát nezamlouvala, ale třeba po klasickém testování změníme názor) nebo vznětovým přeplňovaným 1.6 i-DTEC s výkonem 120 k (300 N.m), ale pouze s mechanickou převodovkou.
Rozhodně se nám zamlouvali dobře tvarovaná sedadla nebo i nezvykle krátká řadicí páka. Zavazadlový prostor má slušný objem 470 litrů, po sklopení zadních sedadel 1533 litrů.
Ceník nového modelu HR-V
Honda Jazz
Jak jsme už prozradili druhou novinkou je modernizovaná Honda Jazz, která se bude dodávat výhradně se zážehovým čtyřválcem 1.3 i-VTEC s výkonem 100 k a oběma typy převodovek. My jsme vyzkoušeli mechanickou převodovku a byli jsme velice spokojeni.
Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o automobil pro městskou nebo příměstskou přepravu, tak si motor dobře poradí i s prudkým stoupáním. Díky rozvoru delším o 30 mm (2530 mm) a větší délce o 95 mm (3995) se o hodně zvětšil vnitřní prostor, což uvítají cestující na zadních sedadlech.
Bohužel limitujícím faktorem pro větší prodejní úspěch je u tohoto modelu cena, která začíná na 359 900 Kč. První (2001) a druhé generace (2008) se jich na celém světě prodalo na 5,5 milionu.
Ceník nového modelu Jazz
Podrobný popis obou novinek připravujeme.
J.Lasík 8.9.2015
Oba modely jsme si mohli vyzkoušet během testovacích jízd po okolí, a uvidíme, jak je přijme veřejnost. První Honda HR-V se v Evropě objevila v roce 1999 a od té doby se tady prodalo 110 000 vozů. Před několika roky úplně zmizela, a teprve nyní přichází její nástupce ve zcela novém vydání. Pro evropský trh bude v nabídce pouze s pohonem předních kol, i když verzi 4WD také najdeme ve výrobním programu. Kdo bude chtít 4x4, ten musí sáhnout po Hondě CR-V.
Zákazník si bude moci vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC s výkonem 130 k (155 Nm) ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo automatem CVT (tato kombinace se nám dvakrát nezamlouvala, ale třeba po klasickém testování změníme názor) nebo vznětovým přeplňovaným 1.6 i-DTEC s výkonem 120 k (300 N.m), ale pouze s mechanickou převodovkou.
Rozhodně se nám zamlouvali dobře tvarovaná sedadla nebo i nezvykle krátká řadicí páka. Zavazadlový prostor má slušný objem 470 litrů, po sklopení zadních sedadel 1533 litrů.
Ceník nového modelu HR-V
Motor | Přev. | Výkon kW (k) | Comfort | Elegance | Executive |
1.5 i-VTEC | 6MT | 96 kW (130 k) | 469 900 | 519 900 | 609 900 |
1.5 i-VTEC | CVT | 96 kW (130 k) | - | 554 900 | 644 900 |
1.6 i-DTEC | 6MT | 88 kW (120 k) | 529 900 | 579 900 | 669 900 |
Honda Jazz
Jak jsme už prozradili druhou novinkou je modernizovaná Honda Jazz, která se bude dodávat výhradně se zážehovým čtyřválcem 1.3 i-VTEC s výkonem 100 k a oběma typy převodovek. My jsme vyzkoušeli mechanickou převodovku a byli jsme velice spokojeni.
Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o automobil pro městskou nebo příměstskou přepravu, tak si motor dobře poradí i s prudkým stoupáním. Díky rozvoru delším o 30 mm (2530 mm) a větší délce o 95 mm (3995) se o hodně zvětšil vnitřní prostor, což uvítají cestující na zadních sedadlech.
Bohužel limitujícím faktorem pro větší prodejní úspěch je u tohoto modelu cena, která začíná na 359 900 Kč. První (2001) a druhé generace (2008) se jich na celém světě prodalo na 5,5 milionu.
Ceník nového modelu Jazz
Motor | Přev. | Výkon kW (k) | Trend | Comfort | Elegance |
1.3 i-VTEC | 6MT | 74 kW (100 k) | 359 900 | 384 900 | 429 900 |
1.3 i-VTEC | CVT | 74 kW (100 k) | 394 900 | 419 900 | 464 900 |
Podrobný popis obou novinek připravujeme.
J.Lasík 8.9.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout