Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V a Jazz - první kilometry s novinkami

V rakouském historickém městečku Hainburg na Dunaji, jen několik málo kilometrů za Bratislavou jsme se zúčastnili prezentace dvou novinek značky Honda, které v nejbližších dnech obohatí český trh. Jedná se o Hondu HR-V a Hondu Jazz.

Honda HR-V

Oba modely jsme si mohli vyzkoušet během testovacích jízd po okolí, a uvidíme, jak je přijme veřejnost. První Honda HR-V se v Evropě objevila v roce 1999 a od té doby se tady prodalo 110 000 vozů. Před několika roky úplně zmizela, a teprve nyní přichází její nástupce ve zcela novém vydání. Pro evropský trh bude v nabídce pouze s pohonem předních kol, i když verzi 4WD také najdeme ve výrobním programu. Kdo bude chtít 4x4, ten musí sáhnout po Hondě CR-V.

Zákazník si bude moci vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC s výkonem 130 k (155 Nm) ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo automatem CVT (tato kombinace se nám dvakrát nezamlouvala, ale třeba po klasickém testování změníme názor) nebo vznětovým přeplňovaným 1.6 i-DTEC s výkonem 120 k (300 N.m), ale pouze s mechanickou převodovkou.

Rozhodně se nám zamlouvali dobře tvarovaná sedadla nebo i nezvykle krátká řadicí páka. Zavazadlový prostor má slušný objem 470 litrů, po sklopení zadních sedadel 1533 litrů.


Ceník nového modelu HR-V

MotorPřev.Výkon kW (k)ComfortEleganceExecutive
1.5 i-VTEC6MT96 kW (130 k)469 900519 900609 900
1.5 i-VTECCVT96 kW (130 k)-554 900644 900
1.6 i-DTEC6MT88 kW (120 k)529 900579 900669 900



Honda Jazz

Jak jsme už prozradili druhou novinkou je modernizovaná Honda Jazz, která se bude dodávat výhradně se zážehovým čtyřválcem 1.3 i-VTEC s výkonem 100 k a oběma typy převodovek. My jsme vyzkoušeli mechanickou převodovku a byli jsme velice spokojeni.

Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o automobil pro městskou nebo příměstskou přepravu, tak si motor dobře poradí i s prudkým stoupáním. Díky rozvoru delším o 30 mm (2530 mm) a větší délce o 95 mm (3995) se o hodně zvětšil vnitřní prostor, což uvítají cestující na zadních sedadlech.

Bohužel limitujícím faktorem pro větší prodejní úspěch je u tohoto modelu cena, která začíná na 359 900 Kč. První (2001) a druhé generace (2008) se jich na celém světě prodalo na 5,5 milionu.


Ceník nového modelu Jazz

MotorPřev.Výkon kW (k)TrendComfortElegance
1.3 i-VTEC6MT74 kW (100 k)359 900384 900429 900
1.3 i-VTECCVT74 kW (100 k)394 900419 900464 900



Podrobný popis obou novinek připravujeme.


J.Lasík 8.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar