Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda FCV Concept - vodíkový prototyp do série

Futuristicky stylizovaný prototyp FCV CONCEPT zosobňuje zcela nový silniční vůz s palivovými články, jehož zahájení prodeje v Japonsku je plánováno na první polovinu roku 2016 a během následujících 12 měsíců také v USA a Evropě.

Honda nové generace s palivovými články je následovníkem předchozích sériových vozů s palivovými články - FCX a FCX Clarity. Nový palivový článek je o 33 % menší, než jeho předchůdce, a zároveň dosahuje výkonu více než 100 kW a hustotu výkonu až 3,1 kW/l. To představuje přibližně 60 % vylepšení celkového výkonu.

S příchodem na trh bude zřejmě prvním vozem s palivovými články na světě, jenž má celé hnací ústrojí, včetně zmenšeného palivového článku, umístěného v motorovém prostoru. Toto prostorové uspořádání umožňuje vyvinout kabinu pro pět osob. Zároveň určuje budoucí cestu vývoje specifického podvozku pro vozy Honda s palivovými články jako základu pro další typy karosérií.

Prototyp je vybaven 70MPa vysokotlakým vodíkovým zásobníkem, který umožňuje cestovní dojezd více než 700 km. Tento zásobník lze doplnit přibližně za tři minuty, takže tankování je stejně rychlé a snadné, jako u dnešních vozů s benzínovými/naftovými motory.
Jednou takovou inovací, nainstalovanou v prototypu je Honda Power Exporter Concept: funkce externího napájení, která byla podrobena rozsáhlým ověřovacím testům na modelu FCX Clarity. Tento systém umožňuje, aby vůz fungoval jako malá mobilní elektrárna pro komunální výrobu elektrické energie při katastrofách a jiných událostech. Dokáže vyrábět až 9 kW střídavého proudu.

Kromě toho bude Honda podporovat používání Smart Hydrogen Station (SHS) - kompaktní vodíkové stanice, která využívá původní vysokotlaký diferenční elektrolyzér Honda.

Technologie Power Exporter Concept, FCV CONCEPT a Smart Hydrogen Station jsou společně ztělesněním vize společnosti Honda o nastupující „vodíkové společnosti“ a konkrétně představují funkce „vytváření“, „používání“ a „připojení“. Prostřednictvím těchto vzájemně provázaných technologií a dalších výzkumných a vývojových aktivit se společnost Honda neúnavně přibližuje ke společnosti bez CO2.

Honda považuje vodík za energii budoucnosti s vysokým potenciálem, protože jej lze vyrábět z různých zdrojů energie a snadno transportovat a uchovávat. Z tohoto hlediska považuje společnost Honda vůz s palivovými články - který k pohonu svého motoru využívá elektrickou energii vyrobenou chemickou reakcí vodíku a kyslíku - za ohleduplný k životnímu prostředí.

Honda si udržuje přední pozici ve vývoji vozů s palivovými články, shromažďování aktuálních dat prostřednictvím leasingových prodejů v Japonsku a USA, včetně aktuální zpětné vazby od individuálních uživatelů a také jízdních dat vozů.


Honda 20.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar