Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda FCV Concept na palivové články

Honda Motor Co., Ltd. představila prototyp nového vozu s palivovými články Honda FCV Concept (FCV) a prototyp externího napájecího zařízení Honda Power Exporter Concept, které umožňuje výstupem střídavého napájení z FCV o výkonu maximálně 9 kW.

Zahájení prodeje sériového modelu FCV, který vychází z tohoto prototypu, je v Japonsku plánováno na konec března 2016; prodej v USA a v Evropě by měl následovat.

Kromě FCV a externího napájecího zařízení bude Honda nadále podporovat používání Smart Hydrogen Station (SHS) - kompaktní vodíkové stanice, která využívá původní vysokotlaký diferenční elektrolyzér Honda.
Honda považuje vodík za energetické médium nové generace s vysokým potenciálem, protože jej lze vyrábět z různých zdrojů energie a snadno transportovat a uchovávat. Z tohoto hlediska definuje společnost Honda model FCV, který k pohonu svého motoru využívá elektrickou energii vyrobenou chemickou reakcí vodíku a kyslíku, jako vozidlo dokonale ohleduplné k životnímu prostředí a aktivně zkoumá a rozvíjí FCV již od konce 80. let minulého století.

V roce 2002 se Honda FCX stala prvním vozidlem s palivovými články na světě, který získal certifikaci americké agentury EPA a organizace CARB. Na základě těchto certifikací zahájila Honda leasingový prodej vozu Honda FCX v Japonsku a USA. V roce 2003 společnost Honda vyvinula Honda FC STACK, první svazek palivových článků, který dokáže startovat při teplotách pod bodem mrazu.
V roce 2008 zahájila společnost Honda leasingový prodej modelu FCX Clarity - nového vozu s palivovými články, který nabízí nejen čistý provoz, ale také nové hodnoty a podobu, včetně inovativního balíčku pro typ sedan a pocitu z jízdy, který daleko přesahuje běžné vozy.


Nově vyvinutý svazek palivových článků nainstalovaný v prototypu je o 33 % menší, než předchozí, a přitom dosahuje výkon více než 100 kW a hustotu výkonu až 3,1 kW/l; v porovnání s předchozí verzí svazků palivových článků se celkový výkon zvýšil přibližně o 60 %.
Nová generace Honda FCV bude první sedan FCV, jehož kompletní hnací ústrojí, včetně zmenšeného svazku palivových článků, bude skryto pod kapotou sedanu. Toto uložení hnacího ústrojí umožňuje plné využití interiéru vozu, ve kterém se pohodlně usadí pět osob.

Prototyp Honda FCV Concept je rovněž vybaven 70MPa vysokotlakým vodíkovým zásobníkem, který umožňuje cestovní dojezd více než 700 km. Tento zásobník lze doplnit přibližně za tři minuty, takže doplňování paliva je stejně rychlé a snadné, jako u dnešních benzínových vozidel.

Kromě toho je prototyp Honda FCV Concept vybaven funkcí externího napájení, která byla podrobena rozsáhlým ověřovacím testům na modelu FCX Clarity. V kombinaci s externím napájecím zařízením může toto FCV fungovat jako malá mobilní elektrárna pro výrobu elektrické energie a komunální zásobování elektřinou při katastrofách a jiných událostech.
Společnost Honda, která se snaží podpořit nastupující „vodíkovou společnost“, bude pokračovat v hledání nových řešení v oblasti vodíkových technologií včetně Smart Hydrogen Station, FCV a externích napájecích zařízení.


Honda 10.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar