Honda Civic Type R Concept - závoďák pro každého
Největší atrakcí na stánku Hondy je světová premiéra prototypu Honda Civic Type R Concept, který přibližuje vzhled exteriéru netrpělivě očekávané produkční verze Type R, jež bude v Evropě představena v průběhu roku 2015.
Nový Civic Type R, kterému konstruktéři přezdívají „závodní vůz pro každého“, otevírá značce zcela nové obzory. Jedná se o nejextrémnější Civic Type R, jaký byl kdy vyroben. Jeho aerodynamický profil je ztělesněním výkonu, ale zároveň si zachovává vzhled silničního automobilu a charakteristické rysy vozů Type R.
Řada stylistických prvků plní kromě estetické také reálnou funkci, což potvrzují i výsledky testování prototypu na severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Například tvar a sklon výrazného zadního spoileru byl navržen tak, aby poskytoval dodatečnou přítlačnou sílu. Horní i spodní mřížky chladiče byly dodatečně zvětšeny a společně se vzduchovými otvory v kapotě zajišťují chlazení výkonného motoru. Přední i zadní blatníky byly kvůli 20“ kolům rozšířeny a pro optimalizaci proudění vzduchu do nich byly integrovány vzduchové výdechy. Všechny tyto prvky společně zajišťují nejlepší možné chlazení, lepší přilnavost a v konečném důsledku optimální výkon.
Přestože podrobnější výkonnostní parametry nebudou zatím oznámeny, značka Honda již potvrdila, že připravovaný nový Type R bude prvním evropským modelem s novým motorem VTEC TURBO z řady Earth Dreams Technology. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva by měl disponovat ve své třídě špičkovým výkonem nejméně 280 k a bude splňovat emisní normu EURO 6. Přestože přeplňované motory v evropské nabídce produkčních vozů Honda již nějakou dobu chybí, společnost technologii přeplňování neustále aktivně rozvíjí jak na závodních tratích, tak v jiných regionech. Úspěšný návrat značky Honda do mistrovství světa cestovních vozů WTCC v roce 2013 přinesl zkušenosti, jež pomohly při vývoji nového modelu Type R.
Řada stylistických prvků plní kromě estetické také reálnou funkci, což potvrzují i výsledky testování prototypu na severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Například tvar a sklon výrazného zadního spoileru byl navržen tak, aby poskytoval dodatečnou přítlačnou sílu. Horní i spodní mřížky chladiče byly dodatečně zvětšeny a společně se vzduchovými otvory v kapotě zajišťují chlazení výkonného motoru. Přední i zadní blatníky byly kvůli 20“ kolům rozšířeny a pro optimalizaci proudění vzduchu do nich byly integrovány vzduchové výdechy. Všechny tyto prvky společně zajišťují nejlepší možné chlazení, lepší přilnavost a v konečném důsledku optimální výkon.
Přestože podrobnější výkonnostní parametry nebudou zatím oznámeny, značka Honda již potvrdila, že připravovaný nový Type R bude prvním evropským modelem s novým motorem VTEC TURBO z řady Earth Dreams Technology. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva by měl disponovat ve své třídě špičkovým výkonem nejméně 280 k a bude splňovat emisní normu EURO 6. Přestože přeplňované motory v evropské nabídce produkčních vozů Honda již nějakou dobu chybí, společnost technologii přeplňování neustále aktivně rozvíjí jak na závodních tratích, tak v jiných regionech. Úspěšný návrat značky Honda do mistrovství světa cestovních vozů WTCC v roce 2013 přinesl zkušenosti, jež pomohly při vývoji nového modelu Type R.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout