Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic Tourer - oficiální představení pro český trh

Honda ČR sice už avizovala před časem ceny dlouho očekávaného kombi Civic Tourer, ale teprve nyní proběhla oficiální prezentace v Park Hotelu v Popovičkách, spojená s testovací jízdou. A musíme přiznat, že se nám hodně líbí.

A určitě se bude líbit i sportovně založeným zákazníkům, neboť na pohled díky elegantním tvarům nevypadá ani jako kombi, vyvíjené i vyráběné výhradně v Evropě. Dynamiku zdůrazňuje především design zadní části včetně střešního spoileru i dvou malých bočních spoilerů na sloupku pátých dveří. Aerodynamická karoserie přebírá stejné charakteristické rysy jako inovovaný Civic včetně nové černé lišty na předním nárazníku.

Novinka si zachovává elegantní interiér, integrované kliky zadních dveří typické pro pětidveřový Civic, či tmavší lišty podběhů kol a nová 17“ kola z lehkých slitin ve stříbrno-černém provedení. Konstruktéři se zaměřili na nový způsob pojetí zádě vozu s důrazem na prémiový charakter. Skla zadních bočních oken byla protažena přes D sloupek, zatímco okenní křídlo zadních dveří bylo oproti pětidveřové verzi zvýšeno o 17 mm.
Interiér se vyznačuje všemi vylepšeními, která byla nedávno provedena u pětidveřového modelu. Přestože je Tourer pouze o 235 mm delší než hatchback nabízí ve své třídě největší zavazadlový prostor – 624 litrů. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste až na 1668 litrů (ke stropu). Potěší také nízko položená hrana úložného prostoru jan 565 mm nad zemí, tedy o 125 mm níž než u hatchbacku.
Široké a nízké venkovní proporce skrývají jeden z nejprostornějších interiérů v celém C-segmentu. Výška a šířka je shodná s pětidveřovou verzí, mírně vyšší linie střechy u kombi však poskytuje cestujícím vzadu více prostoru v oblasti hlavy.
Kombi stejně jako Civic má palivovou nádrž pod předními sedadly, a díky tomu nabídne velký vnitřní prostor včetně Magických sedadel Honda. Celé zadní sedadlo lze jedním pohybem sklopit. Dno zavazadlového prostoru bylo zvýšeno tak, aby po sklopení sedadel vznikla rovná podlaha. Sedáky zadních sedadel lze zvednout vzhůru a na podlaze vznikne rozměrný prostor pro přepravu vysokých předmětů.
Civic Tourer těží z řady praktických řešení, jež dále zvyšují jeho praktičnost a funkčnost. Roletu zavazadlového prostoru lze snadno vyjmout a uložit. Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází schránka s dvoupolohovým víkem.
Civic Tourer je prvním produkčním automobilem na světě, vybavený zadními adaptivními tlumiči, které ve zlomku vteřiny automaticky upraví tuhost podle jízdních podmínek. Vůz je pak na dálnici komfortní, ale zároveň tvrdý a dobře ovladatelný. Nový systém nabízí nastavení – comfort, normal a dynamic – z nichž všechna byla vyvinuta s cílem zvýšit stabilitu a komfort při různých zatíženích a jízdních podmínkách.
Tlumiče jsou vybaveny solenoidovým ventilem, regulující průtok oleje tlumičem a tedy i tlumicí účinek. Elektronická řídicí jednotka přepočítává pohyby karoserie na základě signálů z integrovaného tříosého čidla zabudovaného v karoserii. Navíc využívá informace z CAN sběrnice vozidla a na jejich základě reguluje úroveň tlumení na zadní nápravě. Tvrdost tlumení se mění v závislosti na množství proudu přiváděném do jednotlivých tlumičů.
V režimu Comfort se vyznačují tlumiče měkčí charakteristikou, zatímco v režimu Dynamic jsou tvrdší.
Tourer je vpředu vybaven stejnými vzpěrami McPherson a zadním zkrutným nosníkem jako pětidveřová verze, u kombi však bylo provedeno několik úprav, včetně vyladění nastavení předních tlumičů tak, aby se zvýšil celkový komfort jízdy.
Pod kapotou zákazníci najdou buď nový vznětový 1.6 i-DTEC, nebo zážehový čtyřválec 1.8i-VTEC. Diesel, který je nejlehčím ve své třídě, disponuje točivým momentem 300 Nm je tvořen hliníkovou hlavou válců spojenou s hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem. Agregát váží o 47 kg méně než 2.2 i-DTEC. Tourer bude dostupný rovněž s motorem Honda 1.8 i-VTEC spojeným buď s manuální, nebo s automatickou převodovkou.

Vůz může být vybaven celou řadou pokročilých aktivních bezpečnostních systémů, jež v každodenním provozu nabídnou maximální možnou bezpečnost. Jejich cílem je umožnit zákazníkům v C-segmentu přístup k nejmodernějším bezpečnostním technologiím za přijatelnou cenu.

Honda představila soubor nových aktivních bezpečnostních systémů, které disponují řadou čidel, kamer, laserového radaru s krátkým dosahem a běžných radarů. Civic Tourer díky těmto technologiím a celé řadě dalších pokročilých bezpečnostních prvků nabízí vysokou úroveň bezpečnosti za všech podmínek. Sem patři Protikolizní systém CTBA (do 30 km/h), Varování před čelní srážkou, Automatické přepínání dálkových světel, Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu LDW, Systém rozpoznávání dopravních značek TSR, Detekce objektů v mrtvém úhlu BSI, Asistent při couvání z parkovacího místa CTM, Adaptivní tempomat nebo Systém pro zmírnění následků nehody. Kombi je také vybaveno systémy VSA (stabilizace), ABS a ESS (systém signalizace nouzového brzdění)


Majitelé mohou vybírat ze široké nabídky paketů i jednotlivých prvků příslušenství a přizpůsobit svůj vůz svému osobnímu vkusu, potřebám a preferencím.


Typ1.6 i-DTEC1.8 i-VTEC
Objem15971798
Výkon88 (120)/4000104 (142)/6500
Točivý moment300/2000174/4300
Rychlost195210
Zrychlení10.19.2
Spotřeba4,2/3,6/3,87,7/5,3/6,2




Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s). spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Typ1.8 i-VTEC / 6MT1.8/5AT1.6 MT
Výbava S--502 900 Kč
Výbava Comfort 487 900517 900522 900
Výbava Style517 900547 900 591 400
Výbava Lifestyle561 400591 400596 400
Výbava Executive619 900649 900654 900


























Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar