Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda CR-V s novým turbodieselem 1.6

Celý červenec probíhá v Praze celoevropská prezentace Hondy CR-V s novým vznětovým motorem o objemu 1,6 litru. Stovky novinářů se tak seznámí nejen s novým vozem, ale také krásami Prahy a Českého krasu, kudy vedly krásné testovací jízdy.

Silničky v okolí Berounky posloužily dokonale k vyzkoušení nového motoru, který jsme již okusili v Hondě Civic a nyní se dostává pod kapotu CR-V, ale pouze ve verzi s pohonem předních kol. Jak jsme se dozvěděli o verzi 4WD 1.6 i-CTEC se zatím neuvažuje. A ani asi není důvod, protože podíl vozů SUV se vznětovými motory a pohonem jedné nápravy na některých evropských trzích stoupá.
Po testovacích jízdách se nám jen potvrdilo, že motor patří mezi ty nejlepší, které současný trh nabízí, výborně si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a vyniká skvělou spotřebou. V pohodě lze jezdit v průměru kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.
Nový vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC je tvořen hliníkovou hlavou válců spojenou s hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem. Agregát váží o 47 kg méně než motor 2.2 i-DTEC. Tloušťka stěn válců se snížila na 8 mm (2.2 i-DTEC 9 mm), což je u dieselu výjimečná hodnota. Dále byly použity lehčí písty a ojnice ale také kratší a tenčí spodní část pístu. Při 1 500/min. má 1.6 i-DTEC přibližně o 40 % nižší mechanické tření než 2,2i-DTEC.
Turbodmychadlo Garrett 4. generace má efektivní konstrukci s proměnlivou geometrií a jeho otáčky jsou přesně řízeny elektronickými systémy motoru, čímž se minimalizuje tzv. turboefekt a je zajištěna optimální kombinace zátahu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vysokých otáčkách. Turbodmychadlo má maximální plnicí tlak 1,5 bar. Motor využívá solenoidové vstřikovače Bosch schopné pracovat s vysokými tlaky až 1 800 bar.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC využívá tutéž lehkou a kompaktní převodovku, která byla představena u modelu Civic 1.6 i-DTEC. Tato šestistupňová manuální převodovka je o 7 kg lehčí než jednotka u 2.2 i-DTEC.
Pro maximální snížení spotřeby paliva může řidič na palubní desce stisknout tlačítko ECON, snižující energetickou spotřebu klimatizace. Systém ECO Assist optimalizuje spotřebu paliva minimalizací rozdílů ve spotřebě daných různými styly jízdy. Prostřednictvím podsvícení ukazatele rychlosti systém řidiče informuje o tom, jak jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva.
Pokud vozidlo stojí, je podsvícení ukazatele rychlosti bílé. Stejnou barvu má také při prudké akceleraci nebo brzdění. Pokud řidič jede úsporně, změní se barva podsvícení na zelenou. Při jemném zrychlení a zpomalování, kdy se řidič pouze mírně odchýlí od ideální úrovně otevření škrticí klapky, je podsvícení ukazatele rychlosti žlutozelené.
U 4. generace Hondy CR-V se konstruktéři zaměřili především na další vylepšování stability, komfortu a dynamických jízdních vlastností tohoto modelu. Honda CR-V 1.6 i-DTEC si všechny tyto vlastnosti zachovává, přičemž díky použití menšího dieselového motoru a pohonu předních kol je lehčí, což dále snižuje spotřebu paliva a usnadňuje řidiči jeho řízení a ovládání.


Zavěšení kol
Vůz využívá stejné vzpěry McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu, jako ostatní modely CR-V. Sdílí rovněž stejný přední a zadní stabilizátor, které snižují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami.
Model CR-V 1.6 i-DTEC je vybaven adaptivním elektrickým posilovačem řízení (MA-EPS), který byl průběžně vylepšován. Díky vylepšením se zlepšila ovladatelnost, zvýšila se zpětná vazba od kol a odezva při vyšších rychlostech. Tento sofistikovaný systém navíc pomáhá stabilizačnímu systému Honda VSA při včasné identifikaci nestability vozidla při jízdě na kluzkých vozovkách a automaticky v systému řízení generuje náznaky pomáhající řidiči otočit volantem správným směrem (viz část Bezpečnost).


Aktivní bezpečnost
Pokročilý systém zavěšení kol a brzdová soustava jsou doplněny o řadu elektronických systémů, jejichž úkolem je jízdu s vozidlem usnadnit a zvýšit bezpečnost. Vehicle Stability Assist (VSA),elektronický stabilizační systém, se 4kanálovým systémem ABS, pomáhá řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při akceleraci, brzdění i v zatáčkách. Podle potřeby nezávisle přibrzdí jedno nebo více kol a upraví točivý moment motoru. Současně je schopen regulovat dodávku paliva, palivový systém tak, aby pomohl řidiči udržet vozidlo v zamýšleném směru jízdy. Řidič může stabilizační systém VSA a protiprokluzový systém deaktivovat tlačítkem na přístrojovém panelu. Všechny modely jsou vybaveny pomocným systémem pro jízdu s přívěsem (TSA), je doplňkem stabilizačního systému Honda VSA, jenž dokáže rozpoznat počáteční oscilace (vlnění) vyvolané přívěsem při vyšších rychlostech.
Kromě snížení spotřeby paliva a optimalizace zpětné vazby pro řidiče přináší aktivní elektrický posilovač řízení (EPS) také důležité výhody. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením, vzadu plnými). Systém standardně zahrnuje čtyřkanálové ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a brzdového asistenta. Jeho doplňkem je systém signalizace nouzového brzdění (ESS), který při nouzovém zastavení automaticky aktivuje brzdová a výstražná světla (ukazatele směru).



CR-V Black Edition
Honda vytvořila volitelný paket Black Edition, určený pro vozy CR-V v černé barvě. Tento paket zachovává černý motiv, doplňuje lak karoserie Crystal Black a zahrnuje mřížku chladiče, spoiler dveří zavazadlového prostoru, boční stupačky, ochranné kryty předního a zadního nárazníku a kola z lehké slitiny.
Mřížka chladiče je tvořena voštinovým vzorem s lesklým červeným lemem, který skvěle ladí s karoserií vozu. Na horní hraně dveří zavazadlového prostoru je spoiler, který plynule prodlužuje linii střechy nad zadní okno.
Stylové nášlapy jsou dokonale integrovány a usnadňují nastupování i vystupování do/z vaší Hondy CR-V. Přední a zadní kryty nárazníku v lesklém černém provedení jsou nejen elegantní, ale navíc zlepšují ochranu podvozku Hondy CR-V.
Oba možné typy – 18” Taurus nebo 19” Orion – jsou lakovány černou barvou Gunpowder Black a skvěle doplňují vzhled verze Black Edition.
Kromě verze CR-V 1.6 i-DTEC lze paket Black Edition objednat pro všechna provedení modelu CR-V a jeho prodej bude zahájen na podzim 2013.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1597 cm³
Výkon: 88 kW při 4000/min
Točivý moment: 300 Nm při 2000/min
Kopresní poměr: 16:1
Rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,8/4,3/4,5 l/100 km


Na českém trhu se objeví na podzim letošního roku.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar