Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

GMC Sierra - obr mezi pick-upy

Co na fotografiích vypadá jako temperamentní terénní pick-up, je ve skutečnosti hora auta. Obrysová data prozrazují, že tento „monstr truck“ by při vyhledávání místa k zaparkování vyvolal v městských centrech pořádný rozruch.

Délka 5864 mm, šířka 2106 m bez zrcátek, výška 2077 mm a rozvor 3774 mm mluví jasnou řečí. Když k tomu připočteme terénní pneumatiky BF Goodrich 325/60 R20 a minimální světlost pod ochranným krytem 300 mm, uprostřed pak 540 mm, tak před námi stojí opravdový mastodont. Pro lepší stabilitu byl rozšířen rozchod kol na 1853 mm vpředu i vzadu. A pro terén zase upraven podvozek, který doplnily ještě offroadové tlumiče značky Fox. Zaoblené nárazníky zvětšují nájezdové úhly – 39º vpředu, respektive 31º vzadu.
A co teprve pod kapotou. Tam nenajdeme sice zážehový motor, jak bychom předpokládali, ale vznětový, který by však mohl najít uplatnění spíš v lodní dopravě. Ve spolupráci s ISUZU USA vyvinutý vidlicový osmiválec Duramex byl pro koncept přepracován a podle GM klesla jeho spotřeba o jedenáct procent. Výsledkem je výkon 296 kW (402 k) při 3000/min a točivý moment 1037 Nm dosahovaný už v 1600 otáčkách za minutu. K přenosu tak velkého výkonu slouží šestistupňová samočinná převodovka Allison 1000. Pohon všech kol doplňují automaticky uzavíratelné diferenciály.
GMC Sierra nabízí ve čtyřdveřové kabině dost místa pro pět osob, které si mohou vzít prakticky libovolné množství zavazadel, neboť přepravní kapacita korby je 1,2 tuny. Pokud by to nestačilo, potom lze za vůz připojit ještě dvounápravový přívěs o celkové hmotnosti sedmi tun. Vstup do kabiny usnadňují elektricky ovládané stupačky, ukryté v prazích. Při nastupování nebo vystupování se vysouvají.
Podvozek chrání kryt z nárazuvzdorného plastu, deaktivační stabilizátor zvyšuje hodnotu křížení náprav. V bočnicích korby jsou uzamykatelné a osvětlené úložné prostory, ve vnitřním obložení korby pak osvětlení z LED diod, zásuvka na 110 V a vzduchový kompresor.
Jak vypadá případná sériová produkce, zatím GMC tají. Ale vedoucí marketingu Lisa Hutchinson, nepřímo prozradila, že sériová výroba je v podstatě na spadnutí. A to je znamení, že v budoucnu skutečně uvidíme takové monstrum u amerických prodejců.
Automobilka GMC dnes nabízí šest modelů a jejich evoluce – menší SUV Terrain, osmimístný crossover Acadia, MPV Savana, velké SUV Yukon a pick-up Sierra. Modely Sierra a Yukon je možné pořídit i v hybridním provedení.


JL, 24.2.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar