Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford v Ženevě - přehlídka sportovních modelů

Společnost Ford Motor Company přivezla na letošní autosalon v Ženevě svoje nejnovější sportovní modely: nový Ford Focus RS a Ford GT. Pro Focus RS je ženevský autosalon veřejným debutem, Ford GT se zde představuje v evropské premiéře.

legendární pilot Formule 1 Johnny Herbert a soutěžní jezdec Ken Block. Ford vystavuje také své další sportovní modely: nový Focus ST, který je poprvé k dispozici i se vznětovým motorem, velmi oceňovanou Fiestu ST a rovněž nový Ford Mustang.


Nový Ford GT

Vrchol modelové řady Ford Performance má aerodynamicky propracovanou karoserii z uhlíkových vláken a motor EcoBoost V6, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Díky tomu nabídne jeden z nejpříznivějších poměrů výkonu k hmotnosti mezi všemi sériově vyráběnými automobily.
Ford GT pohání dosud nejvýkonnější produkční motor EcoBoost, spřažený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jeho nejvyšší výkon přesahuje 440 kW (600 k). Skelet a vnější panely karoserie jsou z uhlíkových vláken, přední i zadní pomocný rám z hliníku. Odlehčená konstrukce má pozitivní vliv na akceleraci, ovladatelnost, brzdný výkon, bezpečnost i hospodárnost vozu.
Aerodynamické prvky snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Vyspělý podvozek ve stylu závodních vozů umožňuje nastavit světlou výšku podle potřeby. Brzdové kotouče jsou z karbon-keramického kompozitu.


Nový Focus RS

Systém pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive (AWD) s dynamickým vektorováním točivého momentu dokáže poslat na zadní kola až 70 procent hnací síly. Přepínatelné jízdní režimy Drive Mode umožňují přizpůsobit vlastnosti vozu záměrům řidiče. Vedle režimů Normal, Sport a Track je k dispozici také speciální režim Drift Mode pro kontrolovanou jízdu přetáčivým smykem na závodní dráze.

K co nejrychlejšímu a nejefektivnějšímu rozjezdu z místa pomůže funkce Launch Control. Po její aktivaci se systémy vozu nastaví tak, aby umožnily maximální akceleraci na daném povrchu vozovky. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu na přístrojovém štítu, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne plynový pedál a uvolní spojku. Vůz následně automaticky reguluje točivý moment motoru, rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola i nastavení protiprokluzového systému a tlumičů pérování tak, aby dosáhl nejlepší akcelerace, jaká je na aktuálním povrchu možná.

Přeplňovaný motor 2.3 EcoBoost dosahuje výkonu více než 235 kW (320 k). I proto dostal Focus RS výkonnou brzdovou soustavu se čtyřpístkovými třmeny Brembo a chlazenými předními kotouči o průměru 350 mm, stejně jako karoserii aerodynamicky optimalizovanou s ohledem na ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech.
Nový Focus RS je již 30. modelem nesoucím legendární označení RS („Rallye Sport“). K jeho předchůdcům patří mimo jiné Escort RS 1600 z roku 1970, přeplňovaná Sierra RS Cosworth z roku 1985 nebo Escort RS Cosworth z roku 1992.




Nový Focus ST

Ve formě pětidveřového hatchbacku i kombi nabízí nový Focus ST ještě vyváženější jízdní vlastnosti a poprvé také výběr ze dvou výkonných motorů, zážehového a vznětového. K dokonalejšímu chování na silnici přispělo zvýšení tuhosti přední části skeletu, nové přední pružiny, sportovnější naladění tlumičů pérování a upravená kalibrace elektrického posilovače řízení.
Kromě zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k) si zájemci o nový Focus ST mohou nyní zvolit také nový vznětový motor 2.0 TDCi s výkonem 136 kW (185 k) a točivým momentem 400 Nm dostupným v 2000-2750/min.


Fiesta ST

Nedlouho po svém uvedení na trh v roce 2013 se Fiesta ST etablovala jako jeden z nejúspěšnějších malých sportovních hatchbacků. Nejvýkonnější verzi nejprodávanějšího malého vozu v Evropě pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW (182 k). K oceňovaným jízdním vlastnostem vozu přispívá nejen speciálně naladěný sportovní podvozek a brzdová soustava, ale také vylepšený systém vektorování točivého momentu a elektronický stabilizační systém se třemi přepínatelnými režimy.


Ford Fiesta R2 a formule

Ford Fiesta R2 bude první soutěžní automobil homologovaný podle nových pravidel Mezinárodní automobilové federace, která umožňují nasazovat v soutěžní kategorii R2 vozy poháněné motorem o objemu 1,0 l. Fiestu R2 vyvinula společnost M-Sport za podpory Fordu. Největší rozdíly oproti sériovému provedení jsou v brzdách, podvozku a převodovce.
Závodním vozem MSA otevírá Ford novou kapitolu v historii svých juniorských monopostů. Automobil má šasi odpovídající kategorii Formule 4 a motor 1.6 EcoBoost o výkonu 118 kW (160 k). Formule MSA je šampionát akreditovaný Mezinárodní automobilovou federací. Jedná se o přirozenou evoluci velmi úspěšného seriálu Formule Ford.


Nový Ford Mustang

Poprvé za více než 50 let od zahájení výroby se Ford Mustang prodává v Evropě. Nový model nabízí vynikající úroveň dynamiky i kultivovanosti. Evropská verze dostala mírně odlišné provedení třídílných zadních LED svítilen a vnějších zpětných zrcátek. Evropští zájemci se mohou rozhodovat mezi motorem 2.3 EcoBoost (231 kW/434 Nm) a 5.0 V8 (307 kW/524 Nm), šestistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou a karoserií Fastback či Convertible. Mustangy dodávané na evropský trh jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem Performance Pack.
Standardní výbava dále obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, sportovní brzdy nebo systém SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. V nabídce barev karoserie nechybí výrazné odstíny oranžová Competition a speciální třívrstvý žlutý lak Triple.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar