Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Transit přináší mnoho zlepšení

Výrazný nový design, interiér připomínající osobní vozy a vynikající jízdní vlastnosti mají za cíl podstatně zvýšit tržní podíl Transitu a oslovit mnohem širší skupinu živnostníků, řemeslníků i drobných podnikatelů.

Nový Transit se začne letos prodávat v Evropě i na dalších světových trzích jako Van, Kombi Van i Kombi. V Severní Americe tento model k dostání nebude. Pozornost na sebe strhává výrazným novým exteriérem. Vizuální charakter dotvářejí typické znaky kinetického designu, jako jsou lichoběžníková maska chladiče, robustní linie pontonu a zvýrazněné lemy blatníků.
Již od začátku nabídne Transit Custom výběr ze dvou délek rozvoru, SWB (celková délka vozu 4,97 m) a LWB (celková délka vozu 5,34 m), aby si každý zákazník mohl vybrat ideální přepravní kapacitu pro své konkrétní potřeby.
Pod stylovým exteriérem zůstává Transit Custom věrný tradici Transitu: nabízí nejlepší přepravní vlastnosti ve své třídě spolu s mnoha inovativními řešeními pro snazší manipulaci s nákladem.
Nákladový prostor (6 m3 SAE s nainstalovanou přepážkou) překonává všechny přímé konkurenty a vyznačuje se řadou unikátních vlastností či nápaditých inovací:

•optimalizovaný design přepážky i nákladového prostoru umožňuje verzi SWB pojmout tři europalety, naložené do výšky nejméně jednoho metru,

•průvlak v přepážce umožňuje přepravovat uvnitř vozu předměty o délce až tři metry,

•nejlepší šířka mezi podběhy ve třídě umožňuje přepravu širokých předmětů, jako jsou standardní stavební desky 2440 mm x 1220 mm,

•nejširší a nejvyšší boční posuvné dveře ve třídě

•integrovaný střešní nosič je zabudovaný přímo do střechy, a pokud není využíván, lze příčníky sklopit, aby nezvyšovaly spotřebu paliva a průjezdní výšku (pod dva metry u všech verzí s výjimkou řady 330),

•upevňovací body pro zajištění nákladu jsou na bočnicích, podlaha zůstává plochá,

•zátěžová krytina podlahy je odolná a snadno se čistí.

Transit Custom bude nabízen v několika variantách celkové hmotnosti vozidla, přičemž rozsah užitečného zatížení činí 600 až 1400 kg v závislosti na zvoleném provedení.
Moderní a na řidiče orientovaný interiér s prostorově tvarovanou palubní deskou kombinuje stylový vzhled s mnoha odkládacími prostory. Ke komfortu řidiče přispívá o 30 mm větší rozsah podélného seřízení sedadla, možnost výškového seřízení sedadla a také volant seřiditelný v obou osách.

Po nalezení optimální pozice může řidič využívat služeb některé z mnoha vyspělých asistenčních technologií:

•systém SYNC s hlasovým ovládáním – umožňuje připojit a hlasem ovládat přenosná elektronická zařízení jako mobilní telefony nebo hudební přehrávače,

•nouzová asistence – nová funkce, založená na systému SYNC, poslouží k automatickému kontaktování záchranných složek v případě nehody,

•parkovací kamera – integrovaná do vnitřního zpětného zrcátka,

•upozornění na neúmyslné opuštění pruhu a systém sledování bdělosti řidiče – nejmodernější asistenční technologie upozorní řidiče, pokud se nevědomky vychýlí z jízdního pruhu nebo když jeho styl jízdy začne vykazovat známky únavy.


Silnou přitažlivost Transitu Custom podtrhují také pečlivě naladěné jízdní vlastnosti. Základem je nová platforma pro užitkové automobily Ford, jejíž torzní tuhost je o celých 37 procent vyšší.
Pečlivým naladěním zavěšení, odpružení a tlumení i řízení dosáhli technici lepšího jízdního komfortu a preciznější ovladatelnosti. Podobně jako Focus dostal i Transit Custom nejmodernější elektronický stabilizační program (ESP) se systémem stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) pro lepší trakci a stabilitu v zatáčkách.
V zájmu co nejlepší ochrany cestujících má optimalizovanou konstrukci, v níž byla poprvé v historii tohoto modelu použita ocel s příměsí bóru. Karoserie je z více než 40 % tvořená různými druhy vysokopevnostní oceli.
Vedle čelního airbagu řidiče a spolujezdce a v sedadlech uložených 3D bočních airbagů si zákazníci mohou zvolit také airbagy stropní. K vyšší bezpečnosti při nehodě přispívá i horizontálně deformovatelný sloupek řízení.
Zdokonalený vznětový agregát Ford 2.2 Duratorq TDCi bude k dispozici ve třech stupních nejvyššího výkonu: 74, 92 a 114 kW. Za přispění systému stop-start, montovaného sériově do všech verzí splňujících Euro V, dosahuje kombinované spotřeby 6,6 l/100 km.
Ke snížení celkových provozních nákladů přispívá nejdelší interval údržby v této třídě: dva roky / 50 000 km. Záruka na prorezavění karoserie činí dvanáct let.
Během roku 2012 odhalí Ford větší verze Transitu s vyšší nosností. Ty se budou prodávat po celém světě včetně Severní Ameriky a k dostání budou také ve variantě s pohonem zadních kol. Nový Transit Custom se začne vyrábět v polovině roku 2012 v tureckém Kocaeli; zahájení prodeje je plánováno na druhé pololetí letošního roku.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar