Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Ranger - první jízda v terénu

V areálu pražského Hummer centra představil Ford další generaci pikapu Ranger, který jsme si mohli pod vedením zkušeného Josefa Kakrdy vyzkoušet na terénní dráze. Předem musíme prozradit, že dovede opravdu hodně a jízda v terénu je zážitkem.

Ranger se vyrábí ve třech praktických variantách – Double, Super a Single, které patří k nejprostornějším ve třídě. Zákazníci si mohou vybírat ze dvou nových výkonných a úsporných vznětových motorů Duratorq TDCi a pohonu dvou (4x2 pouze s motorem 2.2 DTCI/125 k a Single Cab) nebo všech čtyř (4x4 – všechny ostatńí verze) kol.
Nový Ranger byl vyvíjen s cílem být nejlepší nebo alespoň mezi nejlepšími ve své třídě ve všech ohledech důležitých pro zákazníky. A tak nyní nabízí vyšší přepravní kapacitu, nejvyšší dovolenou hmotnost přívěsu ve své třídě a zároveň také inovativní a komfortní prvky včetně moderních asistenčních systémů.
Je prvním pikapem s pětihvězdičkovým hodnocením v testech Euro NCAP. Celková úroveň ochrany, kterou poskytuje posádce, byla obodována na 89 procent. To je historicky nejlepší skóre pro pickap a jedno z nejvyšších, které byly v Euro NCAP kdy zaznamenány bez ohledu na typ automobilu.
Přední část zaujme charakteristickou maskou se třemi horizontálními lištami. Zvýšením linie pontonu bylo dosaženo optického zvýraznění robustnosti automobilu, a také se získal větší prostor pro náklad.
Dvoumístná varianta Single Cab je ze všech tří variant nejvhodnější pro převoz rozměrných nákladů. Korba s objemem 1,82 m³ a užitečné zatížení přes 1300 kg jsou největší ve třídě. Zákazníci ocení motor o výkonu 92 kW se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem 4x2 či 4x4.
Varianta Super Cab je vybavena druhým párem pomocných dveří (otevírajících se dozadu) a čtyřmi sedadly. Nabízí tak více vnitřního prostoru, využitelného pro dva cestující nebo pracovní nástroje, přičemž objem korby 1,45 m³ a užitečné zatížení přes 1250 kg jsou opět nejlepší ze všech srovnatelných automobilů. Zákazníci si mohou vybrat z motorů o výkonu 92 kW nebo 147 kW s pohonem 4x4.
Vrchol nabídky představuje čtyřdveřový pětimístný Double Cab. Cestujícím poskytuje nejvíce prostoru pro nohy v této třídě, zároveň ale disponuje dostatečně velkou korbou – její objem činí 1,21 m³ a užitečné zatížení přesahuje 1100 kg. Tato verze je dodávána výhradně s pohonem všech čtyř kol, může být osazena motorem o výkonu 147 kW a zákazníci se mohou rozhodovat mezi manuální a automatickou převodovkou.
Modely s pohonem všech čtyř kol utáhnou přívěs o hmotnosti až 3350 kg, popřípadě mohou i při plném zatížení zdolat vodní překážku o hloubce až 800 mm. Světlá výška má hodnotu 229 mm.
Uvnitř si připadáme jako v luxusním osobním automobilu, o spartánském interiéru si už můžeme nechat jen zdát. Materiály jsou kvalitní, elegantní a zároveň dlouhodobě odolné vůči méně šetrnému zacházení. Zároveň přichází s důmyslnými technologiemi. Ve vybraných modelech s rozhraním Bluetooth a vstupem pro USB a iPod lze ovládat přehrávání hudby, rádio, klimatizaci a telefon hlasovými pokyny. Ve vyšších stupních výbavy nechybí dvouzónová klimatizace či tempomat a některé verze nabízejí i satelitní navigaci s barevným displejem o úhlopříčce pěti palců.
Nový podvozek totiž přináší komfort srovnatelný s osobními automobily, menší ovládací síly, preciznější ovladatelnost a lepší jízdní stabilitu. Pohonné jednotky byly zkonstruovány tak, aby přinesly kombinaci vynikajícího výkonu a točivého momentu s nejnižší spotřebou paliva v dané třídě.
K dispozici jsou dva vznětové přeplňované čtyřválce o objemu 2,2 litru a s výkony 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k) a nový vznětový pětiválec 3,2 l o výkonu 147 (200 k) kW. Díky tomu, že 90 procent z maximální hodnoty jeho točivého momentu (470 Nm) je k dispozici v rozmezí od 1700 do 3500/min., vyznačuje se vynikající pružností a dynamikou. Jeho spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 9,5 l/100 km (ve variantě s pohonem 4x4 a přímo řazenou převodovkou).
Pro zvýšení aktivní bezpečnosti na silnici i v terénu jsou vybrané modely Rangeru vybaveny novým elektronickým stabilizačním programem (ESP). Ten zahrnuje řadu specializovaných systémů jako například Asistent pro sjíždění prudkého klesání, Asistent pro rozjezd ve svahu (zabraňuje nežádoucímu couvnutí při rozjezdu), Dynamická stabilizace přívěsu (zajišťuje stabilitu jízdní soupravy při tažení přívěsu) nebo Dynamická adaptace na aktuální zatížení (pro zajištění optimální stability vozidla s ohledem na hmotnost nákladu).



Příklady cen
Single Cab2.2/1254x4485 500 Kč
Single Cab2.2/1254x4527 500 Kč
Super Cab XL2.2/1504x4610 000 Kč
Super Cab Wildtrack3.24x4875 000 Kč
Double Cab XL2.2/1504x4620 000 Kč
Doble Cab Wildtrack3.24x4910 000 Kč



JL, 28.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar