Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Mustang pro skutečné nadšence

Ford Motor Company představil nový Ford Mustang – první Mustang v téměř 50leté historii modelu určený pro evropské trhy. S karoseriemi kupé a kabriolet slibuje špičkovou úroveň dynamiky a kultivovanosti. Vychází přitom z 50leté historie modelu Mustang a jeho postavení celosvětové legendy.

Od roku 1964, kdy byl na trh uveden první Mustang, se jich prodalo přes devět milionů. Mustang je nejoblíbenějším automobilem na sociální síti Facebook a během své existence se stal součástí popkultury. Svědčí o tom jeho přítomnost v mnoha filmech, televizních pořadech, hudebních klipech či videohrách. Zároveň je jedním z 25 nových vozů, které Ford v Evropě představí v následujících pěti letech.
Vzhled znovu přivádí k životu charakter klasických nositelů tohoto legendárního jména. Podstatou je zachování klíčových designových znaků: dlouhé masivní kapoty a krátké svalnaté zádi. Stejně podstatné je ovšem vrcholně současné pojetí.


K hlavním designovým znakům, které charakterizují nový Ford Mustang, patří:
•Nízký profil a široce rozkročený postoj
•Dynamická silueta vytvořená sklonem předního i zadního okna
•Třídílné a trojrozměrné zadní světlomety
•Moderní pojetí masky, která je ikonickým prvkem modelu

Za volantem kabrioletu řidiči ocení sériově dodávanou vícevrstvou látkovou střechu, která uděluje kromě vynikajícího odhlučnění kabiny také luxusní vzezření.
Přehledné přístroje s vyčerpávajícími údaji o vozu má řidič jako na dlani. Pojetí kokpitu je inspirováno leteckým průmyslem. Ergonomické ovladače zprostředkovávají perfektní kontrolu nad všemi funkcemi vozu. Značná šířka karoserie a nové zavěšení zadní nápravy se podílejí na tom, že cestující mají v oblasti ramen a pasu více místa a že do chytře tvarovaného zavazadlového prostoru se vejdou dva bagy plné golfových holí.

V nabídce motorů je zážehový vidlicový osmiválec Ford o objemu 5,0 l, který dosahuje výkonu 313 kW a točivého momentu 529 Nm. Druhou volbu představuje nový motor EcoBoost 2.3, přeplňovaný turbodmychadlem.
Díky ploché křivce točivého momentu napříč širokým spektrem otáček naplňuje motor EcoBoost požadavky každého řidiče, který potřebuje bleskurychle provést předjížděcí manévr nebo si užít jízdu po silnici s mnoha zatáčkami.
Aby byl točivý moment vždy na dosah, využívá motor 2.3 EcoBoost přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Speciální plnicí soustava mu pomáhá k dosažení maximálního výkonu 227 kW a nejvyššího točivého momentu 407 Nm.
Pro řidiče, kteří chtějí volit mezi maximální ovladatelností a pohodlím, bude k dispozici samočinná převodovka s možností ruční volby rychlostních stupňů pomocí páček na volantu.

Ford Mustang se pyšní novou konstrukcí podvozku. Nový prostorový pomocný rám vpředu zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost vozu. Vytváří tak stabilní základ pro přesné vedení kol, které je prvotním předpokladem požadované kvality řízení, ovladatelnosti a komfortu. Modernizovaný systém vzpěr McPherson umožňuje použití větších brzd. Verze 2.3 EcoBoost i Mustang GT s motorem V8 v evropské specifikaci budou za sériově dodávanými 19“ koly ukrývat výkonné brzdové systémy.

Vzadu je nové nezávislé zavěšení. Geometrie kol, pružiny, tlumiče i silentbloky byly zvoleny tak, aby odpovídaly vysokým výkonům vozu, zátěži na evropských silnicích a požadavkům evropských řidičů. Nové hliníkové těhlice na zadní nápravě přispívají ke snížení neodpružené hmotnosti, což se odráží v lepším komfortu jízdy i ovladatelnosti.

Chytré technologie
Nový Mustang je vybaven mnoha inovativními technologiemi, které řidiči udělují dokonalejší kontrolu nad vozem, přinášejí mu více informací a zprostředkovávají mu širší možnosti konektivity.
Na silnici s mnoha zatáčkami či na závodním okruhu řidič snadno změní odpor posilovače řízení, rychlost odezvy motoru či převodovky nebo podle potřeby nastaví citlivost elektronického systému řízení jízdní stability.
Vyspělý systém elektronického řízení jízdní stability je naladěn tak, aby umožnil využít veškerý dynamický potenciál Mustangu na maximum. Vyvíjel ho přímo Ford a jeho součástí je mimo jiné systém vektorování točivého momentu. Mustang GT s přímo řazenou převodovkou má dokonce i systém „launch control“ pro rychlý rozjezd s optimálním prokluzem kol.
Vyspělé asistenční prvky standardně zahrnují hlasem ovládaný systém Ford SYNC s dotykovou obrazovkou. Evropským majitelům bude k dispozici rovněž navigační systém s osmipalcovým barevným displejem a prémiový audiosystém s dvanácti reproduktory.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar