Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat Panda ve čtyřech nových verzích

Nabídka třetí generace Fiatu Panda se rozšiřuje o verze 4x4, Trekking, Natural Power a EasyPower. Tato čtveřice modelů s novými stylistickými a technickými vlastnostmi doplňuje v současné době největší a nejuniverzálnější řadu v segmentu.

Ta zahrnuje šest motorizací, tři typy pohonu, tři převodovky, pět stupňů výbavy, dvanáct odstínů karoserie, třináct provedení interiéru a sedm typů ráfků kol, což představuje přes 850 možných kombinací. Je to jediná „kapesní“ čtyřkolka, jediné městské vozidlo na trhu poháněné zemním plynem a jediné vozidlo v segmentu s technologií Traction+. Mimo to nabízí originální styl, pokročilé, ale dostupné technologie a řadu chytrých řešení.


Panda 4x4

Vůz nabízí dynamiku a komfort, které jsou zapotřebí pro dlouhé a náročné cesty. Zásluhu má na tom především přepracované zavěšení kol tvořené nezávislým zavěšením McPherson vpředu a vlečenými rameny spojenými torzní příčkou vzadu, jako i šestistupňová převodovka s nižším rozsahem prvního převodového stupně. Ve spojení s motorem Turbo TwinAir významně zvyšuje offroadové vlastnosti a poskytuje mu optimální schopnosti pro rozjezd i v prudkém stoupání. Je vybaven speciálními pneumatikami 175/65 R15 84T M+S.
K dispozicije se dvěma typy pohonných jednotek, v obou případech se systémem Start&Stop. Jedná se o nový zážehový motor 0.9 TwinAir Turbo o výkonu 85 k a vznětový přeplňovaný agregát 1.3 MultiJet II o výkonu 75 k. Ve srovnání s pohonnou jednotkou 1.2 Fire předchozí generace nabízí TwinAir Turbo o 40 % vyšší točivý moment. V kombinaci s šestistupňovou převodovkou a nižším rozsahem prvního převodového stupně zajišťuje snadnější rozjezd do kopce, větší pružnost i akceleraci. Podobné zlepšení je patrné i u vznětového motoru MultiJet II, kde točivý moment vzrostl o 30 %.
Vůz nabízí množství prvků standardní výbavy včetně elektronické kontroly stability ESC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu ELD, manuální klimatizace, rádia s CD/MP3 přehrávačem, 15“ litých kol, pneumatik 175/65 R15 M+S, elektricky ovládaných vnějších zpětných zrcátek, centrálního zamykání s dálkovým ovládáním a zadních opěrek hlavy.


Panda Trekking

Nejedná se pouze o mezičlánek mezi 4x2 a 4x4, ale současně představuje i první pětidveřové CUV (City Utility Vehicle) v segmentu, které kombinuje offroadový vzhled a chytrý pohon předních kol Traction+. Jedná se o inovativní systém řízení trakce, který zlepšuje ovladatelnost na obtížném kluzkém povrchu a zajišťuje tak excelentní schopnosti při rozjezdu v prudkém stoupání.
Systém Traction+ je standardně nabízen s motory 0.9 TwinAir Turbo 85 k a 1.3 MultiJet II 75.
Ze stylistického hlediska je exteriér i interiér v dokonalém souladu s verzí 4x4. Mezi jediné odlišnosti patří hliníková litá kola místo leštěných a absence ochranného krytu pod motorem.


Panda na LPG nebo CNG

Fiat je jedinou evropskou automobilkou, která nabízí tak širokou a ucelenou řadu osobních a užitkových automobilů s dvoupalivovými motory na LPG/benzin (řada EasyPower) a zemní plyn/benzin (řada Natural Power).


Panda Natural Power

Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power je prvním vozidlem na světě s malým dvouválcovým přeplňovaným motorem na zemní plyn. Nový motor má extrémně nízký dopad na životní prostředí a kombinuje ekonomické a ekologické výhody zemního plynu s výkonem a potěšením z jízdy motoru TwinAir Turbo. K dispozici je v čtyřsedadlovém nebo pětisedadlovém provedení a s třemi výbavovými stupni (Pop, Easy a Lounge), kromě verze Trekking.
S motorem 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 k zaznamenává při provozu na zemní plyn extrémně nízkou hladinu emisí CO2 a nízkou spotřebu paliva (3,1 kg/100 km v kombinovaném provozu). Hodnoty emisí jsou v rámci skupiny Fiat absolutně rekordní a na celém trhu se řadí mezi ty nejnižší. Ve srovnání s Pandou Classic 1.4 Natural Power výkon motoru vzrostl o 30 % a dojezd se prodloužil o téměř 10 %.


Panda EasyPower

S dvoupalivovým motorem 1.2 69 k zaručuje redukci emisí CO2 (107 g/km) i spotřeby paliva (6,6 l/100 km v kombinovaném cyklu). Díky dvěma nádržím má vozidlo navíc vynikající dojezd: přidáním nádrže na LPG (benzinová nádrž zůstala zachována ve stejném objemu, jako u standardní verze) se dojezd v mimoměstském provozu prodloužil o 350 km.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar