Fiat Panda Trekking s technologií Traction+
Fiat Panda Trekking představuje jakýsi mezičlánek mezi variantou 4x2 a verzí 4x4. Offroadový vzhled totiž kombinuje s jednoduchým pohonem předních kol s technologií Traction+. Z hlediska stylu a výbavy je nová verze v perfektním souladu s verzí 4WD.
Mezi jediné odlišnosti patří hliníková litá kola místo leštěných a absence ochranného krytu pod motorem. Klíčovým prvkem nového Fiatu Panda Trekking je systém Traction+. Tento inovativní systém řízení trakce zlepšuje ovladatelnost na obtížném kluzkém povrchu při nižších provozních nákladech než konvenční pohon 4x4. Traction+ je proto v dokonalé harmonii s konceptem Pandy, tedy vozidla, se kterým můžete dělat, co chcete.
Nový systém Traction+ využívá již existující hardware vozidla, konkrétně systém elektronické kontroly stability ESC, ale ve větším rozsahu. Díky speciálnímu algoritmu kontroly a ovládání brzdového systému řídicí jednotka elektronicky simuluje funkci samosvorného elektromechanického diferenciálu. Optimalizace softwaru a skutečnost, že brzdná síla působí přes normální (hydraulický) brzdový okruh, činí činnost celého systému ještě pokrokovější, než jsou konvenční samosvorné diferenciály. Ačkoliv jsou výkony obou řešení srovnatelné, Traction+ je mnohem lehčí. Systém ovládaný tlačítkem na přístrojovém panelu je aktivní v rychlostech do 30 km/h.
A jak přesně funguje? Za nízké nebo nulové přilnavosti jakéhokoliv hnacího kola řídicí jednotka zjistí prokluz a hydraulickému okruhu nařídí vyvinut brzdnou sílu na prokluzujícím kole, čímž se točivý moment přesune na kolo s lepší přilnavostí. To usnadňuje řízení, pomáhá udržet směrovou stabilitu a poskytuje nejlepší možnou trakci i na velmi nerovném a kluzkém povrchu.
JL 8.10.2012
Nový systém Traction+ využívá již existující hardware vozidla, konkrétně systém elektronické kontroly stability ESC, ale ve větším rozsahu. Díky speciálnímu algoritmu kontroly a ovládání brzdového systému řídicí jednotka elektronicky simuluje funkci samosvorného elektromechanického diferenciálu. Optimalizace softwaru a skutečnost, že brzdná síla působí přes normální (hydraulický) brzdový okruh, činí činnost celého systému ještě pokrokovější, než jsou konvenční samosvorné diferenciály. Ačkoliv jsou výkony obou řešení srovnatelné, Traction+ je mnohem lehčí. Systém ovládaný tlačítkem na přístrojovém panelu je aktivní v rychlostech do 30 km/h.
A jak přesně funguje? Za nízké nebo nulové přilnavosti jakéhokoliv hnacího kola řídicí jednotka zjistí prokluz a hydraulickému okruhu nařídí vyvinut brzdnou sílu na prokluzujícím kole, čímž se točivý moment přesune na kolo s lepší přilnavostí. To usnadňuje řízení, pomáhá udržet směrovou stabilitu a poskytuje nejlepší možnou trakci i na velmi nerovném a kluzkém povrchu.
JL 8.10.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout