Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat 500X - do města i pro offroad

Nový model charakterizují elegance a osobitost. Fiat 500X dává řadě 500 zcela novou dimenzi, kde hlavní roli hrají vyzrálost, elegance a italský styl šitý na míru. Vzniklo vozidlo, které je komfortní, výkonné a vždy v kontaktu se světem. Za písmenem X se ukrývá dobrodružná povaha modelu Fiat 500X.

Nástupce Fiatu 500 z roku 1957 nese charakteristické rysy svého předchůdce, jako jsou kulaté světlomety a chromovaná lišta s logem na kapotě. Nový crossover rozšiřuje rodinu 500, jež dnes zahrnuje modely 500, 500C, 500L, 500L Trekking a 500L Living.
Nový Fiat 500X se vyrábí v továrně SATA v Melfi (Potenza) a bude prodáván na více než 100 trzích světa včetně USA. K dispozici bude ve dvou verzích - Fiat 500X a 500X Cross - se dvěma různými povahami, jednou více městskou a druhou dobrodružnější pro trávení volného času. Bude vybaven účinnými vznětovými a zážehovými motory, třemi typy převodovek - manuální, devítistupňovou automatickou nebo dvouspojkovou šestistupňovou - a pohonem předních kol, předních kol s technologií Traction Plus a také pohonem všech čtyř kol.

Jak již bylo řečeno, Fiat 500X bude nabízen ve dvou verzích. Ta první bude k dispozici ve výbavách Pop, Popstar a Lounge a charakterizují ji výrazné a elegantní stylové detaily. Druhá verze nazvaná 500X Cross (červený) bude nabízena ve výbavách Cross a Cross Plus. Pochlubit se může více offroadovým vzhledem i technologiemi, což ji činí ideálním řešením pro milovníky zábavy a outdoorových aktivit, kteří se navíc nechtějí vzdát jedinečného stylu Fiatu 500.

Nový Fiat 500X navržený stylistickým centrem Fiatu představuje novou dimenzi nezaměnitelného Fiatu 500, kde se kultovní styl mísí s moderní koncepcí crossoveru. Verze Cross navíc přidává offroadové schopnosti, které jsou nezbytné pro outdoorové aktivity.

Fiat 500X zkrátka nabízí velmi kompaktní rozměry a současně prostornost sedanu. Délka činí 4,25 m (u verze 500X Cross o 2 cm více), šířka 1,80 m a výška činí 1,60 m (1,61 m se střešními ližinami a 1,62 m s pohonem všech kol).

Prostorný a bezpečný interiér nabízí vysoce kvalitní materiály, prvotřídní povrchové úpravy a řadu praktických úložných prostor. Komfortní a nezaměnitelný interiér v dokonale italském stylu je k dispozici v sedmi provedeních. Nabízí volbu mezi textilií a kůží a také několik povrchových úprav a barev. Uživatelskou vstřícnost podporují i možnosti nastavení sedadel a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 350 litrů.
V době uvedení na trh bude model 500X k dispozici se zážehovými motory 1.4 Turbo MultiAir II 140 k (šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol) a 1.6 E-torQ 110 k (pětistupňová manuální převodovka a pohon předních kol) nebo se vznětovými motory 1.6 MultiJet II 120 k (šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol) a 2.0 MultiJet II 140 k (devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol).

Řada bude vrcholit zážehovými motory 1.4 Turbo MultiAir II 170 k (devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol) a 2.4 Tigershark 187 k (devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol).

Motor 1.4 Turbo MultiAir II o výkonu 140 k bude k dispozici také s pohonem předních kol a šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Koncepčně sestává ze dvou paralelních převodovek, které umožňují extrémně rychlé změny převodových stupňů. To vše díky sepnutí jedné spojky (s již zařazeným převodovým stupněm) ve chvíli, kdy je druhá ještě v činnosti.

V nabídce je rovněž řada vznětových přeplňovaných motorů: 1.3 MultiJet II 95 k (pětistupňová manuální převodovka a pohon předních kol) a 2.0 MultiJet II 140 k (šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol).

Crossover 500X je prvním Fiatem s devítistupňovou automatickou převodovkou, která v kombinaci se zážehovým motorem 1.4 Turbo MultiAir II 170 k a vznětovým motorem 2.0 MultiJet II 140 k nabízí řadu výhod včetně lepšího rozjezdu a hladkého přenosu výkonu. Díky elektronickému ovládání nová devítistupňová automatická převodovka nabízí plovoucí mapu řazení a možnost přepnutí do režimu manuálního sekvenčního řazení.

Nový Fiat 500X je k dispozici s pohonem předních i všech čtyř kol. Zvláštním rysem pohonu 4x4 je adaptace odpojitelného pohonu zadní nápravy, který umožňuje snížení třecích ztrát v převodech ve chvílích, kdy pohon všech kol není potřebný. Fiat 500X a Jeep® Renegade jsou jediná vozidla v segmentu, která takovouto technologii nabízí. Odpojitelný pohon zadní nápravy hladce přepíná mezi pohonem dvou a čtyř kol a trvale řídí přenos točivého momentu na nápravy bez zásahu řidiče.

Nový Fiat 500X nabízí volič Drive Mood Selector, který ovlivňuje nastavení motoru, brzd, řízení a převodového ústrojí (v případě automatu). Systém nabízí tři režimy nastavení pro různé podmínky a stav vozovky. Režim Auto je určen pro ideální chování vozu ve smyslu komfortu, spotřeby paliva a emisí CO2. Režim Sport je vhodný pro dynamickou jízdu, All Weather pak pro maximální bezpečnost při nízké přilnavosti k povrchu.

Režim All Weather je nahrazen funkcí Traction, která v případě pohonu všech čtyř kol urychluje přenos točivého momentu na zadní kola. U verze s pohonem předních kol je nabízen systém Traction Plus, zlepšující přilnavost na nerovném nebo kluzkém povrchu. Proti konvenčnímu pohonu všech kol systém Traction Plus snižuje provozní náklady a emise.
Standardem celé řady je široká paleta bezpečnostních prvků, jako jsou šest airbagů, přední světlomety s funkcí denního svícení, mlhová světla s funkcí osvětlování zatáček a důmyslný systém elektronické kontroly stability ESP. V závislosti na verzi a trhu bude standardně nebo na přání k dispozici systém sledování jízdních pruhů a monitoring mrtvého úhlu. Na přání je možné vůz vybavit také zadní parkovací kamerou ParkView a asistenčním brzdovým systémem Brake Control.

V době uvedení na trh budou k dispozici dvě verze (jedna více městská a druhá dobrodružnější), pět stupňů výbavy (Pop, Popstar, Lounge, Cross a Cross Plus), čtyři motorizace (1.4 Turbo MultiAir II 140 k, 1.6 E-torQ 110 k, 1.6 MultiJet II 120 k a 2.0 MultiJet II 140 k), tři systémy pohonu (pohon předních kol, pohon předních kol s funkcí Traction Plus a pohon všech kol), tři převodovky (manuální pětistupňová, manuální šestistupňová a devítistupňová automatická), dvanáct barev karoserie, osm různých typů litých kol (16“, 17“ a 18“) a sedm různých provedení interiéru.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar