Dacia Lodgy - levná a prostorná
Lodgy zahajuje novou generaci vozů Dacia s atraktivním vzhledem interiéru a moderními službami. S délkou 4,50 m a šířkou 1,75 m se může Lodgy pochlubit rozměry vozidla MPV segmentu C za cenu vozidla MPV v segmentu malých vozů.
Palubní deska získala nový, moderní a lákavější funkční design, přičemž byly respektovány charakteristické rysy značky Dacia. Podle úrovně výbavy tak palubní deska a dveřní panely získají líbivé dvoubarevné obložení. Středový čelní panel s povrchovou úpravou v černém laku je zdobený chromovaným lemováním stejně jako výdechy ventilace, kliky dveří apod. Lodgy dostává nový sdružený přístroj tvořený třemi částmi – displejem a dvěma analogovými ukazateli zasazenými do chromu. Z důvodu ergonomie a praktičnosti jsou ovladače elektrického ovládání oken zabudovány do předních a zadních dveří (podle úrovně výbavy
Díky třetí řadě sedadel (za příplatek) nabízí výjimečnou modularitu až pro sedm cestujících. Vozidlo má nový integrovaný multimediální systém MEDIA NAV, navigaci s dotykovým displejem, omezovač rychlosti a zadní parkovací senzor.
Model Lodgy je dostupný v pěti nebo sedmimístném provedení. Široká a pohodlná lavice ve 2. řadě umožňuje přepravu třech osob. Sedmimístná verze má ve 3. řadě k dispozici vyjímatelnou dvoumístnou lavici. Na těchto místech Lodgy nabízí jeden z největších prostorů ve své kategorii; prostor v oblasti kolen (144 mm) a volná výška (866 mm) vykazují jedny z nejlepších hodnot.
V pětimístném provedení je objem zavazadlového prostoru 827 l, s vyklopenou lavicí ve druhé řadě dosahuje 2 617 l. Podle úrovně výbavy může být sklopná a výklopná lavice dělená v poměru 60 : 40, což zvyšuje modularitu a multifunkční využití.
V sedmimístném provedení je objem 207 l, s vyklopenou lavicí ve 3. řadě 634 l. Tato lavice je vyjímatelná, což umožňuje zavazadlový prostor ještě více zvětšit. Lze ji překlopit vpřed k vyklopené lavici 2. řady a připevnit ji popruhy k předním opěrkám hlavy. V tomto uspořádání je pak celkový objem zavazadlového prostoru 1 861 l.
Poprvé také Dacia získává multimediální systém nazvaný MEDIA NAV s dotykovým displejem. Je uveden na trh za pouhých 10 800 Kč. Používá se snadno a intuitivně a zahrnuje rádio, připojení handsfree sady s technologií Bluetooth®, audiostreaming, vstup USB a Jack v čelním panelu a integrovanou navigaci.
Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení z ptačí perspektivy (birdview). Zákazníci si mohou mapy aktualizovat prostřednictvím portu USB a internetového rozhraní.
Lodgy je vybaven omezovačem rychlosti (podle verze), což je u Dacie premiéra, a také zadním parkovacím asistentem. Díky snímačům na zadním nárazníku je řidič zvukovým signálem informován o zbývající vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.
Pro větší tepelný komfort je vzduch rozváděn do všech řad sedadel. Tento systém umožňuje optimální rozložení teploty v kabině. Protože komfort souvisí s odhlučněním, zaměřili se inženýři skupiny Renault na snížení hluku motorové hnací jednotky a na zlepšení aerodynamiky. V motorovém prostoru byla oproti jiným modelům řady Dacia zvětšena plocha absorpčních materiálů o 30 %. Pro snížení hluku vzduchu byla zejména v oblasti dveří použita další technická řešení, jako je např. umístění vložek, pěnové hmoty a těsnění.
V okamžiku uvedení na trh bude v nabídce zážehový čtyřválec 1,6 a vznětový 1,5 dCi. V druhé polovině roku se pod kapotou objevují také zážehový motor 1.2 o výkonu 85 kW (115 k), poprvé použitý u Renaultu Mégane a Renaultu Scénic kolekce 2012. Je vybaven přímým vstřikováním a přeplňováním. Lehký motor spojuje výborné jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu i výkon srovnatelný s motorem 1.6. Točivý moment 190 Nm dostupný od 2000/min zajišťuje výbornou pružnost. V pětimístné verzi (kombinovaný cyklus) s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje spotřebu pouhých 5,9 l/100 km, resp.6,1 l/100 km v 7místné verzi).
Přední náprava typu pseudo-McPherson s trojúhelníkovými rameny byla převzata z modelů Dacia. Zadní náprava (s pružnou osou s programově deformovatelným profilem), pocházející z Renaultu Kangoo, využívá vyzkoušené řešení kombinující robustnost a komfort jízdy s aktivní bezpečností na nejvyšší úrovni. Vůz je vybaven systémem ABS Continental s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBV) a brzdovým asistentem (AFU). Brzdění je ještě účinnější díky předimenzování větraných kotoučů na předních kolech. Průměr kotoučů byl zvětšen z 259 mm na 280 mm. Navíc na přání je k dispozici elektronický stabilizační systém (ESC).
Lodgy je vybaven čelními, dvěma postranními airbagy chránícími hlavu a hrudník a bezpečnostními pásy s omezovači síly a pyrotechnickými předpínači na místě řidiče. Ve druhé řadě jsou tři upevňovací body ISOFIX, které se u Dacie objevují poprvé. Vůz se může pochlubit dobrou úrovní bezpečnosti pro ochranu chodců. Přední část vozidla a kapota byly speciálně navrženy a dimenzovány, aby minimalizovaly rizika zranění dolních končetin.
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
JL, 8.6.2012
Díky třetí řadě sedadel (za příplatek) nabízí výjimečnou modularitu až pro sedm cestujících. Vozidlo má nový integrovaný multimediální systém MEDIA NAV, navigaci s dotykovým displejem, omezovač rychlosti a zadní parkovací senzor.
Model Lodgy je dostupný v pěti nebo sedmimístném provedení. Široká a pohodlná lavice ve 2. řadě umožňuje přepravu třech osob. Sedmimístná verze má ve 3. řadě k dispozici vyjímatelnou dvoumístnou lavici. Na těchto místech Lodgy nabízí jeden z největších prostorů ve své kategorii; prostor v oblasti kolen (144 mm) a volná výška (866 mm) vykazují jedny z nejlepších hodnot.
V pětimístném provedení je objem zavazadlového prostoru 827 l, s vyklopenou lavicí ve druhé řadě dosahuje 2 617 l. Podle úrovně výbavy může být sklopná a výklopná lavice dělená v poměru 60 : 40, což zvyšuje modularitu a multifunkční využití.
V sedmimístném provedení je objem 207 l, s vyklopenou lavicí ve 3. řadě 634 l. Tato lavice je vyjímatelná, což umožňuje zavazadlový prostor ještě více zvětšit. Lze ji překlopit vpřed k vyklopené lavici 2. řady a připevnit ji popruhy k předním opěrkám hlavy. V tomto uspořádání je pak celkový objem zavazadlového prostoru 1 861 l.
Poprvé také Dacia získává multimediální systém nazvaný MEDIA NAV s dotykovým displejem. Je uveden na trh za pouhých 10 800 Kč. Používá se snadno a intuitivně a zahrnuje rádio, připojení handsfree sady s technologií Bluetooth®, audiostreaming, vstup USB a Jack v čelním panelu a integrovanou navigaci.
Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení z ptačí perspektivy (birdview). Zákazníci si mohou mapy aktualizovat prostřednictvím portu USB a internetového rozhraní.
Lodgy je vybaven omezovačem rychlosti (podle verze), což je u Dacie premiéra, a také zadním parkovacím asistentem. Díky snímačům na zadním nárazníku je řidič zvukovým signálem informován o zbývající vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.
Pro větší tepelný komfort je vzduch rozváděn do všech řad sedadel. Tento systém umožňuje optimální rozložení teploty v kabině. Protože komfort souvisí s odhlučněním, zaměřili se inženýři skupiny Renault na snížení hluku motorové hnací jednotky a na zlepšení aerodynamiky. V motorovém prostoru byla oproti jiným modelům řady Dacia zvětšena plocha absorpčních materiálů o 30 %. Pro snížení hluku vzduchu byla zejména v oblasti dveří použita další technická řešení, jako je např. umístění vložek, pěnové hmoty a těsnění.
V okamžiku uvedení na trh bude v nabídce zážehový čtyřválec 1,6 a vznětový 1,5 dCi. V druhé polovině roku se pod kapotou objevují také zážehový motor 1.2 o výkonu 85 kW (115 k), poprvé použitý u Renaultu Mégane a Renaultu Scénic kolekce 2012. Je vybaven přímým vstřikováním a přeplňováním. Lehký motor spojuje výborné jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu i výkon srovnatelný s motorem 1.6. Točivý moment 190 Nm dostupný od 2000/min zajišťuje výbornou pružnost. V pětimístné verzi (kombinovaný cyklus) s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje spotřebu pouhých 5,9 l/100 km, resp.6,1 l/100 km v 7místné verzi).
Přední náprava typu pseudo-McPherson s trojúhelníkovými rameny byla převzata z modelů Dacia. Zadní náprava (s pružnou osou s programově deformovatelným profilem), pocházející z Renaultu Kangoo, využívá vyzkoušené řešení kombinující robustnost a komfort jízdy s aktivní bezpečností na nejvyšší úrovni. Vůz je vybaven systémem ABS Continental s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBV) a brzdovým asistentem (AFU). Brzdění je ještě účinnější díky předimenzování větraných kotoučů na předních kolech. Průměr kotoučů byl zvětšen z 259 mm na 280 mm. Navíc na přání je k dispozici elektronický stabilizační systém (ESC).
Lodgy je vybaven čelními, dvěma postranními airbagy chránícími hlavu a hrudník a bezpečnostními pásy s omezovači síly a pyrotechnickými předpínači na místě řidiče. Ve druhé řadě jsou tři upevňovací body ISOFIX, které se u Dacie objevují poprvé. Vůz se může pochlubit dobrou úrovní bezpečnosti pro ochranu chodců. Přední část vozidla a kapota byly speciálně navrženy a dimenzovány, aby minimalizovaly rizika zranění dolních končetin.
Typ | 1.6 | 1.5 dCi/90 | 1.5 dCi/107 |
Objem | 1598 | 1461 | 1461 |
Výkon | 60(82)/5000 | 66(90)/3750 | 79(107)/4000 |
Toč.moment | 134/2800 | 200/1750 | 240/1750 |
Rychlost | 160 | 169 | 175 |
Zrychlení | 14,5 | 12,4 | 11,6 |
Spotřeba | 9,4/5,7/7,1 | 4,9/3,8/4,2 | 5,3/4,0/4,5 |
Rozměry | 4491 x 1751 x 1682 mm | ||
Rozvor kol | 2810 mm |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
Typ | Počet míst | Výbava | Cena |
1.6 | 5 | Acces | 214 900 Kč |
1.6 | 5 | Ambiance | 229 900 Kč |
1.5/90 | 5 | Ambiance | 284 900 Kč |
1.6 | 7 | Ambiance | 244 900 Kč |
1.5/90 | 7 | Ambiance | 299 900 Kč |
1.5/107 | 5 | Exception | 354 900 Kč |
1.5/107 | 7 | Exception | 369 900 Kč |
JL, 8.6.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout