Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Dokker/Dokker Van pro rodiny a podnikatele

Verze Dokker je pětimístná osobní dodávka s kombinovaným využitím a nejlepším objemem zavazadlového prostoru a modularitou ve své kategorii. Dokker Van je dodávka s výbornými užitkovými vlastnostmi na trhu, které nadchnou řemeslníky i obchodníky.

Název „Dokker“ je odvozen od staženého anglického slova „dockworker“ označujícího pracovníky, kteří nakládají a vykládají lodě připlouvající do přístavu. Tím se zdůrazňuje velká nákladová kapacita obou vozidel.

[8*] S délkou 4,36 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,81 m vykazuje úctyhodné rozměry, které odhalují velký vnitřní prostor. Tento pocit ještě umocňují vertikální, hladké a jednoduché boky karoserie. Šířka bočních posuvných dveří a asymetrické zadní dveře vypovídají o snadném přístupu do kabiny.
Jednoduché zpracování vnějších částí vozidla, plné tvary a jednoduché linie vyjadřují kvalitu a robustnost.
Základ interiéru vozidla tvoří moderní a funkční palubní deska s četnými úložnými prostory. Dvoubarevné obložení palubní desky se podle povrchové úpravy vyskytuje také na dveřních panelech. Nový design přístrojové kapličky převzaté z Lodgy a zabudovaný multimediální systém Media Nav přinášejí na palubu moderní a technologické prostředí.


Dacia Dokker – osobní dodávka
Umožňuje přepravu 5 osob a přitom nabízí velký prostor pro jejich zavazadla s kapacitou 800 l a délkou 1,16 m. Standardně je vybavena jedním párem bočních posuvných prosklených dveří a na přání nebo sériově u vyšších segmentů lze přidat ještě druhé boční dveře. Šíře vstupu 703 mm usnadní přístup k zadním sedadlům.
Zadní lavice s dělením 2/3 – 1/3 umožňuje výběr z různých konfigurací. Každá část opěradla zadní lavice se samostatně sklápí na sedák pomocí páčky v horní části lavice. Zadní lavice se překlopí až k opěradlům předních sedadel, čímž tak vznikne plochá podlaha o délce 1,57 m a s objemem 3 m3.

Dacia Dokker Van
Díky rozměrům (délka 4,36 m, šířka 1,75 m a výška 1,81 m) nabízí objem nákladového prostoru 3,3 m3 a užitečnou délku nákladového prostoru 1,9 m. Maximální užitečné zatížení je 750 kg.
Vůz je standardně vybaven jedněmi širokými bočními posuvnými dveřmi. Zadní asymetrické křídlové dveře se otvírají v úhlu 90° a jsou blokovány zádržným systémem, který při nárazu větru zabraňuje jejich uzavření. Aretaci lze uvolnit páčkou uvnitř zadních dveří a dveře se tak mohou otevřít v úhlu 180°.
U užitkové verze je nabídka rozšířena mj. o dřevěný kryt podlahy, střešní galerie, mříže na prosklené zadní dveře, tažné zařízení atd.
Oba modely mají multimediální systém Media Nav, integrovaný do středového čelního panelu palubní desky a zahrnuje dotykový displej s úhlopříčkou 18 cm (7 "). Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení v ptačí perspektivě (birdview).
Podobně jako u Lodgy jsou k dispozici podpůrné prvky řízení vozidla. Omezovač rychlosti umožňuje řidiči zvolit si maximální rychlost, kterou nechce překročit.
V nabídce najdeme zadní parkovací senzor, který snímači na zadním nárazníku informuje zvukovým signálem řidiče o vzdálenosti, která zbývá mezi vozidlem a překážkou. Funkce se aktivuje a deaktivuje ručně tlačítkem.
V okamžiku uvedení na trh bude v nabídce zážehový čtyřválec 1.2 TCe 85 kW/115 k (jen pro osobní verzi), zážehový 1.6 60,5 kW/82 k a dieselový motor 1,5 dCi dostupný ve verzi 75 k a 90 k.
Přední náprava typu Pseudo McPherson s trojúhelníkovým ramenem je z rodiny Dacia. Zadní náprava z Renaultu Kangoo má pružnou osu s programově deformovatelným profilem spojeným se šroubovitými pružinami. Světlá výška 189 mm umožní jízdu na všech typech silnic.


Aktivní bezpečnost
Modely sdílejí s Lodgy stejný brzdný systém. Obsahuje systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku a asistentem nouzového brzdění. Volitelně je k dispozici elektronický systém řízení jízdní stability (ESC) a blok Continental poslední generace, Continental Mark 100. Tento systém s Traction control, protiprokluzovým systémem a modulem proti převrácení vozidla umožňuje udržet směr vozidla v případě náročné situace při řízení.
Vozidlo je standardně vybaveno airbagem pro řidiče a spolujezdce, i bočními chránícími hlavu a hrudník (u osobní verze). Jsou koncipovány tak, aby poskytovaly dobrou bezpečnosti pro ochranu chodců. Tloušťka a tuhost předního nárazníku byly navrženy s cílem chránit spodní končetiny. Kapota a blatníky jsou vyvinuty tak, aby co nejúčinněji pohlcovaly a tlumily náraz chodce a pod kapotou nejsou v úrovni bodů dopadu hlavy žádné tvrdé součásti.
Stejně jako Lodgy jsou i nová vozidla vyráběna ve zcela nové továrně v Tangeru v Maroku. Její aktuální výrobní kapacita 170 000 vozidel ročně se zvýší na konečných 400 000 vozidel.

Motor1.2 TCe1.61.5dCi 751.5 dCi 90
Objem1198159814611461
Výkon85(115)/450060(82)/500055(75)/375066(90)/4000
Toč.moment190/2000134/2800180/1750200/1750
Rychlost175159150162
Zrychlení10,714,315,913,9
Spotřeba7,2/5,4/6,19,9/6,2/7,55,2/4,1/4,55,2/4,1/4,5
Rozměry4363 x 1751 x 1814 mm
Rozvor2810 mm
Objem zav.prostoru800/3000 l



Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km



Příklady cen Dokker Van

Access1.6159 900 Kč bez DPH
Access1.5 dCi 75194 900 Kč bez DPH
Ambiance1.6184 900 Kč bez DPH
Ambiance1.5 dCi 90234 900 Kč bez DPH



Příklady cen Dokker

Access1.6199 900 Kč
Ambinace1.6219 900 Kč
Ambiance1.5 dCi 75264 900 Kč
Arctica1.6244 900 Kč
Arctica 1.2 TCe279 900 Kč
Arctica1.5 dCi 90304 900 Kč




JL, 6.6.2013



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar