Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS5 - první samostatný vůz značky DS

Avantgardní styl, dynamické chování, elegance a péče o detail, hi-tech technologie… nová DS 5 má veškeré atributy současných i budoucích vozů DS. DS 5 je prvním vozem samostatné značky DS a její vlajkovou lodí. Tedy už žádný Citroën DS5.

Přední maska je neopominutelným prvkem každého prémiového vozu. Ta nové DS 5 přináší vyšší statut a výraznější charakter. Tvoří ji vertikální maska chladiče, na které je hrdě umístěno logo DS, DS Wings jako připomínka původní DS – nové světlomety. Cílem bylo zaujmout na první pohled jedinečným propracovaným grafickým designem. Chromem orámovaná maska je prodloužena 2 světelnými lištami uvnitř světlometů.
S novou maskou chladiče, světlomety a bočními vstupy vzduchu ladí avantgardní styl vozu. Při pohledu zezadu posiluje tvar 5 široký rozchod kol a dva vývody výfuku zabudované do zadního nárazníku.

Kabina připomíná svět letectví. Strop je rozdělený do tří světelných šachet, které ve voze ve dne i v noci vytváří osobitou atmosféru. Místo řidiče bylo zkoncipováno tak, aby ho skutečně obklopovalo, hlavní ovladače jsou soustředěny na dvou středových konzolách, jedné nízké a jedné ve stropě.

Poprvé se objevuje barevný dotykový displeji, který nabízí snadný přístup ke všem funkcím vozu a zjednodušuje ergonomii kabiny (např. na středové konzole je o 12 tlačítek méně).


Pro zajištění většího komfortu a bezpečnosti jsou k dispozici nové balíčky:

paket Monitoring: virtuální servisní knížka (automatické sledování počtu ujetých kilometrů a upozornění na nutnost provedení servisní kontroly nebo údržby), rady pro ekologické řízení (přizpůsobené stylu daného řidiče) a zpráva o používání vozu (shrnutí předchozího používání vozu)

paket Mapping: lokalizace vozu, zobrazení projetých tras a informace o používání vozu v případě jeho zapůjčení

paket Tracking: nalezení polohy vozu v případě jeho odcizení.


V nabídce je systém sledování mrtvého úhlu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, které optimalizují osvětlení, asistent pro rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej.
Nezaostává ani komfort: sedadla s masážní funkcí s možností uložení nastavení do paměti, hands free nastupování a startování, a to včetně odemykání zadních dveří, vnější zpětná zrcátka s odmrazováním, dvouzónová automatická klimatizace, HiFi systém DENON….


Motor THP 165 S&S

Vůz DS 5 s motorem THP 165 S&S a s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6 poslední generace vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 5,9 l/100 km. Tento motor s maximálním vstřikovacím tlakem 200 bar a technologií Stop&Start (se zesíleným startérem) dosahuje výkonu 121 kW (165 k) při 6000/min. Maximální točivý moment 240 Nm od 1400/min zůstává neměnný do 4000/min, díky čemuž je řízení při nízkých a středních otáčkách velmi příjemné.


Pokud jde o dieselové motory, nová DS 5 je vybavena novou generací dieselových motorů s označením BlueHDi.

BlueHDi 120 S&S

Motor BlueHDi 120 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou se vyznačuje nízkou spotřebou 3,8 l/100 km a vysokým točivým momentem 300 Nm. Ve 2. pololetí roku se objeví automatická šestistupňová převodovka.

BlueHDi 150 S&S

Dalším motorem, pro který je nová DS 5 ve svém segmentu (mezi vozy s obdobným motorem) referencí z hlediska točivého momentu, spotřeby a emisí, je BlueHDi 150. Tento dvoulitrový motor HDi 150 dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km. Oproti předchozí generaci (HDi 160 Euro 5) se zvýšil točivý moment na 370 Nm při 2000/min.

BlueHDi 180 S&S

Motor BlueHDi 180 poskytuje díky svému výkonu (133 kW) a maximálnímu točivému momentu (400 Nm při 2000/min) vynikající potěšení z jízdy. Díky začlenění nového turbodmychadla s proměnlivou geometrií a zvýšení přeplňovacího a spalovacího tlaku se podařilo zvýšit výkon o 20 k oproti předchozí generaci (HDi 160). Tento nový motor je navíc vybaven vyrovnávacími hřídeli, které zajišťují úroveň akustického komfortu a vibrací.

Dieselový Hybrid 4×4

Nová DS 5, u které byla jako u prvního vozu použita hybridní dieselová technologie, bude i nadále nabízet tento pohon spojující výkony dieselového motoru HDi s účinností elektrického pohonu. Hybrid 4×4 nabízí energické pocity při řízení (200 k, pohon 4x4, jízda ve městě s elektromotorem, funkce boost při zrychlení), a nízká spotřeba (3,5 l/100 km, která se v městském provozu snižuje na méně než 3 l/100 km).

Řidič může pomocí kolečka umístěného na středové konzole zvolit mezi čtyřmi režimy: Auto, ZEV (nulové emise), pohon 4x4 (přední kola poháněná dieselovým motorem a zadní kola elektromotorem) a Sport (maximální využití elektromotoru doplňujícího dieselový motor).


ELEGANCE
Péče o detail se u vozů DS projevuje i použitím pravých materiálů, jako je hliník na klikách dveří, kov na hlavici řadicí páky nebo kůže. Tyto pravé materiály jsou použité exkluzivním a jedinečným způsobem, příkladem je výjimečné provedení kožených potahů ve verzi „Bracelet de montre“.
Nová DS je navíc jeden z mála vozů, které nabízejí tři typy kůže, především jde o kůži Nappa a kůži semi-anilin, která patří k nejkrásnějším na světě a v automobilech se používá jen zřídkakdy. Pětina prodaných vozů DS 5 má čalounění z kůže semi-anilín ve verzi „Bracelet de montre“.
Nová DS 5 znamená i nové prvky interiéru! Objevují se zde nové možnost personalizace interiéru, jako jsou modročerná sedadla v kůži Nappa ve verzi „Bracelet de montre“ či nový kovový ozdobný prvek s monogramem DS na dveřích a středové konzole.
Na silnicích se ve voze DS 5 snoubí dynamika a pohoda. Vývojem prošel od svého uvedení na trh nápravový systém, který tak zajišťuje lepší komfort. Tlumiče byly opatřeny technologií PLV (Preloaded linear valve) umožňující lepší plynulost a lineárnost přenosu sil v tlumiči. Současně došlo k navýšení dosahu jejich pohybu. Nová DS 5 tak dokáže lépe utlumit nedokonalosti vozovky a snižovat otřesy.

Model, který se poprvé představí na ženevském autosalonu 2015, se do prodeje dostane v Evropě v červnu 2015.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar