Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 - modernizovaná řada na českém trhu

Citroën C4 byl na trh uveden v roce 2010 a doposud se v Mulhouse vyrobilo více než 450 000 kusů. Citroën C4 druhé generace prošel modernizací, především pokud jde o motory poslední generace.

Proporce vozu jsou vyvážené a karoserie je umístěna co nejblíže kolům. Přední maska je rozpoznatelná díky chromovaným stylizovaným šípům propojujícím světlomety a žebrovité kapotě. Nová zadní světla s 3D efektem zdůrazňují použité technologie.

Interiér nabízí nový vzhled palubní desky, která je díky zabudování dotykového displeje 7’’ moderní a odlehčená. Sedadla používají dva nové druhy čalounění jednoduchého elegantního odstínu. Interiér nabízí materiály na nejlepší úrovni segmentu, jako je povrch „slush“ (technologie zpracování materiálu pružného na dotek), použitý na palubní desce, žerzejový materiál na stropě a chromované prvky např. na ovladačích na volantu.
Vůz je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, novou zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektrickým čerpadlem.
Bezpečné chování na silnici posilují i technologie různých podpůrných prvků řízení jako je elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění a systém ITC spojený s ESP.
Zásadním kritériem v segmentu kompaktních sedanů je poměr kompaktnost / prostornost. Rozměry vozu se nezměnily: délka 433 cm, šířka 179 cm a výška 149 cm. Zavazadlový prostor má objem 408 litrů, po sklopení zadních sedadel 1180 litrů.
Řada C4 využívá nový dotykový displej 7’’ umožňující mj. pohled z ptačí perspektivy, zobrazení omezení rychlosti, zohlednění dopravních informací a možnost zvolit si nejúspornější trasu;


Nová řada Citroën C4 využívá inteligentní technologie pro větší pohodu a klid na palubě:

- systém hands free přístupu a startování

- Intelligent Traction Control,usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí.

- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist)

- mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček.

- varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu

- systém sledování mrtvého úhlu

Benzínové motory PureTech

Nová řada zážehových tříválců PureTech používá inovativní, účinné a úsporné technologie (snížení spotřeby až o 25 %). V březnu 2014 se objevil přeplňovaný motor PureTech 130 S&S s manuální převodovkou a nyní přichází PureTech 110 s manuální převodovkou a PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Přeplňovaný motor, vystavěný na základě tříválcové struktury atmosférických verzí řady PureTech, je opatřen turbodmychadlem nové generace s vysokým výkonem (240000/min) a centrálním vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar). Aby vydržel silné namáhání, byly některé jeho díly oproti atmosférické verzi posíleny posílen.:
.
Motor PureTech 110 s manuální převodovkou vyvíjí výkon 81 kW při 5500/min a točivý moment 205 Nm při 1750/min. Vůz s tímto motorem dosahuje spotřeby 4,7 l/100 km.

Motor PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou EAT6 dosahuje výkonu 96 kW při 5500/min, točivý moment je 230 Nm při 1750 /min a spotřeby 4,8 l/100 km. Automatická šestistupňová převodovka EAT6 nejnovější generace se od předchozích odlišuje rychlejším řazením rychlostí (o 40 %) díky nové strategii synchronizovaného řízení motoru a převodovky (technologie Quick Shift) a díky využití nového výkonnějšího počítače;

Nová řada C4 nabízí motory BlueHDi 100 manuální převodovkou, BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou a BlueHDi 120 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou. Tyto motory vycházejí z verze 1,6 l HDi Euro 5, u níž byly dvě velké úpravy: zlepšení interní účinnosti motoru a snížení mechanických ztrát (specifická spalovací komora, nová segmentace, nový povrch typu Diamond Like Carbon, použití oleje s velmi nízkou viskozitou).

S objemem 1560 cm3 dosahují výkonu 73 kW při 3750/min (Blue HDi 100) a 88 kW při 3500/min (BlueHDi 120). Při 1750/min je dosaženo točivého momentu 254 Nm u motoru BlueHDi 100 s manuální převodovkou a 300 Nm u motoru BlueHDi 120 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor se při nulové rychlosti po zařazení neutrálu a uvolnění spojkového pedálu přepne do pohotovostního režimu. Po sešlápnutí spojkového pedálu se opětovně spustí. Zapnutí motoru proběhne za řádově 500 ms, což je méně, než je čas nutný k zařazení rychlosti. Fungování systému je z hlediska řidiče zcela transparentní, ať už při vypínání či opětovném nastartování.

Motor BlueHDi 100 s manuální převodovkou dosahuje ve smíšeném režimu 3,3 l/100 km, BlueHDi 120 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou 3,6 l/100 km při použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem.

V ČR je základní výbavou Live ve spojení pouze s 1.2 PureTech/110 za 339 900 Kč, ale dovozce ani nepočítá, že by byl o něj zájem. Zákazníci se budou hlavně rozhodovat mezi Feel, Feel Edition a Live Edition, která obsahuje mj.šest airbagů, ABS+EBD + EBA, ESP + ASR + Hill Assist, kontrolu trakce ITC, tempomat + omezovač rychlosti, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci, radio s CD/MP3 atd.


Příklady cen

TypVýbavaBonusAkční cena
1.2 PureTech/110Live10 000339 900 Kč
1.2 PureTech/110Live Edition10 000354 900 Kč
1.6 BlueHDi/100Live Edition10 000389 900 Kč
1.2 PureTech/110Feel15 000374 900 Kč
1.6 BlueHDi/100Feel15 000394 900 Kč
1.2 PureTech/110Feel Edition15 000 Kč394 900 Kč
1.6 Blue HDi/100Feel Edition15 000414 900 Kč





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar