Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Picasso nejen s novým designem

Citroën vstupuje v rámci produktové dynamiky do nové etapy a představuje oficiální fotografie nového modelu C4 Picasso, který se objeví na francouzském trhu už letos v červnu 2013 a v České republice na podzim.

U nového vozu upoutá především design, který se vydal díky nové platformě EMP2 novými cestami stylového vyjádření. Došlo ke zkrácení převisu (-70 mm vpředu), ke snížení bloku motoru a podlahy (-40 až -50 mm u motoru a -20 mm u podlahy) a rozšíření rozchodu (+82 mm vpředu, +31 mm vzadu).

Čelní strana prošla faceliftem, s přiznaným blokem motoru a novými stylizovanými šípy. Útlá denní světla s LED diodami prodlužují masku chladiče a těsně pod nimi jsou uložené světlomety. Originální světelný podpis doplňují mlhovky.
Zadní světla s LED diodami, která se inspirovala u konceptů Tubik, Survolt a Revolte, dodávají vozu futuristický 3D efekt. Zadní část získala dynamiku i díky tvaru víka zavazadlového prostoru, který prozrazuje prostornost a robustnost.
Linie interiéru jsou čisté, panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha dodávají velké množství přirozeného světla. C4 Picasso nabízí stejně jako jeho předchozí generace příkladnou prosklenou plochu (5,30 m2).
Cestování se stává příležitostí pro odpočinek a uvolnění díky exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vpředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje.
Po sklopení opěradla sedadla spolujezdce v 1. řadě se zvětší délka nákladového prostoru (více než 2,5 m) nebo se zlepší výhled cestujícím vzadu. Všechna 3 sedadla ve 2. řadě mají stejnou šířku, lze je sklopit do roviny, naklonit a podélně nastavit.
Palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části: sedmipalcový dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový displej HD.
Sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby atd.

Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání. Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru nebo kamera pro snadné couvání, nabízí další inovace pro snadné a pohodové řízeni:

-systém VISION 360°, v tomto segmentu zcela exkluzivní výbava: díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled.

-systém PARK ASSIST: tento parkovací asistent řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně.


Technologie pro vyšší bezpečnost
Nové C4 Picasso v sobě koncentruje technologie zlepšující předjímání rizik a poskytující pomoc pro stále bezpečnější a klidnější řízení:


-aktivní systém regulace rychlosti, používající radar v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vpředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/h. Jakmile se cesta uvolní, auto se vrátí automaticky k předem zvolené rychlosti.


-aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás automaticky v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu.


-díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Díky tomu může vůz nabídnout novou generaci systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou.


-ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/h. Kontroluje oblast vymezenou vpředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.


-služba CITROËN eTouch, která mj. zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně.


Nový model je také o 140 kg lehčí, než předchozí generaci, a to díky nové platformě EMP2, která ušetřila 70 kg. Používá se hliník a ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel), podlaha v zadní části je z kompozitního materiálu. Na karoserii se ušetřilo dalších 70 kg, byly použity nové materiály, jako např.hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu.
Díky snížené hmotnosti, důkladnému aerodynamickému zpracování (SCx 0,71) a optimalizované řadě motorů došlo k snížení emisí a spotřeby: průměrně o 30 gramů a více než 1 l/100 km oproti předchozí generaci.
Motor 1.6 e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6, vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord!
Technologie Stop & Start se používá u všech dieselových motorů (mimo 1.6 HDi 90 s manuální převodovkou).

Nový C4 Picasso bude první Citroën s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6 – 2.0 BlueHDi 150k s modulem SCR, což je nejúčinnější technologie pro odstranění oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a pro snižování emisí CO2 za všech situací.
Šestistupňovou manuální převodovku, která je k dispozici u všech vznětových motorů (kromě 1.6 HDi 90), doplňuje nová šestistupňová pilotovaná (1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115). Tato převodovka nabízí funkci postupného zabírání a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkování pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. Nabídku doplní v prvním pololetí 2014 automatická šestistupňová převodovka.
Vůz je vybaven také inteligentní kontrolou pohonu, elektronickým systémem, který zlepšuje pohyblivost na povrchu s nízkou přilnavostí. Výsledkem je lepší komfort a jízdní stabilita za všech okolností, i v těch nejextrémnějších podmínkách!





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar