Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Grand Picasso s unikátním stylem

Citroën vstupuje do nové etapy své produktové ofenzívy a představuje první fotografie nového vozu Grand C4 Picasso. Jde o vůz unikátního stylu, který se naprosto liší od pětimístné verze a představuje novou rovnováhu mezi prostornou kabinou a plynulostí linií.

Nový GRAND C4 Picasso nabízí specifický design, jeho proporce jsou jiné než v segmentu. Modulární platforma EMP2 umožnila zvýšit rozvor (284 cm, tzn. o 11 cm víc než původní verze) ve prospěch prostornosti paluby a zavazadlového prostoru (o 69 l), ale také designu. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm, snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm v případě motoru; -20 mm v případě podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm vpředu, +31 mm vzadu).
Boční strana dodává jasný vzhled díky střešním obloukům, které sahají až ke spodní části čelního skla. Jejich střední hliníková část zajišťuje nosnou funkci. Z bočního pohledu upoutá prostornost vozu a velké prosklené plochy, které zdůrazňují velkorysý a pohodlný interiér.
Čelní strana dává vyniknout nové identitě stylu Citroënu, pro kterou je charakteristický blok motoru s výraznými horizontálními liniemi a logem, které sahá až k denním světlům s LED diodami.Zadní světla s LED diodami vozu vytvářejí výrazný hluboký 3D efekt, který splňuje futuristické a technologické požadavky doby.
Sériové montované panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha dodávají velké množství přirozeného světla. Celková prosklená plocha je více než 5,70 m2. V noci přispívá k pocitu pohody i bílé LED osvětlení vytvářející tlumenou atmosféru (strop, podsvícení odkládacích přihrádek, tabletů v opěradlech předních sedadel a klik dveří).
Asymetrická palubní deska v sobě spojuje různé odstíny a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu.
Druhou řadu tvoří tři samostatná křesla s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla; otvory ventilace určené pro cestující ve 3. řadě, což je v této kategorii zcela exkluzivní nabídka.
Řidič i posádka cestují jako v první třídě díky exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vpředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje.
Palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části. Sériově montovaný 7“ dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby atd.
Panoramatický displej 12“ HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání.
Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí mj. Systém Vision 360°. Díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled.
Systém Park Assist zase řidiči pomůže při hledání místa a po jeho nalezení provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně.

Technologie pro vyšší bezpečnost

Nové C4 Picasso v sobě koncentruje technologie zlepšující předjímání rizik a poskytující pomoc pro stále bezpečnější a klidnější řízení:

Aktivní systém regulace rychlosti
Používá radar umístěný v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vpředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/h. Jakmile se cesta uvolní, auto se vrátí automaticky k předem zvolené rychlosti.

Varování před rizikem kolize
Využívá radar zabudovaný do přední části a varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od rychlosti 30 km/h. Systém využívá 3 úrovně varování podle stupně rizika.

Intelligent Traction Control
Elektronický systém zlepšující schopnost pohybu na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Pro komfort a jízdní stabilitu ve všech situacích, a to i v těch nejextrémnějších!

Aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás automaticky v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu na překročení dělicí čáry;

Díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Tato technologie umožňuje využívat dálková světla pětkrát častěji než při manuálním spouštění. Díky ní je vůz rovněž vybaven novou generací systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou);

Ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/h.

služba CITROËN eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně.

Účinná stavba vozu pro větší modularitu a prostornost

Vůz si zachoval stejnou délku jako předchozí generace a přitom umožňuje převážet až 7 osob díky třetí řadě sklopitelných sedadel. Zavazadlový prostor má o 69 litrů větší objem (645 litrů VDA) a více než 700 l po přesunutí 2. řady směrem dopředu. Tyto optimalizované rozměry (délka: 459 cm / šířka: 183 cm / výška: 163 cm) společně s elektrickým posilovačem řízení a poloměrem otáčení 11 m dělají z nového GRAND C4 Picasso mrštný vůz, který se dokáže přizpůsobit každé situaci.


Lídr segmentu z hlediska emisí CO2 a spotřeby

Vůz je odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky nové platformě EMP2, která ušetřila 60 kg. Platforma používá u některých dílů hliník a ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel), podlaha v zadní části je z kompozitního materiálu) Díky snížené hmotnosti, důkladnému aerodynamickému zpracování (SCx 0,70, což je v tomto segmentu rekord) a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby: průměrně jde o 30 gramů a více než 1 l/100 km oproti předchozí generaci.


Technologie Stop & Start se používá u všech dieselových motorů. Základní motor 1.6 e-HDi 115 vykazuje s převodovkou ETG6 spotřebu ve smíšeném režimu 4 l /100 km; Jde o první Citroën s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6: 2.0 BlueHDi 150 vykazuje rekordní emise pro tuto úroveň výkonu: 150 k a pouze 110 g CO2/km Zahrnuje modul SCR (selective catalytic reduction), což je jediná technologie schopná výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně za všech situací snižovat i emise CO2
Motor BlueHDi 150 je nabízen i s automatickou šestistupňovou převodovkou poslední generace, u které došlo k některým vylepšením:spotřeby, zejména díky snížení vnitřního tření,rychlosti řazení rychlosti,vibrací díky lepšímu pohlcení nepravidelného chodu motoru.
Šestistupňová manuální převodovka, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka vykazující vylepšené vlastnosti: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), pro motory 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Řidiči nabízí možnost přecházet podle chuti a okolností z manuálního do automatického režimu a zpět.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar