Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Grand Picasso pro sedm a s 2.0 BlueHDi

Zhruba měsíc po prezentaci Citroënu C4 Picasso přichází na trh jeho větší bratr Grand C4 Picasso, v němž může pohodlně cestovat až sedm osob. Pod jeho kapotou se objevuje také nový vznětový čtyřválec 2.0 BlueHDi o výkonu 150 k, splňující normu Euro6.

Nová platforma EMP2 umožnila získat specifický dlouhý rozvor 284 cm (největší v této kategorii), díky němuž vůz při zachování délky předchozí generace (459 cm) nabízí jednak modularitu se třetí řadou sklopitelných sedadel pro přepravu 7 osob. Dále prostornost s největším místem ve 2. a 3. řadě v tomto segmentu a také pohodlný přístup do vozu, zejména na sedadla ve 3. řadě, díky vylepšeným dveřím. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 69 litrů na 645 až 700 l.
Díky výraznému designu se odlišuje od pětimístné verze (specifická čelní strana technologického vzhledu, střešní oblouky, díky nimž je vůz z boku dobře rozeznatelný, zadní světla s LED diodami a 3D efektem). Modulární platforma EMP2 umožnila výrazně zvýšit rozvor (284 cm, tzn. o 11 cm víc než původní verze) ve prospěch prostornosti paluby a zavazadlového prostoru, ale také designu. Přední převis bylo možné zkrátit o 11,6 cm, snížil se motorový blok a podlaha (až – 50 mm v případě motoru; -20 mm v případě podlahy) a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu).

Z bočního pohledu upoutá prostornost vozu a velké prosklené plochy, které zdůrazňují velkorysý a pohodlný interiér. Střední část hliníkových oblouků spojuje styl a praktičnost a současně zajišťuje funkci nosiče. Tvar blatníků podtrhuje velmi automobilový charakter jeho stylových linií.
Zadní světla s LED diodami vozu vytvářejí výrazný hluboký 3D efekt, který splňuje futuristické a technologické požadavky doby. K dynamice zadní strany přispívá i obepínající víko zavazadlového prostoru prozrazující robustnost a mohutnost zavazadlového prostoru.
Linie interiéru jsou čisté. Tento dojem posiluje i sériové montované panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha.
Z interiéru čiší elegance a komfort, k nimž přispívá i čalounění sedadel: v nabídce je exkluzivní kůže Nappa ve dvou odstínech /šedá a světlá/ a černá kůže Grainé.
V novém Grand C4 Picasso se cestuje jako v první třídě díky paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vpředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje. Cestující ve druhé řadě mohou využívat multimediální paket „plug & play“, díky němuž s na 2 displejích zabudovaných do opěrek hlav předních sedadel pouští oblíbené filmy.

Nový CITROËN GRAND C4 Picasso nabízí 100% digitální rozhraní pro řidiče, které je intuitivní a vzhledově krásné. Elegantní palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části: 7“ dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový HD displej.


Pohodové a snadné řízení

Kromě užitečných funkcí, jako je hands free přístup a startování, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, zásuvka 220 V, podsvícené tablety nebo kamera pro snadné couvání, nabízí vůz např. systém Vision 360°. Díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy.
Systém Park Assist pomáhá při hledání místa a poté provede automatické zaparkování jak do řady, tak podélně.


Technologie pro vyšší bezpečnost

Aktivní systém regulace rychlosti, používající radar umístěný v předním nárazníku, odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vpředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru, v mezích plus/mínus 25 km/h.

Varování před rizikem kolize využívající radar zabudovaný do přední části vozu varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od rychlosti 30 km/h. Systém využívá 3 úrovně varování podle stupně rizika (vizuální a zvuková výstraha, přitažení bezpečnostního pásu);

Intelligent Traction Control, elektronický systém zlepšující schopnost pohybu na povrchu se zhoršenou přilnavostí. Pro komfort a jízdní stabilitu ve všech situacích, a to i v těch nejextrémnějších!

Díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla. Tato technologie umožňuje využívat dálková světla pětkrát častěji než při manuálním spouštění. Díky ní je vůz rovněž vybaven novou, prediktivnější generací systému varujícího před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojeného s kamerou);

ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/h. Kontroluje oblast vymezenou vpředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.

Aby nový GRAND C4 Picasso dostál výzvě ke snížení emisí CO2, byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky:
nové platformě EMP2, která ušetřila 60 kg. Používá u některých dílů hliník a ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel), podlaha v zadní části je z kompozitu;

Tvar karoserie ušetřil dalších 40 kg. Došlo k optimalizaci vnějších rozměrů a byly použity nové materiály, jako je hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu.

Nový Grand C4 Picasso bude první model značky s motorem BlueHDi, splňující normu Euro 6: Vykazuje rekordní emise pro tuto úroveň výkonu: 150 k a pouze 110 g CO2/km. Zahrnuje modul SCR (selective catalytic reduction), což je jediná technologie schopná výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) a současně za všech situací snižovat i emise CO2. Systém SCR začíná působit ihned, jakmile stoupne teplota motoru a zůstává funkční během jízdy v městském provozu, neboť je zabudovaný před filtrem pevných částic, v místě zvýšené teploty výfukových plynů. Výkonnost motorů se tak zvýší, a to zejména díky zvýšení kompresního poměru. Současně dojde ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 2 – 4 %.

Šestistupňová manuální převodovka, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka u motorů 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Řidiči nabízí možnost přecházet z manuálního do automatického režimu a zpět. Tato převodovka nabízí funkci postupného zabírání a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. Dále nabízí zřetelnější modulaci řazení rychlostí podle pokynů řidiče pro více dynamiky a komfortu. Je konečně také účinnější díky optimalizovanému řazení rychlostí.



Pohonné jednotky

Zážehové motory

1.6 VTi/120 k
1.6 THP/155 k


Vznětové motory

1.6 e-HDI/115 k
2.0 BleuHDi/150 k


Příklady cen
1.6 VTiAttraction414 900 Kč
1.6 e-HDiAttraction479 900 Kč
1.6 VTiTendance439 900 Kč
2.0 Blue HDiTendance549 900 Kč
1.6 VTiIntensive474 900 Kč
1.6 eHDiIntensive539 900 Kč
1.6 THPExclusive584 900 Kč
2.0 Blue HDi659 900 Kč







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar