Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Grand Picasso 1.6 e-HDI - Picasso by měl radost

Už první generace modelu Picasso v roce 1999, tehdy ale ještě jako Xsara Picasso zapůsobila na hodně zákazníků především díky elegantnímu a šarmantnímu designu, přesně tak, jak ho Francouzi dovedou ztvárnit, a zůstali mu věrni.

První Citroën C4 Picasso přišel na trh v roce 2006 a po modernizaci před třemi lety se nyní mohou zákazníci těšit na novou generaci, a to hned ve dvou variantách – krátké a dlouhé Grand pro sedm osob.
Protože jeho design stále patří mezi nejpůsobivější v segmentu MPV, tak nebylo třeba dělat na pohled velké změny. Největší úpravy se týkají předního nárazníku, masky a světel. Z boku nám padne do oka rovná linie oken a střešní oblouky, které začínají na předním sloupku, pokračují přes střechu, kde zároveň plní funkci nosičů, a končí pod spodními okny.

Pro Picasso i Grand Picasso jsou v nabídce zážehové čtyřválce 1.6 VTi/88 kW a 1.6 THP/115 kW a vznětové přeplňované čtyřválce 1.6 e-HDi/85 kW a 2.0 Blue HDi/110 kW. Zkratka e-HDi značí tzv. hybridní technologii, která se však dodává pouze k verzi 1.6. Jde o nejpokročilejší systém start stop, kdy se motor může vypnout při 20 km/h.
Právě ten poháněl přední kola testovaného modelu. Dosahuje výkonu 85 kW při 3600 otáčkách za minutu. Točivý moment 270 Nm vrcholí v 1750/min, ale jeho síla se projeví už zhruba v 1500/min. Slabší turbodiesel sice dvakrát nepotěší dynamikou, ale rozhodně spotřebou, i když na výrobcem avizované čtyři litry v průměru jsme se nedostali, ale průměr kolem pěti litrů, kterého jsme dosáhli při obsazení čtyř osob, také není k zahození. Na silnicích a s lehkou nohou se můžete dostat zhruba na 4,5 litrů na sto kilometrů. Pochopitelně záleží na obsazení vozu.

Jak jsme již prozradili v úvodu, v modelu Grand Picasso může cestovat až sedm osob, nebo spíše pět dospělých plus dvě děti. Dvě sedadla v třetí řadě, zapuštěná do podlahy, jsou vhodná jen pro děti. Pak ale zapomeňte na zavazadla, neboť se vám za ně takřka nic nevejde. V pětimístné konfiguraci má ale zavazadlový prostor objem 645 až 725 litrů podle nastavení sedadel druhé řady, která jsou mimochodem rovněž sklopná do podlahy.
Díky nové modulové platformě, stejnou má i Peugeot 308, došlo k prodloužení rozvoru o 55 mm na 2,84 m, což je největší hodnota ze všech kompaktních MPV. Délka narostla oproti klasickému C4 Picasso o 17 cm.

Jízda s C4 Picasso je komfortní, odpružení měkčí a nastavení podvozku stabilní. Je nutno mít na paměti, že nejde o vůz se sportovní charakteristikou, ale pro opravdu pohodlné cestování, a to i na delší trasy.
Jestliže jsme v předchozí generaci kritizovali nespočet tlačítek pro nejrůznější funkce, tak to je už minulostí. Všechny funkce, včetně radia nebo klimatizace se obsluhují dotykovým 7“ displejem, umístěným uprostřed palubní desky.Horní displej pak zobrazuje všechny provozní informace včetně digitálního ukazatele rychlosti a obrazu ze čtyř parkovacích kamer.

Robotizovaná převodovka se ovládá páčkou za volantem, řadit můžete případně pádly. Vzhledem k tomu, že zmizel i středový tunel, tak je přední část interiéru hodně prostorná. Ani v předchozí generaci už nebyla klasická parkovací brzda, ale jen elektrická.
Díky velkému rozsahu nastavitelného sedadla si řidič rychle najde optimální polohu za volantem, zatímco spolujezdec může využít elektricky nastavitelnou opěrku nohou. A nechybějí ani masážní funkce.

Citroën C4 Grand Picasso se dodává ve čtyřech výbavách, přičemž základní Attraction je pouze pro oba nejslabší motory v ceně od 449 900 Kč, resp. od 514 900 Kč. Už první výbava se může pochlubit mj. čelními bočními i hlavovými airbagy, systémy ESP, ASR, ABS, EBD, samočinnou aktivací výstražných světel, asistentem pro rozjezd v kopci, palubním počítačem, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizací se samostatným ovládáním po stranách první a druhé řady, mlhovkami atd. Seznam prvků výbavy je hodně dlouhý, navíc jsou k dispozici i zajímavé příplatkové pakety, které najdete na www.citroën.cz

Nejvyšší
výbava Exclusive v ceně od 680 00 Kč hýčká majitele mj. hlídáním mrtvého úhlu, systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatickým podélným parkováním a parkováním do řady vozidel, aktivním tempomatem s omezovačem rychlosti atd.
Modely Picasso si získaly přízeň především atraktivním designem, tak zajímavým a praktickým interiérem, komfortem a slušnými jízdními vlastnostmi. Nová generace včetně verze Grand posouvá laťku zase o něco dál, především pak díky novými bezpečnostními prvky a variabilitou. Prostě ideální automobil na cesty pro rodiny s více dětmi.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3600/min
Točivý moment: 270 Nm při 1750/min
Rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,4/3,7/4,0 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1826 x 1634 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Zav.prostor: 170/645-725/1843 l
Cena: 625 900 Kč (1.6 e-HDi ETG6 Intensive)


J.Lasík,25.7.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar