Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Cactus se již prodává v ČR

CITROËN reaguje na současné požadavky a nabízí skutečnou alternativu ke kompaktním sedanům: CITROËN C4 CACTUS, který se odlišuje jedinečným designem, ve kterém se snoubí uživatelské vlastnosti a krása.

Citroën C4 Cactus je vybaven nejnovějšími generacemi motorů, mezi benzínovými jde především o řadu PureTech, mezi dieselovými o řadu BlueHDi. Benzínové motory dosahují výkonů od 75 do 110 k, dieselové motory od 92 do 100 k.
Blue HDi100

Motor má objem 1 560 cm3, jeho vačková hřídel v hlavě válců ovládá ventily, které jsou v každém válci dva. Díky systému common rail může tlak dosáhnout až 1 600 bar. Maximální výkon je 73 kW (100 k) při 3 750/min a točivý moment, který se oproti předchozí generaci zvýšil, dosahuje 254 Nm při 1 750/min.
Technologie Stop&Start se zesíleným startérem přináší řadu výhod: akustický komfort po zastavení a snížení spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů. Motor se při nulové rychlosti po zařazení neutrálu a uvolnění spojkového pedálu přepne do pohotovostního režimu. Po sešlápnutí spojkového pedálu se opětovně spustí. Zapnutí motoru proběhne za řádově 500 ms, což je méně, než čas nutný k zařazení rychlosti.
Citroën C4 Cactus s motorem BlueHDi100 s manuální převodovkou tak vykazuje ve smíšeném režimu u nejúčinnější verze při použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem spotřebu 3,1 l/100 km.


Motor e-HDi 92

Tento motor, kterým je vybavena většina modelů značky, prošel řadou úprav, jejichž cílem je omezit jeho ekologickou stopu a zlepšit jeho funkce. Motor e-THP 92 o objemu 1560 cm3 dosahuje výkonu 68 kW (92 k) při 4 000/min a točivého momentu 230 Nm při 1 750/min.
Tato varianta motoru HDi je opatřena palivovým potrubím s tlakem vstřikování 1 600 bar a vstřikovači se 7 otvory, turbodmychadlem s pevnou geometrií a výměníkem vzduch/vzduch. Motor prošel úpravami, jejichž cílem bylo snížit mechanické tření (mobilní spřáhlo, zejména rozvod).

Systém Stop&Start s alternátorem/startérem nabízí stejné výhody jako systém Stop&Start se zesíleným startérem: tichý chod po zastavení a snížení spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů. Alternátor/startér umožňuje rychlé znovunastartování motoru (rychlost spuštění motoru je přibližně 300 ms), motor se může znovu spustit i před svým úplným zastavením, jakmile vozidlo jede rychlostí menší než 8 km/h, s nezařazenou rychlostí nebo sešlápnutým pedálem brzdy.
Motor e-HDI 92 ETG6 při použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 3,5 l/100 km a emise 92 g CO2/km.



Benzínové motory: moderní, účinné a úsporné
Citroën C4 Cactus je vybaven benzínovými motory řady PureTech, a to jak atmosférickými, tak přeplňovanými.

1.2 PureTech 75 a PureTech 82:

Motory 1.2 PureTech 82 a 1.2 PureTech 75 o objemu 1 199 cm3 dosahují výkonu 60 kW (82 k), resp. a 55 kW (75 k) při 5 750/min. Jejich největší točivý moment je stejný a dosahuje 118 Nm při 2750/min. Společně s manuální pětistupňovou převodovkou činí při použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem jejich spotřeba ve smíšeném režimu 4,6 l/100 km.
Motor PureTech 110 S&S MAN

Citroën C4 Cactus je nabízen i s přeplňovanou verzí řady tříválcových motorů, motorem PureTech 110 S&S MAN s výkonem 81 kW (110 k) při 5 500/min a točivým momentem 205 Nm při 1 500/min. Tento motor zajišťuje ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou a technologií Stop&Start se zesíleným startérem spotřebu ve smíšeném režimu 4,6 l/100 km.

V nabídce jsou dvě manuální pětistupňové převodovky a také pilotované převodovky, které jsou lehčí a účinnější než automatické. Převodovky ETG a ETG6 poslední generace prošly oproti předchozí generaci pilotovaných převodovek výrazným vývojem:
Pro snížení uživatelských nákladů, zejména jeho spotřeby, bylo důležité snížit hmotnost vozu a odstranit vše nadbytečné. Okamžitým viditelným výsledkem odlehčení je výrazné snížení spotřeby. Hmotnost vozu C4 Cactus byla nakonec oproti vozu Citroën C4 snížena o 200 kg: 175 kg díky volbě Platformy 1 a její optimalizace a 25 kg díky použitým technickým řešením, které souvisejí s filozofií tohoto nového auta.


Citroën se pro snížení hmotnosti rozhodl využít výrazné prvky přispívající ke snaze snížit spotřebu paliva. Díky těmto prvkům se hmotnost podařilo snížit o dalších 25 kg:

•moderní panoramatická střecha, která díky výborné tepelné izolaci nepotřebuje dodatečnou clonu, čímž se ušetřilo 6 kg

•výklopná zadní okna, která díky jednoduššímu mechanismu a architektuře přinesou úsporu 11 kg (pro obě okna dohromady). Díky použitému mechanismu se také uvolnil odkládací prostor v panelech dveří a plocha zadního okna stylově navazuje na trojúhelníkové postranné okénko.

•sériově použití sklopitelná nedělená lavice z jednoho kusu přinesla díky zjednodušené kostře úsporu 6 kg (dělená lavice za příplatek v průběhu roku 2015).

•systém Magic Wash snížil na polovinu velikost nádržky na ostřikovací kapalinu, čímž se uspořilo 1,5 kg.



Vůz je vybaven mj. Systémem Park Assist, zpětnou parkovací kamerou, asistentem pro rozjezd do svahu (Hill Assist), funkcí přisvícení do zatáček nebo programovatelným tempomatem/omezovačem rychlosti


Prvky Airbump

Designový prvek Airbump® je umístěn na bocích vozu, posiluje styl a nabízí ochranu karoserie. Tvoří jej pevná plastová stěna a pružná stěna. Vzduch mezi oběma stěnami pohlcuje a mírní nárazy. Umožňuje chránit karoserii před drobnými nárazy způsobenými při nízké rychlosti do 4 km/h (nákupní vozíky, dveře okolních vozů,…).

Pružná stěna prvku Airbump® je z termoplasickému polyuretanu (TPU). Jde o pružný materiál výjimečných vlastností z hlediska odolnosti v čase, který je nabízen ve 4 různých odstínech. Díky přidání 1 % skleněného vlákna do TPU drží Airbump® perfektně tvar.

Spojení obou stěn je proveden exkluzivním mechanickým postupem. Prvky Airbump® se umístí na dveře plastovými klipsi, které jsou zajištěné speciálními šrouby proti odcizení, k nimž je přístup pouze zevnitř vozu, ale bez nutnosti demontovat obložení stěn, aby byla snadná jejich případná výměna.

Volba materiálů a koncepce pružné části prvků Airbump® vycházely z několika požadavků: odolnost vůči ultrafialovému záření, odolnost vůči drobným oděrkám, schopnost materiálu se deformovat a pak se vrátit ke svému původnímu tvaru a možnost snadného čištění. Airbump nevyžadují zvláštní údržbu a přímo se podílejí na snížení nákladů na údržbu a opravy vozu.

Citroën C4 Cactus ve světové premiéře nabízí panoramatickou prosklenou střechu s vynikající tepelnou ochranou. Tato panoramatická střecha tak umožňuje získat tepelný a akustický pocit jako při použití protislunečné clony a současně zachovat výbornou aerodynamiku, snížit a lépe rozložit hmotnost (snížení výšky vozu při zachování prostornosti kabiny a snížení těžiště ve prospěch jízdních vlastností), ale také zachovat velikost zaskleného otvoru.


Airbag ve stropě

Čelní airbag spolucestujícího byl přesunut do stropu pro více prostoru vpředu a větší objem odkládací přihrádky. Díky této inovaci se může přihrádka před sedadlem spolujezdce otevírat směrem nahoru.
Airbag ve stropě přináší stejnou ochranu jako airbag v palubní desce. Tenký tvar airbagu umožňuje jeho dobré nafouknutí bez ohledu na pozici spolujezdce. Objem airbagu se na druhou stranu zvýšil na 120 litrů a sahá až k dotykovému displeji.

Magic Wash
Magie Wash je jednoduchá a důmyslná inovace, která eliminuje problémy s výhledem při mytí čelního skla.
Ostřikovač je zabudován do konce plochého stěrače a řidič tak může při zapnutí ostřikování čelního skla rozprostřít pramínek ostřikovací kapaliny podél lamely stěrače ještě před tím, než se dá do pohybu.

Tato technologie má několik výhod:

•během umývání čelního skla je zachován výhled
•množství kapaliny nutné k umytí skla je poloviční oproti tradičnímu systému
•nedochází k zašpinění kapoty a panoramatické střechy způsobenému rozstřikem kapaliny.



Citroën 1.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar