Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Cactus - nový svět, nové myšlení

V segmentu C, v němž vládne silná konkurence se Citroën C4 Cactus odlišuje svým jedinečným designem, v němž se snoubí uživatelské vlastnosti a krása. Vůz tak dává základy nové automobilové rovnice: design+ komfort+ užitečné technologie…a rozpočet pod kontrolou!

Pro vyřešení této rovnice zvolil Citroën nový přístup: Dát více důrazu na to, co je pro zákazníky skutečně důležité. Využít technologické novinky a výrazné prvky ve prospěch designu, komfortu, snadného řízení a nízkých nákladů.
Snížit uživatelské náklady díky odstranění všeho, co je zbytečné. Spojit optimalizovanou platformu s účinnými motory nejnovějších generací: o 200 kg méně než Citroën C4 pro spojení pohodlného řízení a nižší spotřeby (pouze 3,1 l/100 km u dieselu).
Jedinečný styl vozu je snadno rozpoznatelný a zapamatovatelný, podobně jako tomu u automobilů, které poznamenaly svou epochu. Mezi charakteristické rysy patří čisté a hladké plochy nebo světelný technologický podpis s denními světly s LED diodami a světlomety zabudovanými do prvků Airbump.
Prvky Airbump, zabudované do boků a nárazníků, graficky strukturují čistý a hladký sty, jsou k dispozici ve 4 barevných odstínech (Black, Grey, Dune a Chocolate). Rozšiřují v kombinaci s 10 odstíny karoserie a 3 variantami barevného provedení interiéru (Ambiance Stone Grey, Pack Habana Inside a Pack Purple Inside) možnost úprav na míru.
Především ale přinášejí skutečnou ochranu před nárazy a poškrábáním. Jejich pružný povrch z TPU (termoplastický polyuretan) tvoří vzduchové kapsle, které chrání před nárazy. Airbump nevyžadují zvláštní údržbu a navíc se přímo podílejí na snížení nákladů na údržbu a opravy.

C4 Cactus představuje rovněž optimální proporce pro více prostoru a více komfortu při řízení: Rozvor 2600 mm, délka 4160 mm, šířka 1730 mm, výška 1480 mm

Hlavní zásada pro vyšší komfort bylo zvětšit prostor pro řidiče a posádku. Nízká palubní deska s horizontálními liniemi umožňuje nabídnout více místa pro cestujícího vpředu a velký a snadno přístupný úložný prostor (358 l). Tohoto výsledku bylo dosaženo díky 100% digitálnímu rozhraní a optimalizací místa řidiče. Airbag spolujezdce byl přenesen do stropu a ten se v případě nárazu rozvine podél čelního skla. Ovládací tlačítka nahradil dotykový displej 7“, na kterém jsou všechny ovladače seskupeny (klimatizace, média, navigace, nastavování parametrů, telefon, internetové služby a podpůrné prvky řízení). Tradiční sdružený přístroj nahradil digitální displej. U verzí s pilotovanou převodovkou ETG nahradil tradiční páku převodovky systém Easy Push. Tento zjednodušený ovladač se skládá z přepínače „D, N, R“ ve spodní části palubní desky a páček na volantu pro ruční řazení.
Vůz je vybaven mj. parkovacím asistentem Park, asistentem pro rozjezd do svahu, funkcí přisvícení do zatáček nebo službou eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), dvě bezplatné služby, které fungují nepřetržitě, 24 hodin denně.

Komfort na palubě dodává panoramatické střešní okno velkých rozměrů, opatřené výkonnou ochranou proti propouštění tepla. Díky jejím vlastnostem chránícím před světlem, teplem a hlukem bylo možné se obejít bez sluneční clony, což snížilo hmotnost (-6 kg).
Komfort při řízení zvyšuje systém „Smart Wash“, jednoduchá a důvtipná inovace, umožňující odstranit problémy s výhledem při ostřikování a umývání čelního skla. Rozprašovače ostřikovačů jsou zabudovány na konci stěrače, odkud se rozprašuje kapalina. Během umývání čelního skla je tak zachován výhled a množství kapaliny nutné k umytí je v porovnání s tradičním systémem poloviční.

CITROËN podobně jako operátoři mobilních telefonů nabízí zákazníkům řešení nákupu ve formě měsíčního paušálu nebo ujetých kilometrů (podle země). Tato nabídka umožňuje pokrýt po celou dobu všechny výdaje kromě paliva: financování, pojištění a údržbu. Zákazník má za pevnou měsíční částku možnost zvolit si verzi svého vozu (výbava, motor) a úroveň služby, kterou skutečně potřebuje, aniž by překročil svůj rozpočet (typ krytí, možnost „all inclusive“ nebo možnost podle počtu ujetých kilometrů).

Snaha o efektivnost a zbavení se všeho nadbytečného jsou klíčem k úspěchu pro snížení spotřeby bez nutnosti drahých technologií. Snížením hmotnosti bylo možné využít nejnovější generace motorů s nižším objemem válců. Celkově se v porovnání s C4 uspořilo 200 kg. Na tento výsledek měly vliv mj.kompaktní a lehká platforma, motory poslední generace s malým objemem splňující budoucí normy Euro6 (benzínový motor PureTech a naftový motor BlueHDi vybavené systémem Stop & Start) nebo prvky zajišťující odlehčení: hliníková kapota, zadní vyklápěcí postranní okénka (-11kg) a zadní sklopitelná nedělená lavice (-6kg).
Kromě spotřeby paliva se podařilo snížit všechny uživatelské náklady o téměř 20% oproti nejlepším kompaktním sedanům v tomto segmentu. Díky úsilí věnovanému optimalizaci nákladů bylo možné výrazně snížit spotřebu dílů podléhajících opotřebení. A prvky Airbump výrazně snížily náklady na opravy.

10.2.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar