Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 - modernizací ke kvalitě

Nový Citroën, který se ve světové premiéře představil na ženevském autosalonu, posiluje a obohacuje kvality svého předchůdce. Navazuje na úspěch nejoblíbenějšího modelu značky, kterého se od roku 2002 prodalo téměř 3 miliony kusů.

Změny najdeme na čelní straně. Jsou zvýrazněné stylizované šípy vytvářející logo značky a do nárazníku byla zabudována denní světla s LED diodami. Nová agresivnější zadní světla spojená s odrazovými světly předsunutými do spodní boční části posilují dojem stability.
V propracované kabině najdeme kvalitní materiály, chromované ozdobné prvky a palubní desku z měkčeného plastu zvýrazněnou matně černou, teple hnědou nebo šedou lištou (šedý odstín Moondust).

Nový Citroën C3 patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu. S délkou 394 cm, šířkou 171 cm a poloměrem otáčení 10,2 m vyhovuje potřebám městského provozu. Vnější kompaktnost nemá vliv na prostornost kabiny. Poskytuje hodně místa na palubě, zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. Zvýšená sedadla umožňují snadnější nastupování, ale také poskytují dobrý výhled. Sedadla zajišťují dobré držení těla pro větší komfort a bezpečnost.
Čelní sklo Zénith nabízí výborný výhled. Zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Díky postupnému zatmavení je přechod mezi ochranou proti slunci nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průzračností nutnou pro výhled dopředu příjemný.
Nový Citroën C3 využívá také veškeré know-how značky v oblasti komfortu.
Může být vybaven zadní parkovací kamerou spojenou se zadním parkovacím asistentem. Dále je v nabídce audio systém RD4 / MP3, Connecting Box (hands free sada Bluetooth, zásuvky Jack / USB), navigační systém eMyWay, Hifi System®…
Mezi zážehovými motory vyniká nový motor PureTech, představující novou generaci tříválcových motorů o objemu 1 a 1,2 l, které mají nízkou spotřebu paliva, ale zároveň zůstávají velmi výkonné. Při konstrukci této nové generace motorů bylo přihlášeno 52 patentů. Novinky se týkají snížení hmotnost, větší kompaktnosti, optimalizace spalování, snížení tření, to vše za účelem snížení spotřeby paliva. I motory VTi 68 a VTi 82 dosahují extrémně nízké spotřeby 4,3 – 4,5 l / km. Nabídku završuje motor VTi 120 spojený s manuální nebo automatickou převodovkou.
K dispozici je i pět vznětových motorů, z nichž tři využívají mikrohybridní technologii e-HDi, s nejvýkonnějším systémem Stop&Start na trhu (HDi 70, e-HDi 70, HDi 90, e-HDi 90, e-HDi 115).


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar