Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C1 - nová generace z Kolína

Citroën představí na ženevském autosalonu ve světové premiéře nový model C1, který má nahradit bestseller, jehož se od uvedení pro prodeje v roce 2005 prodalo více než 760 000 kusů. Bude k dispozici ve tří a pětidveřové verzi a také se stahovací střechou.

Vůz více komfortu díky kompaktním rozměrům (jen 346 cm) a ovladatelnosti (poloměr otáčením 480 cm), díky nimž se všude vejde. Nabízí také tu nejlepší úroveň komfortu odpružení a vynikající jízdní stabilitu. Ve výbavě najdeme více užitečných technologií, díky prvkům výbavy, které se snadno ovládají, jako je např. dotykový 7“ displej nebo technologie Mirror Screen, díky níž je možné ovládat aplikace v chytrém telefonu přes dotykový displej. Může být vybaven systémem hands-free přístupu a startování, zpětnou parkovací kamerou a asistentem pro rozjezd do svahu.

C1 je k dispozici ve tří a pětidveřové verzi a ve dvou tvarech, jako hatchback a jako vůz se stahovací střechou (C1 Airscape). Denní světla s vertikálními LED diodami dávají vozu jasný světelný podpis, zdůrazňují jeho usměvavý pohled a nepopiratelně posilují jeho charakter. Zadní stranu dynamizuje skleněná výklopná záď a světla čtvercového tvaru vyvolávající 3D efekt.
Stahovací střecha verze Airscape je k dispozici u třídveřové i pětidveřové verze a je v tomto segmentu zcela exkluzivní. Pružná plátěná stahovací střecha výjimečných rozměrů (délka 800 mm × šířka 760 mm) se ovládá elektricky.
Snadno přístupný zavazadlový prostor má objem 196 litrů, zadní plato se po otevření zasune. Po sklopení zadních sedadel činí objem 750 litrů.
Nabízí také příslušenství zajišťující v kabině pohodu, například automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla a ve třídveřové verzi uložení nastavení předních sedadel do paměti.

Oproti předchozí generaci je jeho zadní náprava o 4 kg lehčí, je opatřen novými pružinami závěsu, novými tlumiči a novým příčným stabilizátorem velkého průměru.
Pro usnadnění manévrování, jako je parkování v úzkých prostorech, je tak vůz vybaven zpětnou parkovací kamerou, jejíž záběry se promítají na dotykový sedmipalcový displej.
Nový CITROËN C1 je také vybaven systémem hands-free přístupu a startování. Tato funkce umožňuje vůz otevřít a spustit motor a přitom si ponechat elektronický klíč v kapse. Systém, který se už používá u vozů vyššího segmentu, usnadňuje svým uživatelům život.
Mezi další užitečné technologie patří asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist), který je součástí sériové výbavy. Tato funkce udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu 2 s a umožní klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než 3 %.
Vůz má v nabídce dva zážehové motory poslední generace. Díky motoru 1.0 e-VTi 68 Airdream s pětistupňovou převodovkou, který je spojený s technologií Stop & Start a specifickým paketem Aéro, se C1 řadí mezi vozy s nejnižší spotřebou. Motor je rovněž nabízen s pilotovanou převodovkou: ETG, která je vybavena funkcí pojezdu a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení.
Vůz může být vybaven zážehovým tříválcem 1.2 PureTech s výkonem 82 k a točivým momentem 118 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 11 s.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar