Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Citroën DS4 - rozšíření řady DS

Ženevský autosalon je příležitostí pro prezentaci Citroënu DS4, který bude uveden na trh ve druhém čtvrtleté letošního roku. Nabízí nový tvar zvýšeného kupé se čtyřmi dveřmi, který spojuje dynamiku a exkluzivitu s kompaktností.

S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm se řadí mezi kompakty. Již pohled na čelní stranu potvrzuje, že patří do řady DS. Umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu, světelné lišty viditelné ve dne i v noci, to vše mu dodává exkluzivní charakter. Z boku upoutá chromovaná lišta lemující zatmavená okna. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až 19“ kola a protáhlá střecha se spoilerem..
Uvnitř zaujme perfektním vedením sedadla řidiče a budíky s chromovanou lištou. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem. Společně s lehkým vyvýšením vozu optimalizuje čelní okno výhled z vozu a zajišťuje dynamické a efektivní řízení.
Zákazník si může vybrat z pěti kombinací kůže pro sedadla. A v nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní verzi je použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech.
Citroën DS4 působí dojmem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů. Totéž platí pro nápravové systémy, které jsou nastavené tak, aby zajistily odfiltrování nepříjemných vlivů a poskytly co nejlepší mrštnost.
Nový model bude při uvedení na trh vybaven dvěma vznětovými motory s filtry pevných částic: HDi 110 (ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi zážehovými motory, vyvinutými ve spolupráci s BMW – VTi 120, THP 155 a nový THP 200 k. Poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1.6, poskytuje výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1700/min. Všechny motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.
Od uvedení na trh je vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110 k. Originalita systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi (jeden z nejvýkonnějších), systému Stop&Start, s reverzibilním alternátorem druhé generace, systému e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru (0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie.
Konstruktéři chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, který bývá často terčem kritiky, proto ho vybavili zadními dveřmi, které zapadají do stylu celého vozu. Uživatel je objeví až po aktivaci kliky zabudované do rámu dveří. Díky tomu bylo možné zmenšit přední dveře, které jsou lehčí. Další předností je zavazadlový prostor, který je se 370 litry na úrovni tradičního hatchbacku.
Interiér nabízí kromě svého designu a prostoru i řadu prvků výbavy, funkcí, novinek vytvořených v rámci „Kreativní technologie“ tak, aby sloužily řidiči i celé posádce.
K pohodlnému cestování přispívá mj. audio systém se softwarem typu DAW umožňujícím rozložení zvuku do prostoru, dále přední sedadla s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a spolujezdce.
Vzhledem k tomu, že potěšení z řízení nelze dosáhnout bez potřebného pocitu klidu a bezpečí, je Citroën DS4 vybaven funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 h denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah; Přední mlhovky mají funkci přisvícení do zatáček. Systém sledování mrtvého úhlu funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/h. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, resp. ca 5 m za zadní nárazník a prostor 3,5 m kolem boku auta.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar