Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Carrera Panamericana (3) - Kačírek s potížemi

Carrera Panamericana se zastavila nedaleko Mexico City. Toluca hostila cíl třetí etapy a její jižní a západní okolí nabídlo 13 rychlostních zkoušek, z nichž poslední byla zrušena pro déšť. Vojta Štajf a jeho Subaru si znovu vedli znamenitě, zatímco Petr Kačírek ztratil po technických problémech.

Třináct testů bylo od sebe odděleno přestávkou se servisní zónou. V ní byla práce hlavně na BMW Petra Kačírka. „První polovinu etapy byl slabý zážeh svíček, auto kuckalo a moc nejelo, soupeři nás dojížděli. Bohužel jsme tam nechali dost minut, takže to nebude etapové pódium jako včera. Ale hlavní je, že jsme dokončili a jedeme dál,“ řekl Petr Kačírek. Jenže ani odpoledne se nedařilo podle představ, byť motor po výměně svíček už fungoval skvěle. V deštivých erzetách přestaly pracovat stěrače, a to je problém. „Naštěstí se dalo orientovat podle středové dělící čáry, jinak jsme auto mohli rozvěsit po okolních horách,“ sděloval své dojmy navigátor Jarda Jugas.

Vojtovi Štajfovi se dařilo. Od začátku bojuje o vítězství ve třídě s místním pilotem Raulem Gonzálesem, dlouholetým specialistou na Carreru Panamericanu, který startuje s krásně provedeným dvoulitrovým Karmannem s motorem vzadu a pohonem zadních kol. „I dnes to bylo vyrovnané. On má výhodu jasně vyššího výkonu motoru, naší silnou stránkou jsou zkušenosti, jízda na mokru a jízdní vlastnosti auta. Na první vložce jsme byli stejně, na druhé jsme byli lepší o vteřinu, na třetí nám nadělil sedmnáct, holt jakmile je to do kopce, poráží nás, má větší objem motoru. Ale další zkoušky mají být z kopce, a to je zase mnohem nadějnější pro nás, navíc si naše Subaru libuje v jakémkoli techničtějším úseku, ne v táhlých rovinkách, jetých ‚na motor‘,“ hlásil Vojta v závěrečném přeskupení.

Co je také podstatné, po jednodenní přestávce zase vyjede do etapy posádka Jarda Petrásek a Karel Jirátko. Mechanici v Mexico City pracovali celou noc, ale bohužel nebylo možné, aby Jarda dnes do etapy vyjel. Podařilo se nakonec zprovoznit rozdělovač na motoru, který byl příčinou toho, že motor nestartoval. Práci mechaniků je třeba znovu náležitě podtrhnout, za poslední čtyři dny mají denní průměr spánku pod dvě hodiny, a tak se relativní blízkost Toluky hodí, mechanici se konečně více vyspí před tím, než se celý závod odebere do Morelie.

Večerní ceremoniál na náměstí v Toluce proběhl za mimořádného zájmu místních fanoušků, kteří, a to je odlišné od evropských rally, nenavštěvují v tak hojné míře samotné rychlostní zkoušky, o to víc se pak soustředí na servisní zóny a hlavně závěrečné slavnostní dojezdy, kde se s posádkami mohou setkat, potřást si rukou, vyfotografovat se s ní, získat autogram.
Neoficiální pořadí


1.Velazquez – CaballeroStudebaker
2.Comas – de SadeleerStudebaker+01.04
3.Hladky – GerritsStudebaker+2.03,0
4.Henkel -PuenteBMW+2.33,3
5.Chico - GonzalesBMW+2.41,4
17.Štajf – ZelinkaSubaru+14.29
36.Kačírek – JugasBMW+28.09




Jiří Vintr

Foto Petr Frýba

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar