BlueHDi - technologická novinka pro diesely Peugeot
Aby si PEUGEOT udržel své prvenství v oblasti šetrného přístupu k životnímu prostředí, rozhodl se používat u všech svých vznětových motorů technologii BlueHDi. Jde o nejúčinnější systém na trhu z hlediska snižování emisí u dieselových motorů včetně emisí oxidů dusíku (NOx) a pevných částic.
BlueHDi je jedinečné spojení SCR (selektivní katalytická redukce) a filtru pevných částic s aditivem. Toto zabudování SCR hned před filtr pevných částic umožňuje snížit emise NOx (oxidy dusíku) až o 90 % a zlikvidovat 99,9 % pevných částic, současně optimalizuje emise CO2 a spotřebu až o 4 % (oproti dieselovým motorům splňujícím normu Euro 5).
BlueHDi díky své účinnosti již s přehledem splňuje požadavky normy Euro 6, která bude pro nová auta platit od září 2014 a pro všechna auta od září 2015
Systém BlueHDi přináší kromě účinnosti filtru pevných částic s aditivem a SCR dvě velké výhody:
- Technologie SCR umožňuje optimalizovat seřízení motoru a dosáhnout lepší spotřeby a vyšších specifických výkonů, na rozdíl od řešení odstraňování škodlivin u zdroje a využívání adsorbentů Nox, která mají negativní dopad na spotřebu a emise CO2.
- Zabudování SCR hned před filtr pevných částic s aditivem umožňuje zlikvidovat emise po nastartování motoru rychleji.
Pokud zajdeme víc do podrobností, je nutné uvést, že naftový motor vypouští při spalování různé škodlivé látky:
-Nespálené uhlovodíky (HC)
-Kysličník uhelnatý (CO)
-Oxidy dusíku (NOx)
-Pevné částice
Díky systému BlueHDi jsou tyto škodlivé látky likvidovány ve třech etapách.
•První etapa: oxidační katalyzátor přeměňuje uhlovodíky a oxid uhelnatý na vodu (H2O) a oxid uhličitý (CO2).
•Druhá etapa: SCR (Selective Catalytic Reduction) přeměňuje díky přidání AdBlue® (směs močoviny a vody) oxidy dusíku (NOx) na vodu a dusík (N2), který je hlavní složkou vzduchu (78 %).
•Třetí etapa: filtr pevných částic zlikviduje 99,9 % pevných částic.
Odkaz za video:
http://ulozto.cz/live/x8ecBTu2/blue-hdi-v-gb-peugeot-press-720p-mp4
BlueHDi díky své účinnosti již s přehledem splňuje požadavky normy Euro 6, která bude pro nová auta platit od září 2014 a pro všechna auta od září 2015
Systém BlueHDi přináší kromě účinnosti filtru pevných částic s aditivem a SCR dvě velké výhody:
- Technologie SCR umožňuje optimalizovat seřízení motoru a dosáhnout lepší spotřeby a vyšších specifických výkonů, na rozdíl od řešení odstraňování škodlivin u zdroje a využívání adsorbentů Nox, která mají negativní dopad na spotřebu a emise CO2.
- Zabudování SCR hned před filtr pevných částic s aditivem umožňuje zlikvidovat emise po nastartování motoru rychleji.
Pokud zajdeme víc do podrobností, je nutné uvést, že naftový motor vypouští při spalování různé škodlivé látky:
-Nespálené uhlovodíky (HC)
-Kysličník uhelnatý (CO)
-Oxidy dusíku (NOx)
-Pevné částice
Díky systému BlueHDi jsou tyto škodlivé látky likvidovány ve třech etapách.
•První etapa: oxidační katalyzátor přeměňuje uhlovodíky a oxid uhelnatý na vodu (H2O) a oxid uhličitý (CO2).
•Druhá etapa: SCR (Selective Catalytic Reduction) přeměňuje díky přidání AdBlue® (směs močoviny a vody) oxidy dusíku (NOx) na vodu a dusík (N2), který je hlavní složkou vzduchu (78 %).
•Třetí etapa: filtr pevných částic zlikviduje 99,9 % pevných částic.
Odkaz za video:
http://ulozto.cz/live/x8ecBTu2/blue-hdi-v-gb-peugeot-press-720p-mp4
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout