Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bentley Continental GT V8 S ve sportovním designu

Společnost Porsche Inter Auto CZ, která je oficiálním prodejním a servisním místem Bentley v České republice, informuje o příchodu nového stylového a luxusního vozu kategorie GT se sportovními vlastnostmi - Bentley Continental GT V8 S.

Nové modely Continental GT V8 S Coupé a Convertible rozšiřují početnou rodinu Continental a nabízí ještě výraznější řidičské zážitky s celosvětově uznávaným, dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem.
Nové modely GT V8 S stavějí na úspěchu uznávaného vozu Continental GT V8. Pod jejich kapotou bije výkonnější verze vysoce hospodárného, dvakrát přeplňovaného motoru Bentley V8 s objemem 4,0 l, jenž vykazuje výkon 528 k/389 kW při 6000/min a točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm při pouhých 1700/Min.
Vyšší výkon, který je přenášen osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, poskytuje snadno dostupné a vzrušující zážitky, dechberoucí zrychlení a jemný, avšak intenzivní nárůst síly. Po přepnutí voliče samočinné převodovky do režimu S odmění model GT V8 S nadšeného řidiče ostřejší odezvou na sešlápnutí plynového pedálu, zatímco převodovka drží převodové stupně déle zařazené a řadí rychleji.
Kupé GT V8 S zvládne sprint z 0 na 100 km/h během 4,5 s A dosáhne nejvyšší rychlosti 309 km/h. Výkony GT V8 S Convertible jsou rovněž neméně působivé, jelikož mety 100 km/h dosáhne z klidu za 4,7 s. Hodnota nejvyšší rychlosti činí 308 km/h.

Vyšším výkonům motoru V8 nepadly za oběť prvotřídní hodnoty kombinované spotřeby paliva či emisí CO2 a ani schopnost ujet na jednu nádrž paliva více než 800 km. Nové kupé GT V8 S dosahuje spotřeby v kombinovaném cyklu 10,6 l/100 km, V otevřenÉ verzi 10,9 l/100 km.
Tato působivá kombinace síly, výkonu a hospodárnosti je výsledkem řady moderních technologií, které Bentley použil při konstrukci motoru V8. Systém vypínání válců, kdy se čtyři z osmi válců při klidné jízdě vypínají, snižuje spotřebu paliva, a to aniž by motor přišel o svou kultivovanost. Je-li potřeba více výkonu, motor automaticky a hladce znovu aktivuje všech osm válců.
Technologicky velmi vyspělý motor V8 se chlubí vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, ložisky s nízkým třením, vyspělým systémem řízení teploty, rekuperací kinetické energie přes elektrický dobíjecí systém a inovativním systémem přeplňování.
Systém vypínání poloviny válců, měnící de facto zdvihový objem motoru, představoval pro inženýry unikátní výzvu. Jakmile vůz jede v režimu čtyř válců, výfukový systém je naladěn na kultivovanou notu, avšak zároveň si ponechává typický zvuk osmiválce. Nicméně pod plným plynem se charakter systému dramaticky mění, jelikož zvuk dvakrát přeplňovaného osmiválce Bentley se promění v emotivní vrčení.

Model GT V8 S si zachovává vzduchové odpružení s hliníkovou přední nápravou, tvořenou dvojitými příčnými rameny, a víceprvkové zavěšení zadních kol. Samozřejmostí je schopnost samočinného udržování stálé světlé výšky a použití aktivních tlumičů. Toto řešení představuje standard pro všechny modely Continental. Model GT V8 S má podvozek naladěný sportovněji. Snížení světlé výšky o 10 mm doplňují pro ještě podmanivější a záživnější jízdu tužší pružiny a přepracované tlumení. Silentbloky jsou tužší o 70 %, zatímco zadní stabilizátor je oproti standardním modelům GT V8 tužší o 54 %. To vše snižuje náklony karoserie a zlepšuje chování vozu v zatáčkách.
Pečlivé přepracování systému aktivních tlumičů CDC znamená navzdory lepšímu ovládání minimální snížení jízdního komfortu.

Model GT V8 S má optimalizovaný stabilizační systém ESC. Upravený systém umožňuje ve vyšších rychlostech větší prokluz kola a po jeho zásahu také rychlejší opětovný nástup točivého momentu. To poskytne nadšenému řidiči více příležitostí k využití plného potenciálu upraveného podvozku a vyššího výkonu motoru.
Stylistické prvky v dolní části vozu – přední lízátko, boční prahy a zadní difuzor – zlepšují aerodynamiku tím, že snižují vztlak na přední nápravě a poskytují větší stabilitu ve vysokých rychlostech.
Pohon všech kol modelu GT V8 S obsahuje vylepšený diferenciál Torsen s rozdělením hnací síly v poměru 40:60. To znamená bezpečné, avšak dynamické ovládání vozu za všech jízdních podmínek.
Interiér je proslulý nejvyšší úrovní luxusu, kterou vytváří jemná kůže, dřevěné výplně, leštěné materiály či tlusté koberce. Všechny přepychové prvky výbavy se vyrábějí ručně v dílnách Bentley v anglickém Crewe.
Kromě celé řady dvoubarevných interiérů mohou zákazníci vybírat z nabídky sedmnácti barev koženého čalounění. Kupé GT V8 S disponuje rovněž unikátním kontrastním středovým pruhem stropního čalounění, jehož barva ladí s barvou okolního koženého čalounění. Kontrastní obšívání, včetně obšívání volantu, je další součástí bohaté výbavy na přání.
Zákazníci si mohou díky široké nabídce doplňkové výbavy naspecifikovat model GT V8 S podle svých představ. Sportovní výfuk je vybaven přepracovanými tlumiči, upraveným vedením plynů a přepracovaným upevněním.
Na přání dodávaná výbava Mulliner Driving Specification nabízí 21palcová kola Black Edition se sedmi paprsky, vrtané pedály, broušený uzávěr plnicího hrdla nádrže a prošívané čalounění interiéru i stropu perforovanou kůží s diamantovým vzorem. Dalšími klíčovými prvky specifikace Mulliner jsou zatmavené přední světlomety i zadní svítilny a kryty zpětných zrcátek v lesklé barvě Beluga.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar