Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bentley Continental GT Speed - nejrychlejší Bentley

Společnost Porsche Inter Auto CZ, která je oficiálním prodejním a servisním místem značky Bentley v ČR, oznámila technické specifikace nejrychlejšího sériově vyráběného modelu Bentley všech dob – Continental GT Speed.

O pohon se stará dvakrát přeplňovaný šestilitrový motor Bentley W12, jenž pro okamžitou dostupnost vysokých výkonů generuje 625 k při 6000/min a 800 N.m točivého momentu, dostupného v rozmezí 2000–5000/min. Oproti standardnímu Continentalu GT se jedná o nárůst o 50 k a 100 N.m.
U Bentley Speed jdou výkony ruku v ruce s vylepšeným podvozkem se zesílenými pružinami, stabilizátory a silentbloky. Svůj podíl má také snížená světlá výška (o 10 mm), přednastavené elektronicky ovládané tlumení a systémy řízení. Pohon všech kol je nastavený v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy.
Decentní designové prvky odlišující GT Speed od zbytku modelové řady. Zahrnují 21“ desetipaprsková kola, tmavou výplň masky chladiče, níže položené otvory pro nasávání vzduchu v nárazníku a koncovky výfuku s vnitřními drážkami. Ručně zpracované interiéry modelů Speed jsou exkluzivně vybaveny prvky Mulliner Driving Specification a zahrnují prošívanou a perforovanou kůži a lesklé kovové detaily s širokou nabídkou jejich opracování.
Pohonné jednotky W12 s výkonem 575 k těží z vylepšení, kterými prošel silnější GT Speed. K nové řídicí jednotce a osmistupňové převodovce se u všech modelů přidal systém rekuperace energie. Ve výsledku to přináší úsporu 12 % ve spotřebě paliva a emisí CO2 napříč celou modelovou řadou Continental GT, u kabrioletu GTC pak o 10 %.
Dvanáctiválec je poprvé spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF, navrženou tak, aby si dokázala poradit s extrémní porcí točivého momentu. Zároveň zkracuje časy pro zrychlení tím, že drží motor v ideálních otáčkách. Převodovka disponuje technologií Block Shifting, umožňující bleskové přeřazení z osmého převodového stupně na čtyřku pro okamžitou reakci a ohromující zrychlení.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,2 s a neochabující zrychlení pokračuje až do maximální rychlosti 330 km/h. Rychlosti 160 km/h se dosáhne za pouhých 9 s, což je srovnatelné s předchozí generací Continental Supersports a téměř o sekundu lepší než u vylepšené verze Continental GT s výkonem 575 k.
Šestiprocentní podíl na úspoře má osmistupňová převodovka. Osm natěsno poskládaných rychlostních stupňů zaručuje, že při uvolněné jízdě motor operuje v nejefektivnějších otáčkách, zatímco nejnovější software je zárukou, že změny rychlostních stupňů proběhnou rychle a hladce.
Zlepšení v hospodárnosti dokládají hodnoty kombinované spotřeby. Continental GT a GT Speed nyní spotřebují 14,5 l/100 km. Kabriolet GTC má kombinovaný cyklus 14,9 l/100 km a emise CO2 347 g/km.
Zmiňovaná vylepšení se podepsala také na výkonnostních parametrech základních modelů GT a GTC. Standardní GT s výkonem 575 k nyní potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h pouze 4,5 s a rychlost 160 km/h zdolá během 9,8 s. Výkony modelu Continental GTC jsou rovněž úžasné z 0 na 100 km/h za 4,7 s a 0–160 km/h během 10,3 s.
Vůz má výrazně upravený podvozek, lichoběžníková přední náprava s rameny z hliníkové slitiny a zadní víceprvková náprava zůstaly zachovány, nyní však mají přepracované vzduchové odpružení pro ještě lepší mrštnost a menší náklony karoserie. Automatický systém neustále monitoruje světlou výšku a úroveň tlumení.
Elektronická kontrola stability (ESC) byla optimalizována tak, aby si perfektně rozuměla s novým managementem motoru ME17. Kontrola stability i nadále disponuje dynamickým režimem, který dovoluje větší prokluz kol a po zásahu systému rychleji vrací točivý moment zpět do hry. Tyto systémy přinášejí nřidiči větší prostor k poznání plného potenciálu nového nastavení podvozku a vyššího výkonu. Cit v řízení a zpětná vazba byly také vylepšeny, zatímco pečlivé úpravy systému aktivních tlumičů CDC znamenají minimální degradaci jízdního komfortu, a to navzdory zesíleným komponentům zavěšení.
Je standardně vybaven dutými ocelovými kotouči o průměru 405 mm vpředu a 335 mm vzadu s osmipístkovými třmeny pro mimořádnou brzdnou sílu. Výkon brzdné soustavy může být ještě zvýšen na přání dodávanými karbonovými brzdami s rozměry 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Nevadnoucí brzdy ušetří oproti standardním brzdám dvacet kilogramů a za normálních podmínek mají stejnou životnost jako vůz, životnost destiček se zdvojnásobí. ABS, elektronická distribuce brzdného účinku a detekce aquaplaningu jsou dodávány jako standard.
Nová osmistupňová převodovka posílá točivý moment na všechna kola v poměru 60:40, přičemž upřednostňuje zadní nápravu. Toto rozdělení bylo poprvé představeno na modelu Supersports. Vyšší točivý moment na zadní nápravě účinně eliminuje nedotáčivost při průjezdech ostrými zatáčkami a přesouvá točivý moment mezi nápravami pro optimální přilnavost. Pohon všech kol poskytuje sebejistou trakci na všech površích a za všech podmínek.
I přes sportovní nádech si model GT Speed zachovává ruční výrobu interiéru za použití jen těch nejkvalitnějších přírodních materiálů. Měkké a poddajné kůže, leštěné dýhy a kovy jsou kombinovány s pečlivým řemeslným umem, za který si Bentley vysloužilo světového uznání.
Sportovní rukojeť páky voliče převodovky má gravírovaný povrch, řidič ovládá vrtané kovové pedály. Unikátní Bentley víčko nádrže patří do standardní výbavy, stejně jako dřevěné dýhy Dark Stained Burr Walnut nebo Piano Black.
Zářivé a geometricky přesné překrývající se kruhy leštěného hliníku mají nepopiratelné kouzlo a pojí se se závodními úspěchy značky Bentley. Přístrojová deska „Staré jedničky“, modelu Speed Six, který dvakrát zvítězil na závodech v Le Mans, je vyrobena ze stejného materiálu. Bentley nabízí dvě varianty pro přístrojovou desku a středovou konzolu – jednu v leštěném světlém hliníku a druhou z tmavého hliníku.
Jako alternativu, odrážející sportovní úspěchy Bentley v Le Mans, lze využít karbon jako dekor pro přístrojovou desku, strop a středovou konzolu. Tento povrch je speciálně vyvinut tak, aby snížil nechtěné odrazy od slunce. K dispozici je sedmnáct různých barev kůže a stejně jako tomu je v případně ostatních členů rodiny Continental, interiér GT Speed lze naspecifikovat ve dvoubarevném provedení, včetně jedné kombinace, která byla vyhrazena pouze pro osmiválcové GT. V nabídce je také kontrastní stehování všech částí, včetně volantu.


JL,3.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar