Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bentley Continental GT Speed Convertiblet

Premiéra nejvýkonnějšího otevřeného modelu značky Bentley se uskuteční 14. ledna na autosalonu NAIAS v Detroitu. Čtyřmístný Continental GT Speed Convertible s osmistupňovou samočinnou převodovkou, výkonem 625 k a rychlostí 325 km/h, je nejrychlejším kabrioletem na světě.

Provedení Convertible navazuje na model GT Speed, s nímž sdílí hnací ústrojí s modelem GT Speed. Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný motor W12 s výkonem 625 k dokáže zajistit akceleraci z klidu na 100 km/h během 4,4 s a pokračovat do 325 km/h. Zrychlení na 160 km/h trvá jen 9,7 s. Točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm při 2000/min a udržuje ji po celé své spektrum využitelných otáček, až do 5000/min.
Nejmodernější řídicí jednotka dokáže provést každou sekundu 180 milionů operací. Díky tomu je schopna účelněji řídit systém přeplňování a dodávku točivého momentu. Stejně jako všechny ostatní modely W12, také GT Speed Convertible je vybaven elektrickým systémem schopným rekuperace kinetické energie. Nová řídicí jednotka spolu s těsně odstupňovanou osmistupňovou samočinnou převodovkou s možností velmi rychlého řazení zajistila ve srovnání s první generací modelů Speed snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 15 procent.
Hnací ústrojí je výkonnější než u předchůdce, ale současně stejně úsporné jako u Continentalu GT s motorem W12. Jakmile dojde k přesunutí voliče převodovky do polohy „Sport“, GT Speed Convertible ukáže druhou stránku své osobnosti. Přiostří své reakce na pohyby plynového pedálu, změny převodových stupňů začne provádět ve vyšších otáčkách a současně dojde k ostřejšímu a rychlejšímu řazení (například při podřazení z 8. na 4. převodový stupeň).
Přední náprava s dvojicí příčných ramen a zadní víceprvkové zavěšení jsou z hliníkových slitin. Vzduchové odpružení i tlumiče jsou nově naladěné a zajišťují zvýšenou ochotu k zatáčení, lépe kontrolují pohyby karoserie.
Podvozek s funkcí udržování stálé světlé výšky je ve srovnání se standardním modelem o výkonu 575 k posazen o 10 mm níže. Pevnější silentbloky přinášejí rychlejší reakce a přímější zpětnou vazbu. Přepracované příčné zkrutné stabilizátory omezují naklánění karoserie.
S novou elektronickou řídicí jednotkou motoru byl sladěn také stabilizační systém ESC, který je zárukou mimořádné jízdní stability při současné vyšší úrovni potěšení z jízdy. Systém ESC je vybaven speciálním režimem „Dynamic Mode“, který dovoluje větší skluz kol ve vysokých rychlostech a současně motor rychleji po intervenci systému disponuje opět plným výkonem.
Charakteristickým znakem je přední maska chladiče a nasávací otvory ve spodní části nárazníku, tvořených tmavě chromovanou mřížkou. Zádi dominují oválné koncovky výfuku, jejichž vnitřní části jsou v tomto případě vroubkované. Po otevření kapoty se ukáže motor, mezi jehož specifické vlastnosti kromě zvýšeného výkonu patří také černě lakovaný sací trakt
Přední blatníky jsou z hliníku metodou tzv. superformingu. Svojí jednolitostí bez viditelných spár vytvářejí působivý celek. O 10 mm snížená výška spolu s 21“ koly dodávají vozu široký a nízký výraz.
Čalounění sedadel provedení Mulliner Driving Speficication s prošíváním ve tvaru kosočtverců připomínajících diamanty je ručně vyráběné. Bentley také nabízí exkluzivní výplně interiéru v provedení tmavého broušeného hliníku, který evokuje přístrojové desky vozů Bentley z 20.let
Střecha je ze čtyř vrstev, takže je připravena nabídnout účinnou akustickou i tepelnou izolaci. Prošla intenzivním testováním v teplotách od –30 °C do +50 °C, byla rovněž vystavována monzunovým dešťům.
Praktickým doplňkem je vyhřívání zátylků, které zajistí velice příjemný pocit tepla i při jízdě se staženou střechou za nízkých teplot.
Stejně jako každý model řady Continental, také GT Speed Convertible je vybaven stálým pohonem všech kol s rozdělením síly motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Více točivého momentu dodávaného k zadním kolům pomáhá minimalizovat nedotáčivost v ostrých zatáčkách. Systém navíc dokáže poměr rozdělení točivého momentu měnit, takže umí za každých podmínek, které panují na vozovce, zajistit maximum přilnavosti.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar