Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi SQ5 s třílitrem TFSI/354 k

Audi poprvé vystaví na autosalonu v Detroitu nové Audi SQ5 se zážehovým motorem 3.0 TFSI s výkonem 354 k a točivým momentem 470 N.m. Novinka zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,3 s a jede 250 km/h.

Nové Audi SQ5 je poháněno třílitrovým motorem V6 přeplňovaným kompresorem s objemem 2995 cm3. Jeho kompresor je uložen mezi oběma řadami válců svírajícími úhel 90° a poháněn řemenem od klikového hřídele. Dva rotory uvnitř kompresoru dosahují maximálních otáček přes 20 000/min. Vzduchová mezera mezi lopatkami rotorů je několik tisícin milimetru. Kompresor stlačuje nasávaný vzduch až na tlak 0,8 baru. Ve dvou mezichladičích stlačovaného vzduchu je vzduch následně ochlazován, aby motor dosahoval vyššího výkonu.
Kompresor je umístěn za škrticí klapkou. Ke svému pohonu odebírá motoru jen malý výkon, protože hustota nasávaného vzduchu je velmi nízká při zatíženích nevyžadujících přeplňování a při jízdě setrvačností. Křivka točivého momentu strmě roste od nízkých otáček díky krátké dráze proudění vzduchu od kompresoru do válců. Různá opatření tlumí nežádoucí hluk kompresoru. Vyvažovací hřídel v hliníkovém bloku motoru zaručuje ještě kultivovanější běh. Nastavitelné vačkové hřídele sání a klapky v sacím traktu zvyšují účinnost plnění válců.
Motor 3.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) mezi 6000 a 6500/min a poskytuje točivý moment 470 N.m od 4000 do 4500/min. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá pouhých 5,3 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Audi SQ5 v průměru spotřebuje 8,5 l/100 km v kombinovaném cyklu EU.
Hnací síla motoru je přenášena prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic a trvalým pohonem všech kol quattro s variabilním rozdělováním točivého momentu. Rychle řadící samočinná převodovka nabízí dva režimy a řidič může řadit také manuálně prostřednictvím sériově dodávaných pádel pod volantem.
Podvozek je snížen o 30 mm. Pružiny a tlumiče mají tužší charakteristiku pro sportovní a harmonickou jízdu. Dvacetipalcová kola jsou vybavena pneumatikami rozměru 255/45. Na přání se dodávají kola s průměrem ráfku 21 palců. Elektromechanické řízení nejenže významně přispívá k hospodárnosti modelu SQ5, ale poskytuje také velmi precizní kontakt s vozovkou. Kromě toho nabízí Audi na přání dynamické řízení s plynule variabilním převodem. Řízení tohoto systému je integrováno do systému Audi drive select, dodávaného na přání, který umožňuje řidiči volit rozmanité režimy činnosti různých systémů.
Mimořádně přitažlivá je maska chladiče s platinově šedou povrchovou úpravou a dvěma horizontálními lištami se vzhledem hliníku, kterou doplňují osobité nárazníky a střešní spoiler.
Sportovní atmosféra vládne rovněž v interiéru. Přístroje mají bílé stupnice na šedém podkladu, zatímco pedály a pádla pro manuální řazení mají lesklou povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.
Sériová elektricky nastavitelná sportovní sedadla jsou potažena kombinací kůže Pearl Nappa a Alcantary
Na český trh bude vůz uveden v říjnu 2013, tedy přibližně půl roku po vznětové verzi SQ5 TDI. Seznam sériové výbavy je rozsáhlý. Kromě výše uvedených prvků zahrnuje světlomety xenon plus s diodami LED pro denní svícení, ochranné prahové lišty z ušlechtilé oceli a informační systém řidiče s barevným displejem. Zavazadlový prostor pojme až 1560 litrů. Audi dodává na přání toto dynamické SUV s řadou asistenčních, informačních a zábavních systémů. Systémy MMI navigation plus a Bluetooth online car phone poskytují posádce vozidla i za jízdy internetové služby z nabídky Audi connect.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar